Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trzy oferty na nowy tabor dla Wielkopolski. Newag najtańszy

inforail
14.11.2025 15:30
0 Komentarzy

Trzy oferty zostały złożone w przetargu na zakup zeroemisyjnego taboru kolejowego dla Wielkopolski. Najniższą cenę zaproponował Newag.

Zamawiający przedstawił informację z otwarcia ofert w przetargu na zakup zeroemisyjnego taboru kolejowego dla województwa wielkopolskiego. Postępowanie dotyczy dostawy dziesięciu nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) z możliwością rozszerzenia zamówienia o kolejne dziesięć pojazdów.

Rozkład jazdy:

  1. Która firma złożyła najniższą ofertę w przetargu na zeroemisyjny tabor dla województwa wielkopolskiego i o ile ta oferta różni się od propozycji konkurentów?
  2. Jakie kryteria – oprócz ceny – zdecydują o wyborze producenta nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych?
  3. W jakim terminie mają zostać dostarczone podstawowe i opcjonalne pojazdy zamówione w ramach przetargu?

Złożone oferty

Do przetargu zgłosiły się trzy największe krajowe firmy produkujące tabor kolejowy: PESA Bydgoszcz, Newag oraz Stadler Polska.

W wyznaczonym terminie wpłynęły trzy oferty:

Oferta nr 1 – PESA Bydgoszcz S.A.

  • Cena: 1 095 930 000 zł

Oferta nr 2 – Newag S.A.

  • Cena: 1 019 842 200 zł

Oferta nr 3 – Stadler Polska Sp. z o.o.

  • Cena: 1 105 364 100 zł

Najniższą cenę zaproponował Newag, którego oferta jest tańsza o ponad 76 mln zł od propozycji PESY i o prawie 86 mln zł od oferty Stadlera.

Kryteria oceny ofert

Choć kluczowe kryterium stanowi cena (60%), nie jest ono jedynym elementem wpływającym na wynik oceny. Zamawiający zastosuje również dodatkowe kryteria:

  • Termin realizacji zamówienia podstawowego – 30%,
  • Masa eksploatacyjna pojazdów bez pasażerów – 10%.

Oznacza to, że nie tylko atrakcyjność cenowa, ale również jakość wykonania, efektywność i parametry techniczne pojazdów będą miały istotny wpływ na ostateczny wybór.

Oferty na ezt-y dla Wielkopolski
Oferty na ezt-y dla Wielkopolski

Harmonogram dostaw

Pojazdy zamówione w ramach zakresu podstawowego mają zostać dostarczone do końca września 2029 roku. Jeśli zostanie aktywowana opcja rozszerzenia zamówienia o dodatkowe 10 pojazdów, wykonawca będzie miał 30 miesięcy na ich dostawę od momentu otrzymania powiadomienia.

Każdy etap dostaw będzie realizowany zgodnie z indywidualnym harmonogramem uzgodnionym z zamawiającym.

Zeroemisyjny tabor dla Wielkopolski

Inwestycja w nowoczesne, elektryczne zespoły trakcyjne to kolejny krok w stronę ekologicznego transportu publicznego i poprawy jakości usług kolejowych w województwie wielkopolskim. Nowe pociągi mają zwiększyć komfort podróży, podnieść efektywność przewozów oraz pozwolić na obsługę większej liczby pasażerów.

Zamawiający po analizie ofert podejmie decyzję o wyborze wykonawcy, który dostarczy pojazdy spełniające najwyższe standardy jakości i niezawodności.

Komentarze