Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Racibórz otworzył ofertę na stację ładowania autobusów elektrycznych. Powyżej budżetu

infobus
01.09.2025 07:02
0 Komentarzy

29 sierpnia 2025 roku Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o. w Raciborzu otworzyło oferty w przetargu na budowę i montaż stacji ładowania autobusów elektrycznych.

Wpłynęła jedna propozycja. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo. Przypomnimy, że w tym roku PK podpisało umowę z Solaris Busi & Coach na dostarczanie czterech autobusów elektrycznych, wraz z niezbędną infrastrukturą ładowania — stacjami stacjonarnymi i jedną mobilną ładowarką.

Rozkład jazdy:

  1. Ile ofert wpłynęło w przetargu na budowę stacji ładowania autobusów elektrycznych w Raciborzu?
  2. Gdzie ma powstać stacja ładowania autobusów elektrycznych?
  3. Jak długo ma potrwać realizacja inwestycji od momentu podpisania umowy?
Stacja ładowania autobusów elektrycznych w Raciborzu – Instal-Nord i Suchański i S-ka z jedyną ofertą
Stacja ładowania autobusów elektrycznych w Raciborzu – Instal-Nord i Suchański i S-ka z jedyną ofertą

Stacja ładowania

Postępowanie dotyczy realizacji inwestycji przy ul. Kaspra Adamczyka 10 w Raciborzu, która obejmuje budowę i montaż stacji ładowania dla autobusów elektrycznych. Kontrakt zakłada wykonanie kompleksowych prac budowlanych, elektroinstalacyjnych i sanitarnych, przygotowanie terenu oraz podłączenie infrastruktury do sieci energetycznej. Dodatkowo zamówienie przewiduje opcję dostawy i podłączenia transformatora SN/nN. Projekt jest elementem większej strategii miasta związanej z rozwojem zeroemisyjnego transportu publicznego.

Do udziału w przetargu dopuszczono wykonawców z doświadczeniem w realizacji minimum jednej inwestycji o wartości co najmniej 1.000.000 PLN brutto w ostatnich pięciu latach, obejmującej budowę stacji ładowania pojazdów elektrycznych z pełnym zakresem robót budowlanych i teletechnicznych. Zamawiający wymagał również przedstawienia kadry z odpowiednimi uprawnieniami – kierownika budowy i kierownika robót elektrycznych. Czas realizacji inwestycji ustalono na 6 miesięcy od podpisania umowy.

Stacja ładowania autobusów elektrycznych w Raciborzu – Instal-Nord i Suchański i S-ka z jedyną ofertą

Jedna oferta

W przetargu wpłynęła jedna oferta: konsorcjum Instal-Nord sp. z o.o. z Kędzierzyna-Koźla oraz Suchański i S-ka Spółka Jawna ze Starego Koźla. Cena podstawowa wyniosła 1.643.230,80 PLN brutto (co odpowiada 1.336.000 PLN netto), a cena opcji – 182.581,20 PLN brutto (ok. 149.000 PLN netto). Łączna suma oferty to 2.008.393,20 PLN brutto, czyli ok. 1.631.000 PLN netto.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 1.542.346,20 PLN brutto, co oznacza, że oferta konsorcjum przekracza budżet o ok. 466.000 PLN brutto. No cóż, poczekajmy na decyzję skarbnika i zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie kryteriów oceny:

✅ cena – 80%
✅ długość gwarancji – 20%

Pod względem technicznym zamawiający preferował rozwiązania umożliwiające ładowanie autobusów elektrycznych o dużej mocy, z pełnym zapleczem energetycznym i odpowiednim zabezpieczeniem sieci. Ważnym wymogiem była również możliwość podłączenia dodatkowego transformatora oraz utrzymanie infrastruktury w gotowości serwisowej przez cały okres eksploatacji. Termin realizacji inwestycji został określony na pół roku, co pozwoli zgrać oddanie stacji z harmonogramem dostaw nowych elektrobusów dla Raciborza. Szczegółowe informacje o zamówieniu na SWZ – budowa stacji ładowania w Raciborzu.

Komentarze