Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zatoka Pucka stawia na elektryki. ABP Bus & Coach wygrywa przetarg

infobus
25.12.2025 08:08
0 Komentarzy

W dniu 10 grudnia 2025 roku Związek Powiatowo-Gminny Zatoki Puckiej ogłosił wybór najkorzystniejszej oferty w postępowaniu na zakup dwóch autobusów elektrycznych dla transportu publicznego w powiecie puckim.

Decyzja kończy procedurę rozpoczętą jesienią i otwiera drogę do podpisania umowy z wykonawcą. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

Oferta ABP z Iveco

Postępowanie dotyczyło zakupu dwóch nowych, zeroemisyjnych autobusów elektrycznych klasy II kategorii MAXI, które mają obsługiwać regionalne linie komunikacji zbiorowej na terenie powiatu puckiego. Przetarg ogłoszono 8 października 2025 roku, a inwestycja została objęta wsparciem z Krajowego Planu Odbudowy w komponencie „Zielona, inteligentna mobilność”. Zamawiający postawił na pojazdy przystosowane zarówno do przewozów międzymiastowych, jak i codziennej obsługi mieszkańców regionu nadmorskiego. Wymagano pełnej niskiej podłogi w części pasażerskiej, wysokiego komfortu siedzeń oraz dużego zasięgu, umożliwiającego eksploatację bez doładowań w ciągu dnia. Autobusy mają zastąpić najbardziej emisyjny tabor i stać się podstawą dalszej elektryfikacji transportu publicznego w ZPG Zatoki Puckiej. W postępowaniu dopuszczono ładowanie wyłącznie przez złącze plug-in, bez pantografu, co uprości infrastrukturę i obniży koszty inwestycyjne.

W przetargu wpłynęła jedna oferta, złożona przez ABP BUS & COACH Sp. z o.o. ze Słupska. Wykonawca zaproponował dostawę autobusów Iveco Crossway 12 LE Elec za 6.628.765,20 PLN brutto, co odpowiada 5.389.220,49 PLN netto (VAT 23%). Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 6.765.000,00 PLN brutto, a więc oferta zmieściła się w budżecie zamawiającego z bezpiecznym marginesem. Po przeliczeniu oznacza to, że cena jednostkowa netto za jeden model Iveco Crossway 12 LE Elec wynosi 2.694.610 PLN netto.

Decyzja zamawiającego została podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny ofert:

  • Cena – 60%
  • Parametry techniczne – 20%
  • Okres gwarancji jakości – 20%

Analiza oferty

W części technicznej punkty przyznawano m.in. za zapewnienie co najmniej 10 stałych miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi, centralne umiejscowienie silnika, zużycie energii poniżej 0,81 kWh/km oraz pojemność baterii przekraczającą 480 kWh. Oferta ABP BUS & COACH spełniła wszystkie kryteria techniczne, uzyskując maksymalną liczbę punktów w tej kategorii.

Zamówione autobusy Iveco Crossway 12 LE Elec mają mieć długość 12–12,5 m, pełną niską podłogę od przednich do środkowych drzwi oraz pojemność minimum 60 pasażerów, w tym co najmniej 44 na miejscach siedzących. Napęd zapewnią silniki elektryczne o mocy minimum 230 kW z systemem rekuperacji energii. Wymagana pojemność baterii to co najmniej 400 kWh, przy energii użytkowej nie mniejszej niż 350 kWh, a ładowanie będzie realizowane przez złącze plug-in o mocy do 150 kW. Planowana dostawa autobusów przewidziana jest najpóźniej do końca 2026 roku.

Szczegóły postępowania dostępne są pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/1187616

Komentarze