Starachowice będą miały pierwsze autobusy elektryczne. Przyjadą ze … Starachowic
17 marca 2025 roku Gmina Starachowice otworzyła oferty w przetargu na dostawę pięciu premierowych autobusów elektrycznych.
Przetarg obejmuje również dostarczenie infrastruktury ładowania i stanowi część dużego projektu z EFRR o nazwie „Poprawa komunikacji publicznej na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Północy – zakup ekologicznego taboru i modernizacja infrastruktury komunikacyjnej”. O tym zamówieniu i spodziewanym zwycięstwie MAN w mieście, gdzie koncern ma swoją fabrykę, pisaliśmy w TransInfo już wcześniej.
Rozkład jazdy:
- Ile autobusów elektrycznych zamierza kupić Gmina Starachowice w ramach tego przetargu?
- Jaka firma złożyła jedyną ofertę w przetargu?
- Jakie kryteria oceny ofert zastosowano w postępowaniu przetargowym?
Jedna oferta
Na realizację swojego pierwszego zamówienia w zakresie autobusów elektrycznych Gmina Starachowice przeznaczyła 19.126.105,04 PLN brutto. 17 marca w postępowaniu wpłynęła tylko jedna oferta – od MAN Truck & Bus Polska w wysokości 15.807.345,00 PLN brutto.
Oznacza to, że oferta producenta jest niższa od przewidzianego budżetu o ponad 3,3 mln PLN, co dla samorządu jest bardzo korzystnym scenariuszem, umożliwiającym ewentualne rozszerzenie projektu o dodatkowy tabor czy elementy infrastrukturalne.
Teraz pozostaje czekać na zatwierdzenie wyniku przetargu i podpisanie umowy, co powinno nastąpić w najbliższych tygodniach. MAN, jako jedyny oferent, ma bardzo dużą szansę na zdobycie kontraktu, zwłaszcza że spełnia wszystkie wymagania techniczne i cenowe. Oficjalna decyzja zamawiającego zostanie podjęta zgodnie z przyjętymi kryteriami oceny ofert, czyli:
✅ cena (60%),
✅ ocena techniczna (40%).
Starachowickie elektrobusy
Zamówione autobusy mają mieć długość od 11,8 do 12,2 m i wysokość nieprzekraczającą 3,4 m. Będą to pojazdy w pełni niskopodłogowe, wyposażone w troje dwuskrzydłowych drzwi w układzie 2-2-2, co zapewni sprawną wymianę pasażerów. Napęd zapewni silnik elektryczny o mocy min. 160 kW, zasilany z magazynów energii umieszczonych na dachu, chłodzonych cieczą.
Autobusy mają zapewniać zasięg co najmniej 300 km na jednym ładowaniu, a system ładowania przewidziany jest w technologii plug-in. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji wygodne siedzenia pokryte odporną na zabrudzenia i akty wandalizmu tapicerką, a także porty USB. Kabina kierowcy będzie typu zamkniętego (tzw. warszawska), z pełnym wydzieleniem pierwszego skrzydła drzwi.
Autobusy zostaną wyposażone w komplet elektronicznych tablic informacyjnych w kolorze białym oraz wyświetlacze wewnętrzne TFT LCD o przekątnej minimum 21 cali, umożliwiające prezentację informacji pasażerskiej i reklam.
Szczegóły przetargu dostępne są pod linkiem: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3376a66a-ac8c-4e97-bb50-27623bc08bd4.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze