Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

146 trolejbusów dla Bułgarii w 2013 r.

infobus
04.02.2014 21:39
0 Komentarzy
Bramy zakładu Škoda Transportation w Pilźnie opuścił pierwszy, testowy trolejbus Solaris- Škoda 26 Tr dla miasta Plewen. Pierwszy egzemplarz przechodzi na razie testy eksploatacyjne terenie czeskiego miasta. Tym samym Solaris i Škoda przechodzą do tegorocznej realizacji wszystkich bułgarskich kontraktów, w tym także dla Sofii (która już w 2013 r. odebrała pierwsze 4 egzemplarze z kontraktu na 50 szt.),a także do Plewen, Starej Zagory, Warny i Burgas. Będzie to nie lada wyzwanie, gdyż wszystkie te zamówienia opiewają na łączną sumę 146 szt. trolejbusów. Dodatkowo muszą być zrealizowanej w tym roku, co wynika z uzyskanego dofinansowania w ramach unijnego Programu Operacyjnego Środowisko 2007-2013. -„Największym wyzwaniem dla nas jest to, że wszystkie te kontrakty będą realizowane równolegle –mówi Karel Majer, szef Škoda Electric Trolley. –To oznacza znacznie zintensyfikowanie produkcji do poziomu przynajmniej 1,5 trolejbusa dziennie prze okres kilku miesięcy. Ponadto zamówione pojazdy nie tylko różnią się kolorem, ale również specyfikacją techniczną w zależności do indywidualnych wymagań klientów. Spodziewamy się, że wiosną będziemy gościli u nas delegacje z bułgarskich miast. Będą oni chcieli zobaczyć swoje najnowocześniejsze środki transportu publicznego.”Jak już wspomnieliśmy wszystkie dostawy dla Bułgarii zamkną się sumą 146 szt., w tym 46 szt. w wersji przegubowej i 100 szt. w wersji solo. Najwięcej z nich trafi do Sofii (46 szt. przegubowych modeli Solaris-Škoda 27 Tr), a następnie do Plewen (40 szt. Solaris-Škoda 26 Tr). Kolejne egzemplarze trafią do Warny (30 szt. Solaris-Škoda 26 Tr), Burgas (22 szt. Solaris-Škoda 26 Tr) i Starej Zagory (8 szt. Solaris-Škoda 26 Tr). Trolejbusy wyposażone będą w pomocniczy silnik Diesla, który umożliwi im jazdę także poza siecią trakcyjną. Znaczące oszczędności w zakresie zużycia energii i kosztów serwisowych zapewni zastosowanie asynchronicznego silnika trakcyjnego oraz przetwornicę napięcia, sterowana elektronicznie, z możliwością odzysku energii. Zwiększony komfort pasażera zapewnia wydajna klimatyzacja całopojazdowa i nowoczesny system informacji pasażerskiej.

Pierwszy testowy trolejbus Solaris- Škoda 26 Tr dla Plewen
Standardowe trolejbusy (26 Tr) będą dostarczane do Bułgarii stopniowo w drugim i trzecim kwartale br. Niewykluczone, że pojazdy pojawią się w swoich docelowych miastach szybciej niż wynika to z podpisanych umów. Dzięki temu Škoda zyska bezcenny czas na realizację innych zleceń. W tym roku czeski producent planuje wyprodukować w sumie ponad 300 trolejbusów. Oprócz Bułgarii trafią one do Rygi (kontrakt na 125 szt. także realizowany wspólnie z Solarisem), Bratysławy i Szeged, a także do kilku czeskich klientów. Zapowiada się rok „na szelkach”.

Komentarze