Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

CLP Hongkong elektryzuje transport publiczny – nowe piętrowe autobusy Enviro500EV od Alexander Dennis

infobus
16.08.2025 15:00
0 Komentarzy

CLP Power Hong Kong, jeden z głównych dostawców energii w regionie, rozpoczął eksploatację czterech nowoczesnych, elektrycznych autobusów piętrowych Enviro500EV, produkowanych przez Alexander Dennis — spółkę należącą do międzynarodowego koncernu NFI Group.

Nowe pojazdy zastępują dotychczasowe modele spalinowe Euro 4, wpisując się tym samym w rządowy plan osiągnięcia zerowej emisji komunikacyjnej i neutralności klimatycznej do 2050 roku. To już trzecia firma autobusowa w Hongkongu, która wprowadza do swojej floty ten konkretny model autobusu.

Rozkład jazdy:

  1. Czym wyróżnia się Enviro500EV?
  2. Jak jest specyfikacja akumulatorów?
  3. Co o pojazdach powiedział przedstawiciel firmy?

Charakterystyka Enviro 500EV

Enviro500EV wyróżnia się estetyczną, białą karoserią ozdobioną zielonymi liśćmi oraz hasłem „Pure Electric, Zero Emission”, co wizualnie podkreśla jego ekologiczny charakter. Wnętrze wyposażono w systemy oświetlenia LED oraz detektory zapięcia pasów przy każdym siedzeniu, co zwiększa bezpieczeństwo pasażerów. Kluczowym elementem technicznym pojazdu jest ciężka wersja napędu elektrycznego Voith, która została zaprojektowana z myślą o wymagających warunkach drogowych Hongkongu. Autobus zawiera również akumulatory o pojemności 472 kWh, sprytnie rozmieszczone tak, by nie zabierały przestrzeni pasażerskiej, umożliwiając klasyczne rozplanowanie miejsc siedzących i komfortową jazdę.

Autobus dla rynku lokalnego

Podczas oficjalnego uruchomienia nowej floty, Michael Pothan — odpowiedzialny za finanse komercyjne Alexander Dennis w regionie Azji i Pacyfiku — podkreślił, że model ten doskonale wpisuje się w wymagania rynku lokalnego. Zaznaczył także, że pojazdy oferują nie tylko trwałość i efektywność, ale również realną wartość dla operatorów i wygodę dla pracowników CLP, którzy będą nimi codziennie dojeżdżać do pracy.

Komentarze