Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zaskoczenie w Dębicy. MAN sam w przetargu na sześć MIDI autobusów elektrycznych

infobus
19.11.2024 19:06
0 Komentarzy

14 listopada spółka Miejska Komunikacja Samochodowa w Dębicy otworzyła ofertę w przetargu na dostawę sześciu fabrycznie nowych autobusów elektrycznych.

Projekt ten stanowi część inicjatywy „Ograniczenie niskiej emisji w Dębicy poprzez zakup nowoczesnych, elektrycznych autobusów”, który został dofinansowany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) w ramach programu Zielony Transport Publiczny. To nie koniec dobrych wiadomości – niebawem autobusy MKS powrócą na linie w Gminie Dębica.

SPIS TREŚCI:

  1. Ile autobusów elektrycznych zamierza zakupić Dębica w ramach przetargu?
  2. Jaka firma złożyła jedyną ofertę w przetargu i jaki model autobusu zaproponowała?
  3. Jaką minimalną pojemność magazynu energii wymagano dla autobusów w specyfikacji przetargowej?
Zaskoczenie w Dębicy. MAN sam w przetargu na sześć MIDI autobusów elektrycznych
Zaskoczenie w Dębicy. MAN sam w przetargu na sześć MIDI autobusów elektrycznych

WYMAGANIA TECHNICZNE

NA początek przypomnijmy, co chciała Dębica poprzez wymogi techniczne w SWZ:

  • Długość autobusu: 8,00 m – 11,00 m.
  • Wysokość autobusu: maksymalnie 3,4 m.
  • Szerokość autobusu: 2,4 – 2,55 m.
  • Łączna liczba miejsc pasażerskich (bez kierowcy): min. 50, w tym liczba miejsc siedzących min. 20, w tym minimum 10 miejsc dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi oraz miejsce na wózek inwalidzki w liczbie:
  • Układ drzwi wejściowych: 2-2-2 (rozmieszczone z prawej strony nadwozia), otwierane do wnętrza autobusu. Efektywna szerokość drzwi (szerokość otworu drzwiowego dostępna dla pasażerów): min. 1200 mm.
  • Szerokość otworu drzwiowego większa niż wymagana będzie uwzględniona w punktacji oferty. Dopuszczalna masa całkowita: 19,5 tony.
  • Silnik centralny o parametrach zapewniającej prędkości i przyspieszenia charakterystyczne dla tras publicznego transportu zbiorowego.
  • Zamawiający wymaga zastosowania silnika o minimalnej mocy netto 160 kW zmierzonej podczas badań wg Regulaminu 85 EKG. Z funkcją odzysku energii elektrycznej podczas hamowania autobusu dla potrzeb ładowania magazynu energii.
  • Łączna pojemność energetyczna (nominalna) magazynu energii nie może być mniejsza niż 240 kWh.Zamawiający preferował zastosowanie magazynu energii o pojemności energetycznej większej niż wymagana. 
  • Energia akumulatorów pozwalająca na wykonanie trasy o długości minimum 240 km na pojedynczym ładowaniu przez 8 lat eksploatacji (Wykonawca udziela gwarancji minimalnego przebiegu)

Okres obowiązywania umowy: 14 miesięcy od daty podpisania kontraktu.

Zaskoczenie w Dębicy. MAN sam w przetargu na sześć MIDI autobusów elektrycznych
Zaskoczenie w Dębicy. MAN sam w przetargu na sześć MIDI autobusów elektrycznych

Jedna oferta

14 listopada swoją ofertę położyła jedna firma – MAN Truck & Bus Polska na kwotę 18 302 400,00 PLN za autobusy MAN LIon`s City 12 E..

Z kolei kwota przeznaczona na realizację zamówienia to 20 664 000,00 PLN brutto, czyli mamy pewne zwycięstwo lwa i „fabrycznie nowy” debiut tej marki w MKS Dębica.

Formalnie ocena będzie teraz oceniana na podstawie kilku kryteriów: Cena: 60% oceny. Ocena techniczno-eksploatacyjna: 35%. Gwarancja: 5% (3% dla gwarancji całopojazdowej i 2% dla gwarancji na elementy elektryczne).

Cała procedura przetargowa odbywa się w ramach platformy https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-73407a47-1937-4f7a-8425-bc0188f4f3cc

Zaskoczenie w Dębicy. MAN sam w przetargu na sześć MIDI autobusów elektrycznych
Zaskoczenie w Dębicy. MAN sam w przetargu na sześć MIDI autobusów elektrycznych

Wcześniejsze przygotowania

Dębicka spółka po przeprowadzonych testach – m.in. autobusów Automet MiniCity Electric, K-Bus Solar, czy King Long PEV9 – zdecydowała się w kwietniu 2023 r. złożyć wniosek o dofinansowanie z III edycji programu Zielony Transport Publiczny na zakup sześciu elektrobusów. Zapisana we wniosku wartość dofinansowania to ok. 20 mln zł + 2 mln zł kredytu na wkład własny. Cała kwota przeznaczona zostanie nie tylko na zakup autobusów elektrycznych, ale też montaż trzech dwustanowiskowych ładowarek, dostosowanie przyłącza elektrycznego i instalację paneli fotowoltaicznych.

Komentarze