Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Solaris wygrał w Piotrkowie Trybunalskim. 11 elektrobusów trafi do MZK

infobus
16.04.2025 09:02
0 Komentarzy

14 kwietnia 2025 roku Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta w Piotrkowie Trybunalskim ogłosił wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na dostawę 11 elektrycznych autobusów miejskich klasy MAXI.

W postępowaniu wpłynęła tylko jedna oferta, złożona przez firmę Solaris Bus & Coach Sp. z o.o., która spełniła wszystkie warunki i uzyskała maksymalną punktację. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

    Rozkład jazdy:

    1. Jakie autobusy zaproponował Solaris w Piotrkowie Trybunalskim?
    2. Jaka gwarancja na baterie została udzielona?
    3. Czy Piotrków planuje kupować jeszcze więcej elektrobusów w najbliższych latach?
    Przetarg na 11 elektrobusów dla MZK Piotrków Tryb. wygrywa Solaris

    Elektryczne jedenastka

    Piotrkowskie zamówienie, ogłoszone w marcu 2025 roku, dotyczy zakupu jedenastu fabrycznie nowych autobusów miejskich klasy I z napędem elektrycznym. Pojazdy mają mieć długość od 11,5 do 12,5 metra, wysokość nieprzekraczającą 3,30 m i pomieścić minimum 72 pasażerów. Każdy z autobusów ma być wyposażony w napęd o mocy co najmniej 160 kW z rekuperacją energii, ładowany zarówno poprzez złącze plug-in (CCS Combo 2), jak i pantograf zamontowany na dachu.

    Oprócz samych pojazdów, zamówienie obejmuje również system informacji pasażerskiej, rozbudowaną kabinę kierowcy, kasowniki, tablice LED i LCD, moduły Wi-Fi oraz wyposażenie dostosowane do przewozu osób z niepełnosprawnościami. Autobusy będą mogły być ładowane zarówno w zajezdni, jak i na końcowych pętlach.

    Przetarg na 11 elektrobusów dla MZK Piotrków Tryb. wygrywa Solaris
    Przetarg na 11 elektrobusów dla MZK Piotrków Tryb. wygrywa Solaris

    Dwie oferty

    Do przetargu wpłynęła jedna oferta od Solaris Bus & Coach Sp. z o.o., która zaproponowała realizację zamówienia za 34.339.140 PLN brutto (czyli 27.918.000 PLN netto). Oznacza to cenę jednostkową netto za jeden autobus Solaris Urbino 12 electric na poziomie 2.537.091 PLN netto.

    Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 37.884.000 PLN brutto (czyli 30.800.000 PLN netto), co oznacza, że oferta mieści się w budżecie i pozostawia rezerwę w wysokości blisko 2.882.000 PLN brutto.

    Złożona oferta spełniła wszystkie warunki zamawiającego i została oceniona na podstawie przetargowych kryteriów:

    ✅ Cena – 60%
    ✅ Wydłużony okres gwarancji całopojazdowej – 15%
    ✅ Wydłużony okres gwarancji na akumulatory trakcyjne – 15%
    ✅ Zastosowanie silnika centralnego – 10%

    Solaris zaproponował 60 miesięcy gwarancji na cały pojazd, 96 miesięcy (lub przebieg minimum 560.000 km) na akumulatory trakcyjne, a także deklarację zastosowania silnika centralnego. Te parametry pozwoliły producentowi uzyskać maksymalną punktację – 100 punktów. Więcej informacji o przetargu:
    https://transinfo.pl/infobus/przetarg-na-11-elektrobusow-dla-mzk-piotrkow-tryb-z-jedna-oferta-solaris-czeka-na-umowe/

    Przetarg na 11 elektrobusów dla MZK Piotrków Tryb. wygrywa Solaris
    Przetarg na 11 elektrobusów dla MZK Piotrków Tryb. wygrywa Solaris

    Zakupowe tło

    Realizacja zamówienia planowana jest na 2026 rok. Nowe elektrobusy zasilą flotę Miejskiego Zakładu Komunikacji w Piotrkowie Trybunalskim, która po ich wdrożeniu będzie liczyć już 23 elektryczne autobusy, wszystkie marki Solaris.

    W ramach III edycji programu „Zielony Transport Publiczny” miasto otrzymało 27.145.000 PLN dofinansowania z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Wcześniejsze zakupy również były realizowane z tego źródła – w 2023 roku miasto odebrało 12 Solarisów Urbino 12 electric, a jeszcze wcześniej – 6 pojazdów z napędem mild hybrid. Dziś wszystkie te działania układają się w spójną politykę modernizacji i elektryfikacji taboru.

    Komentarze