MZK Bydgoszcz otworzyło oferty na leasing 10 autobusów diesla. Jedna propozycja
W dniu 5 grudnia 2025 r., Miejskie Zakłady Komunikacyjne w Bydgoszczy otworzyły oferty w przetargu na dostawę 10 nowych autobusów diesla w formule leasingu finansowego.
Zamawiający chce pozyskać pojazdy spełniające najnowszą normę emisji spalin Euro 6 i dostosowane do intensywnej eksploatacji w komunikacji miejskiej w Bydgoszczy. I ma na nie jedną ofertę. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy
- Ile autobusów obejmuje zamówienie?
- Ile wynosi budżet MZK Bydgoszcz?
- Jakie kryterium ma największy wpływ na wyniki oceny ofert?
Analiza postępowania
Przetarg dotyczy zakupu w formule leasingu finansowego 10 autobusów miejskich klasy MAXI i MEGA – po pięć sztuk każdego typu. Zamawiający chce pozyskać pojazdy spełniające najnowszą normę emisji spalin Euro 6 i dostosowane do intensywnej eksploatacji w komunikacji miejskiej w Bydgoszczy. Leasing w tym przypadku obejmuje również obsługę serwisową pojazdów oraz przewidziany w dokumentacji model finansowania o stałych ratach wynikających z wartości pojazdów i czasu trwania umowy.
Dodajmy, że zamawiający oczekuje autobusów niskopodłogowych klasy MAXI i MEGA, zdolnych do przewozu odpowiednio minimum 90 i 135 pasażerów, z trojgiem (MAXI) lub czworgiem (MEGA) drzwi dwuskrzydłowych. Konstrukcja ma być odporna na korozję, a układ napędowy spełniać normę Euro 6, z mocą min. 200 kW dla wersji MAXI i 250 kW dla MEGA.
Pojazdy mają zapewniać wysoki standard stanowiska kierowcy, w tym pełną kabinę oddzielającą przestrzeń pasażerską, bardzo precyzyjnie opisaną w SWZ. System informacji pasażerskiej ma wykorzystywać tablice LED oraz wewnętrzne wyświetlacze diodowe. Dostawa dotyczy pojazdów fabrycznie nowych i w pełni przygotowanych do eksploatacji w bydgoskiej komunikacji miejskiej.
Jedna oferta i budżet
W postępowaniu dopuszczono tylko oferty obejmujące całość przedmiotu zamówienia, co – jak w poprzednich latach – wskazywało na realne ryzyko niskiej konkurencyjności. I tak się stało: w terminie złożono tylko jedną propozycję.
Konsorcjum MAN Truck & Bus Polska (lider) i PKO Leasing (partner) złożyło ofertę o wartości 31.307.708,08 PLN brutto, co przy 10 pojazdach MAN Lion`s City daje 3.130.770 brutto za jeden autobus diesla klasy MAXI lub MEGA. Oczywiście razem z kosztami leasingu.
Tymczasem, jak poinformował zamawiający, „z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi” 29.849.773,10 PLN brutto. Oznacza to, że jedyna oferta przewyższa budżet o 1.457.934,98 PLN brutto, co stanowi wzrost o ok. 4,9% względem planowanej kwoty.
Przy jednej ofercie pojawia się typowy dylemat dla zamawiającego: zaakceptować wyższą cenę (o ile budżet może zostać zwiększony) albo unieważnić postępowanie. W poprzednich latach MZK Bydgoszcz kilkukrotnie rozszerzało budżety w podobnych przetargach, ale ostateczna decyzja będzie należała do zarządu spółki. Jeżeli skarbnik będzie na TAK, to wybór najkorzystniejszej oferty Zostanie oparty na kryteriach:
- cena – 81%
- materiał lub technologia konstrukcji nadwozia – 15%
- liczba miejsc siedzących z niskiej podłogi – 4%
Decyzja o wyborze oferty lub unieważnieniu postępowania powinna zostać opublikowana w ciągu najbliższych tygodni. Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1185996
Dodajmy na koniec, że dla bydgoskiego przewoźnika wybór MAN-a oznaczałby coś więcej niż zwykłe zamówienie: byłaby to wejście nowej marki do floty, która przez wiele lat opierała się na pojazdach Mercedes i Solaris. Obecnie w taborze MZK Bydgoszcz nie ma ani jednego pojazdu MAN Lion’s City, więc wejście „lwa” do floty stanowiłoby zmianę jakościową i technologicznie nową linię serwisową.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok




Komentarze