Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ciechanów zamawia elektrobusy te same jak ostatnio. Tej samej marki? Analiza SWZ

infobus
11.09.2025 15:01
0 Komentarzy

Gmina Miejska Ciechanów zamawia kolejne autobusy elektryczne. W toku jest przetarg, którego przedmiotem jest dostawa dwóch midibusów klasy I.

Zakupy są możliwe dzięki wsparciu środków z EFRR. O ogłoszeniu przetargu na te pojazdy pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Sprawdzamy jak będą wyposażone.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie są kryteria oceny ofert w nowym przetargu na elektrobusy dla Ciechanowa
  2. Jakie wymagania techniczne muszą spełniać zamawiane autobusy elektryczne (wymiary, moc silnika, pojemność baterii, zasięg)?
  3. Kto wygrał poprzedni przetarg w Ciechanowie?
Ciechanów zamawia elektrobusy te same jak ostatnio. Tej samej marki? Analiza SWZ
Ciechanów zamawia elektrobusy te same jak ostatnio. Tej samej marki? Analiza SWZ

Kryteria oceny ofert

Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą na podstawie trzech kryteriów:

  • cena – 60 pkt,
  • najdłuższy okres gwarancji całopojazdowej bez limitu kilometrów – 20 pkt,
  • najdłuższy okres gwarancji na magazyny energii elektrycznej – 20 pkt.

Specyfikacja techniczna

Zamawiane autobusy powinny cechować się długością w przedziale od 8,0 do 9,6 m, szerokością od 2,4 m i wysokością do 3,40 m. Pojazdy muszą być przystosowane do przewozu minimum 45 pasażerów, w tym min. 20 na miejscach siedzących. Będą to konstrukcje z niską podłogą na całej długości autobusu lub podłogą bez stopni poprzecznych wzdłuż ciągu komunikacyjnego od przodu autobusu aż do linii, które wyznacza koniec drugich drzwi. Wymiana pasażerów odbywać się będzie poprzez dwoje drzwi w układzie 1-2-0.

Autobusy muszą być napędzane silnikiem elektrycznym umieszczonym centralnie o mocy minimum 200 kW. W układzie napędowym musi być zastosowany system odzyskiwania energii z hamowania i redukcji prędkości jazdy. Energia elektryczna ma być gromadzona w akumulatorach lub innych urządzeniach pozwalających na efektywne wykorzystanie zgromadzonej w nich energii elektrycznej. Wymagana pojemność magazynów energii elektrycznej to minimum 200 kWh, pozwalająca na przejechanie co najmniej 200 km na pełnym naładowaniu. Ładowanie baterii będzie odbywać się poprzez wtyczkę plug-in.

Pasażerowie pojadą na siedzeniach typu miejskiego, na szkielecie stalowym, wyklejonych wykładziną tapicerowaną. Kabina kierowcy będzie wydzielona typu zamkniętego lub pół zamkniętego, zamykana na zamek patentowy, z zamykanym okienkiem do sprzedaży biletów, wyposażona w stolik do przyjmowania monet i metalową kasetę na pieniądze.

Pojazdy będą wyposażone w komplet tablic elektronicznych zewnętrznych, diodowych. Wewnątrz znajdzie się tablica LCD o przekątnej minimum 22 cale. System informacji pasażerskiej w autobusie powinien współpracować z elektronicznym systemem informacji na przystankach autobusowych.

Zonson po raz kolejny?

Ciechanów nie zmienił zapisów SWZ po ostatnim przetargu, w którym wygrał duet Creobus/Zonson. Oznacza to, że miasto chce takich samych autobusów, co ostatnio. To, czy je otrzyma i czy będą tej samej marki, to pytanie, na które odpowiedź pozostaje otwarta, bowiem zapisy SWZ powodują, że chętnych do udziału w przetargu może być więcej. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 16 września.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://bip.umciechanow.pl/zamowienia_publiczne/powyzej_30/Zakup-taboru-bezemisyjnego-wraz-z-rozbudowa-infrastruktury-ladowania/idp:556

Komentarze