Krośnieński Związek Powiatowo-Gminny kupuje 12 minibusów. Z CUPT-KPO
Krośnieński Związek Powiatowo-Gminny ogłosił przetarg na dostawę 12 niskoemisyjnych autobusów międzymiastowych klasy II kategorii MINI.
Nowe pojazdy mają obsługiwać linie pozamiejskie w ramach projektu „Organizacja transportu publicznego na obszarze Krośnieńskiego Obszaru Funkcjonalnego”, współfinansowanego ze środków CUPT-KPO. O poprzednim zamówieniu KZPG (na cztery pełnowymiarowe autobusy) pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Jakie parametry techniczne muszą spełniać autobusy MINI klasy II zamawiane przez KZPG?
- Jaki jest termin realizacji umowy i wymagane doświadczenie wykonawcy?
- W jaki sposób oceniane będą oferty w tym postępowaniu przetargowym?
MINI dwunastka
Postępowanie przetargowe zostało ogłoszone 4 czerwca 2025 roku. Krośnieńskie zamówienie dotyczy dostawy 12 fabrycznie nowych, niskowejściowych autobusów międzymiastowych kategorii M3 klasy II, przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych na wózku inwalidzkim. Pojazdy muszą być niskoemisyjne, napędzane silnikiem Diesla zgodnym z normą Euro 6 step E, o mocy min. 200 KM i pojemności od 2.850 do 3.000 cm³. Długość całkowita pojazdów powinna mieścić się w zakresie od 8.500 do 8.800 mm, a całkowita liczba miejsc pasażerskich wynosić minimum 30, z czego co najmniej 25 to miejsca siedzące.
Zamówienie przewiduje także szereg wymagań wyposażeniowych: klimatyzację kabiny i przestrzeni pasażerskiej (min. 14 kW), rampę wjazdową w drzwiach środkowych, LED-owe oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne, autokomputer, tablice kierunkowe, miejsce dla wózka, system nagrzewania niezależnego, radioodtwarzacz z głośnikami, monitoring oraz centralne smarowanie (jeśli wymagane). Zastosowana będzie automatyczna skrzynia biegów (minimum 7-biegowa), a także zawieszenie pneumatyczne na osi tylnej.
Przetargowe wymagania
Zamawiający wymaga, by oferent wykazał się doświadczeniem w postaci co najmniej jednej dostawy obejmującej minimum trzy autobusy odpowiadające zamówieniu. Umowa ma być realizowana w ciągu 6 miesięcy od jej podpisania. Finansowanie pochodzi ze środków przypisanych w ramach Krośnieńskiego Obszaru Funkcjonalnego, z zastrzeżeniem możliwości unieważnienia postępowania, jeśli środki nie zostaną przyznane.
Na oferty zamawiający czeka do 8 lipca 2025, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:
✅ cena – 60%
✅ termin realizacji – 20%
✅ okres gwarancji – 20%
W postępowaniu zastosowanie ma dyrektywa 2014/25/UE. Więcej na https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-724b136f-b1c9-416e-bc9f-4f4376c62818
Zakupowe tło
Regionalny projekt, w który zaangażowały się wszystkie samorządy powiatu krośnieńskiego, był przygotowywany przez wiele miesięcy i zakłada realizację ponad 20 inwestycji w całym regionie. W 2025 roku KOF oficjalnie otrzymał finansowanie w wysokości około 40 mln zł, w tym na zadania związane z transportem zbiorowym.
Jednym z najważniejszych zadań jest organizacja publicznego transportu regionalnego – w szczególności dla mieszkańców obszarów wiejskich, dotkniętych wykluczeniem komunikacyjnym. Szacuje się, że w ciągu ostatnich 15 lat w powiecie krośnieńskim zlikwidowano nawet 50% lokalnych połączeń autobusowych. Odpowiedzią ma być kompleksowy system połączeń organizowanych przez Krośnieński Związek Powiatowo-Gminny (KZPG), który obejmuje wszystkie siedem gmin powiatu.
KZPG już wcześniej pozyskał 5,1 mln zł z Krajowego Planu Odbudowy na zakup czterech niskoemisyjnych autobusów do obsługi linii komercyjnych (np. Gubin – Krosno Odrzańskie – Zielona Góra). Pojazdy te mają zostać dostarczone do końca marca 2026 roku.
Równolegle z większymi autobusami, związek planuje też zakup 12 minibusów o pojemności do 30 miejsc, które mają poprawić mobilność w regionie i zapewnić dojazd do stacji kolejowych, szkół, urzędów i ośrodków zdrowia. O tym zamówieniu piszemy powyżej. Dodajmy, że ten kontrakt to jeden z kluczowych elementów tworzenia nowej siatki połączeń transportowych w ramach KOF. Władze lokalne podkreślają, że nie chodzi o konkurowanie z prywatnymi przewoźnikami, lecz o uzupełnienie oferty i realizację zadań własnych samorządów wynikających z ustawy o publicznym transporcie zbiorowym.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze