Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Powiat Słupski wybrał dostawcę elektrobusów. ABP Bus & Coach z kontraktem

infobus
22.08.2025 15:05
0 Komentarzy

13 sierpnia 2025 r. Powiat Słupski poinformował o wyborze oferty w ponowionym przetargu na zakup sześciu autobusów elektrycznych klasy II kategorii MAXI dla linii pozamiejskich.

Najkorzystniejszą propozycję złożyła spółka ABP Bus & Coach ze Słupska. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Kto złożył najkorzystniejszą ofertę w przetargu Powiatu Słupskiego na autobusy elektryczne?
  2. Jakie wymagania techniczne muszą spełniać zamawiane pojazdy?
  3. Jaki był budżet zamówienia i czy oferta zmieściła się w tej kwocie?
ABP Bus & Coach wygrał przetarg na zeroemisyjny tabor dla Słupska
ABP Bus & Coach wygrał przetarg na zeroemisyjny tabor dla Słupska

Co chciał Powiat Słupski?

Postępowanie pn. „Zakup zeroemisyjnego taboru na potrzeby pozamiejskich linii użyteczności publicznej powiatu słupskiego” prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Przedmiotem zamówienia jest dostawa sześciu nowych elektrobusów, które mają obsługiwać linie pozamiejskie w powiecie. Pojazdy muszą być fabrycznie nowe, wyprodukowane najwcześniej w 2025 roku, niepochodzące z ekspozycji i z przebiegiem poniżej 1000 km. Wymaga się pełnej tożsamości technicznej całej partii – ten sam model, wyposażenie i układ pasażerski. Autobusy mają mieć długość od 12,5 do 13 m, szerokość min. 2,5 m i wysokość nie większą niż 3,5 m. Konieczna jest niskopodłogowa konstrukcja bez progów pomiędzy pierwszymi a środkowymi drzwiami w układzie 1-2-0. Każdy pojazd musi być wyposażony w akumulatory o pojemności nominalnej co najmniej 400 kWh i dostępnej minimum 350 kWh, napęd o mocy co najmniej 230 kW, system rekuperacji energii, półzamkniętą kabinę kierowcy, wysokie fotele międzymiastowe, tablice elektroniczne w kolorze białym oraz ekran LCD/LED 21’’ prezentujący informacje pasażerskie.

W postępowaniu wpłynęła tylko jedna oferta – od spółki ABP Bus & Coach. Firma zaproponowała cenę 18.373.838,40 PLN brutto / 14.940.195,45 PLN netto, co daje jednostkowy koszt modelu Iveco Crossway 12 LE Elec na poziomie 2.490.032,58 PLN netto.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 18.500.000,00 PLN brutto. Jak widać cena oferty zmieściła się w budżecie, co otwiera drogę do podpisania kontraktu. Formalna decyzja zamawiającego o wyborze propozycji od ABP Bus & Coach została podjęta na podstawie kryteriów oceny ofert:

✅ Cena – 60%
✅ Parametry techniczne – 20%
✅ Okres gwarancji – 20%

Dostawa autobusów planowana jest w formule „na kołach”. Pojazdy będą ładowane poprzez złącze plug-in, a cały tabor zostanie objęty autoryzacją, oprogramowaniem, dokumentacją i szkoleniami. Termin dostawy przewidziano w roku 2026, zgodnie z dokumentacją zamówienia. Szczegółowe informacje o zamówieniu na: platformazakupowa.pl/transakcja/1135560

ABP Bus & Coach wygrał przetarg na zeroemisyjny tabor dla Słupska
ABP Bus & Coach wygrał przetarg na zeroemisyjny tabor dla Słupska

Zakupowe tło

Ostatnie dwa lata to okres intensywnej modernizacji taboru w regionie słupskim. Powiat Słupski zapewnił sobie stabilne finansowanie przewozów poprzez rekordowe 131 mln PLN pozyskane z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych na najbliższą dekadę, a PKS Słupsk systematycznie wymienia flotę w oparciu o różne źródła wsparcia.

Jeszcze w ramach Polskiego Ładu do przewoźnika trafiły cztery Iveco Crossway LE Line 13 o wartości ok. 3,92 mln PLN, natomiast dzięki najnowszym środkom z CUPT-KPO udało się zakontraktować 15 autobusów hybrydowych za ponad 29,5 mln PLN.

W sierpniu 2025 roku zamknięto ponowiony przetarg na sześć autobusów elektrycznych, w którym ofertę złożyła firma ABP Bus & Coach. W sumie – tylko w latach 2023–2025 – flota powiatu i PKS Słupsk wzbogaci się o co najmniej 25 nowoczesnych pojazdów, a plany obejmują wprowadzenie nawet 35 nowych autobusów, co pozwoli wymienić niemal połowę taboru. To największa w ostatnich latach inwestycja w transport publiczny w regionie, gwarantująca pasażerom wyższy komfort podróży, lepszą dostępność dla osób z niepełnosprawnościami oraz niższy ślad emisyjny.

Komentarze