Racibórz otworzył ofertę na stację ładowania autobusów elektrycznych. Powyżej budżetu
29 sierpnia 2025 roku Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o. w Raciborzu otworzyło oferty w przetargu na budowę i montaż stacji ładowania autobusów elektrycznych.
Wpłynęła jedna propozycja. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo. Przypomnimy, że w tym roku PK podpisało umowę z Solaris Busi & Coach na dostarczanie czterech autobusów elektrycznych, wraz z niezbędną infrastrukturą ładowania — stacjami stacjonarnymi i jedną mobilną ładowarką.
Rozkład jazdy:
- Ile ofert wpłynęło w przetargu na budowę stacji ładowania autobusów elektrycznych w Raciborzu?
- Gdzie ma powstać stacja ładowania autobusów elektrycznych?
- Jak długo ma potrwać realizacja inwestycji od momentu podpisania umowy?
Stacja ładowania
Postępowanie dotyczy realizacji inwestycji przy ul. Kaspra Adamczyka 10 w Raciborzu, która obejmuje budowę i montaż stacji ładowania dla autobusów elektrycznych. Kontrakt zakłada wykonanie kompleksowych prac budowlanych, elektroinstalacyjnych i sanitarnych, przygotowanie terenu oraz podłączenie infrastruktury do sieci energetycznej. Dodatkowo zamówienie przewiduje opcję dostawy i podłączenia transformatora SN/nN. Projekt jest elementem większej strategii miasta związanej z rozwojem zeroemisyjnego transportu publicznego.
Do udziału w przetargu dopuszczono wykonawców z doświadczeniem w realizacji minimum jednej inwestycji o wartości co najmniej 1.000.000 PLN brutto w ostatnich pięciu latach, obejmującej budowę stacji ładowania pojazdów elektrycznych z pełnym zakresem robót budowlanych i teletechnicznych. Zamawiający wymagał również przedstawienia kadry z odpowiednimi uprawnieniami – kierownika budowy i kierownika robót elektrycznych. Czas realizacji inwestycji ustalono na 6 miesięcy od podpisania umowy.
Jedna oferta
W przetargu wpłynęła jedna oferta: konsorcjum Instal-Nord sp. z o.o. z Kędzierzyna-Koźla oraz Suchański i S-ka Spółka Jawna ze Starego Koźla. Cena podstawowa wyniosła 1.643.230,80 PLN brutto (co odpowiada 1.336.000 PLN netto), a cena opcji – 182.581,20 PLN brutto (ok. 149.000 PLN netto). Łączna suma oferty to 2.008.393,20 PLN brutto, czyli ok. 1.631.000 PLN netto.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 1.542.346,20 PLN brutto, co oznacza, że oferta konsorcjum przekracza budżet o ok. 466.000 PLN brutto. No cóż, poczekajmy na decyzję skarbnika i zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie kryteriów oceny:
✅ cena – 80%
✅ długość gwarancji – 20%
Pod względem technicznym zamawiający preferował rozwiązania umożliwiające ładowanie autobusów elektrycznych o dużej mocy, z pełnym zapleczem energetycznym i odpowiednim zabezpieczeniem sieci. Ważnym wymogiem była również możliwość podłączenia dodatkowego transformatora oraz utrzymanie infrastruktury w gotowości serwisowej przez cały okres eksploatacji. Termin realizacji inwestycji został określony na pół roku, co pozwoli zgrać oddanie stacji z harmonogramem dostaw nowych elektrobusów dla Raciborza. Szczegółowe informacje o zamówieniu na SWZ – budowa stacji ładowania w Raciborzu.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze