Jakimi elektrobusami jest zainteresowane Województwo Pomorskie? Analiza SWZ
Województwo Pomorskie wyruszyło na swoje pierwsze zakupy autobusów elektrycznych klasy II. Jedne z większych tego typu w Polsce.
Będzie to w sumie 15 autobusów międzymiastowych kategorii MAXI. Zamówienie jest realizowane przy dofinansowaniu z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (CUPT-KPO). O podstawowych wymaganiach przetargowych tego zamówienia pisaliśmy już w InfoBusie. Przyszedł czas na szczegóły.
Rozkład jazdy:
- Jakie są kluczowe kryteria oceny ofert w przetargu na 15 autobusów elektrycznych klasy II w województwie pomorskim?
- Jakie wymagania techniczne muszą spełniać autobusy, aby spełnić warunki zamówienia, szczególnie w zakresie magazynowania energii i konstrukcji nadwozia?
- Którzy producenci autobusów mogą być potencjalnymi oferentami w tym przetargu i jakie są ich szanse na zwycięstwo?
Za co punkty?
Zamawiający będzie oceniał oferentów z uwzględnieniem następujących kryteriów:
- cena – 60 pkt,
- konstrukcja nośna podwozia oraz szkielet nadwozia zostały zabezpieczone antykorozyjnie poprzez zanurzenie w kąpieli kataforetycznej albo konstrukcja nośna podwozia autobusów oraz szkielet nadwozia autobusów zostały wykonane ze stali odpornej na korozję (zgodnie
z normą PN-EN 10088 lub równoważną – 10 pkt,
- zużycie energii elektrycznej – poniżej 0,90 kWh/km – 10 pkt,
- pojemność baterii trakcyjnych jest wyższa niż 480 kWh – 10 pkt,
- silnik umieszczony centralnie za tylną osią napędową – 5 pkt,
- dostawa autobusów w terminie do 12 miesięcy od zawarcia umowy – 5 pkt.
Specyfikacja techniczna
Nowe autobusy mają mieć długość od 11,50 do 12,50 m, szerokość od 2,50 do 2,55 m i wysokość do 3,5 m. Autobusy powinny przewieźć minimum 50 pasażerów, w tym co najmniej 39 na miejscach siedzących. Wymiana pasażerów ma odbywać się przez drzwi w układzie 1-2-0 lub 2-2-0.
Autobusy będą napędzane silnikiem lub silnikami elektrycznymi o łącznej maksymalnej mocy minimum 230 kW. Silnik ma być umieszczony w zabudowie wieżowej, w piastach lub usytuowany centralnie przed lub za osią napędową. Układ napędowy ma być wyposażony w układ odzyskiwania energii (rekuperacji) w czasie hamowania i redukcji prędkości dla potrzeb doładowania magazynów energii lub ogrzewania. Energia elektryczna może być magazynowana w akumulatorach, superkondensatorach, innych urządzeniach, będących wynikiem postępu technicznego o porównywalnych lub lepszych zdolnościach magazynowania energii w stosunku do akumulatorów lub superkondensatorów. Łączna pojemność energetyczna (nominalna) magazynu energii nie może być mniejsza niż 400 kWh, a energii dostępnej dla użytkownika – 350 kWh. Ładowanie baterii będzie odbywać się poprzez złącze plug-in.
Stanowisko kierowcy będzie w pełni wydzielone od przedziału pasażerskiego, wyposażone w kabinę typu półzamkniętego. Ma być wyposażone m.in. w: radio, wieszak, schowek na rzeczy osobiste i dokumenty kierowcy, port USB. W przedziale pasażerskim przewidziano fotele typu międzymiastowego, wysokie, tapicerowane, miękkie, z zagłówkiem i podłokietnikiem od strony przejścia oraz uchwytami bocznymi lub zamontowanymi na tyle siedziska.
Autobusy będą wyposażone w tablice elektroniczne (kierunkowe) diodowe (kolor diod biały) dostosowujące automatycznie jasność świecenia do aktualnie panujących zewnętrznych warunków atmosferycznych i oświetleniowych. Do tego, wewnątrz znajdzie się tablica wyświetlająca numer linii, nazwę przystanku docelowego, informację o aktualnym i następnym przystanku, aktualną datę i godzinę oraz komunikaty dodatkowe.
Podsumowanie
Kryteria oceny ofert są liberalne – to znaczy np. przyznają tyle samo punktów za nadwozie wykonane ze stali nierdzewnej czy w technologii KTL. W tej sytuacji możemy się spodziewać minimum dwóch ofert. A wśród nich niewykluczone, że pojawi się Busnex Poland, MAN albo ABP. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 25 marca.
Na koniec podajemy link do przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1061741
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze