Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Małopolskie EN77 potrzebują już napraw głównych. Jest przetarg

inforail
01.12.2025 08:30
0 Komentarzy

„Koleje Małopolskie” Sp. z o.o. ogłosiły przetarg na wykonanie przeglądu piątego poziomu utrzymania (P5) pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 32WEa (seria EN77).

Postępowanie prowadzone jest w trybie otwartej procedury konkurencyjnej, a ogłoszenie zostało opublikowane 1 grudnia 2025 r. w Dzienniku Urzędowym UE.

Rozkład jazdy:

  1. Jaki jest pełny zakres prac obejmujących przegląd P5 dla pojazdów 32WEa?
  2. Jakie warunki musi spełnić wykonawca, aby zostać dopuszczonym do postępowania?
  3. Jakie obowiązki dodatkowe, w tym dotyczące oprogramowania i szkoleń, wynikają z zamówienia?
Radni Krakowa przegłosowali w środę (5 kwietnia 2023 roku) utworzenie biletu metropolitalnego, który ma zacząć obowiązywać od sierpnia br.
Małopolski EN77

Zakres zamówienia – P5 plus prace dodatkowe

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie obsługi technicznej P5 dla pięciu czteroczłonowych EZT 32WEa o numerach:
EN77-001, EN77-002, EN77-003, EN77-004 oraz EN77-005.

Prace mają być realizowane zgodnie z zatwierdzoną przez przewoźnika Dokumentacją Systemu Utrzymania elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 32WEa oraz Opisem Przedmiotu Zamówienia. Szczegółowy zakres robót podstawowych opisuje pkt 6 OPZ, natomiast katalog prac dodatkowych – pkt 7 OPZ.

Zamówienie obejmuje:

  • pełen zakres czynności przewidzianych dla poziomu P5, z uwzględnieniem faktycznego stanu pojazdów w dniu ich przekazania wykonawcy,
  • możliwość zlecenia prac dodatkowych w ramach prawa opcji – zarówno w odniesieniu do całej serii pojazdów, jak i pojedynczych jednostek,
  • prace pozaplanowe wynikające z diagnostyki stanu technicznego pojazdów, o ile możliwe jest ich wycenienie w oparciu o kosztorys.

Okres realizacji zamówienia określono na 28 miesięcy. Każdorazowe przekazanie pojazdów w celu wykonania P5 będzie odbywać się na terenie Polski.

Oprogramowanie i prawa własności intelektualnej

Istotną częścią zamówienia jest kwestia oprogramowania zainstalowanego w pojazdach. Wykonawca będzie zobowiązany do:

  • przekazania Zamawiającemu wszelkiego nowego lub modyfikowanego oprogramowania instalowanego podczas P5 (systemowego, sterowników, firmware, baz danych itp.),
  • przekazania odpowiednich uwierzytelnień administracyjnych, tak aby przewoźnik miał pełną możliwość samodzielnego wykonywania przeglądów P1–P5, napraw oraz modyfikacji pojazdów,
  • przeniesienia praw własności intelektualnej i/lub udzielenia licencji na oprogramowanie na zasadach określonych w projektowanych postanowieniach umowy,
  • dostarczenia oprogramowania na zewnętrznym nośniku w formie instalacyjnej, wraz z konfiguracjami, instrukcją instalacji i konfiguracji,
  • przekazania niezbędnego oprogramowania narzędziowego/komunikacyjnego oraz okablowania potrzebnego do komunikacji z urządzeniami i sterownikami pojazdu.

Z obowiązku licencjonowania wyłączono oprogramowanie już używane przez Zamawiającego, które nie będzie modyfikowane, a także oprogramowanie powszechnie dostępne bez konieczności uzyskiwania dodatkowej licencji (np. Linux, Android).

Szkolenia dla pracowników przewoźnika

W ramach zamówienia wykonawca będzie zobowiązany przeprowadzić – na własny koszt – szkolenia dla pracowników „Kolei Małopolskich” w miejscu realizacji P5.

Założono maksymalnie 15 osób do przeszkolenia, w tym do 10 pracowników utrzymania taboru i do 5 maszynistów. Szczegółowe wymagania dotyczące szkoleń opisano w pkt 11 OPZ, a ostateczny zakres zostanie doprecyzowany roboczo pomiędzy stronami, m.in. w zależności od zleconych prac dodatkowych.

Warunki udziału – doświadczenie, personel, certyfikaty

Zamawiający określił szereg warunków kwalifikacji wykonawców:

  • Doświadczenie:
    Wykonawca musi wykazać należyte wykonanie co najmniej trzech usług utrzymania na poziomie P4 lub P5 dla min. czteroczłonowego EZT typu 32WE, 22WE lub 27WE, zrealizowanych w ostatnich 5 latach.
  • Kwalifikacje personelu:
    Wymagane jest spełnienie wymogów m.in. w zakresie:
    – uprawnienia UT2 – min. 1 osoba,
    – PT2 – min. 1 osoba,
    – MT2 – min. 1 osoba,
    – SHP i CA – min. 3 osoby,
    – SEP E – min. 6 osób,
    – E+D – min. 3 osoby,
    – F-gazy – min. 2 osoby. Ponadto wskazano wymogi wobec Kierownika Umowy (Przedstawiciela Wykonawcy), który ma posiadać doświadczenie w zarządzaniu kontraktami dotyczącymi produkcji lub napraw EZT na poziomie P4 lub P5. Zamawiający dopuszcza, by jedna osoba posiadała kilka z wymaganych kompetencji.
  • System zarządzania:
    Wykonawca musi posiadać certyfikowany system utrzymania lub zarządzania, potwierdzony odpowiednim certyfikatem.

Obowiązkowa wizja lokalna i dokumenty poufne

Zamawiający wprowadził obowiązek odbycia wizji lokalnej przed złożeniem oferty. Wizje będą organizowane w dniach 8–16 grudnia 2025 r. na terenie PTE Kraków „Koleje Małopolskie”, ul. Doktora Twardego 6 w Krakowie, od poniedziałku do piątku w godz. 8:00–14:00 (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych).

Zgłoszenia można przesyłać:

  • za pośrednictwem platformy zakupowej Zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/pn/kolejemalopolskie,
  • lub drogą mailową na adres Departamentu Zamówień.

Z odbycia wizji sporządzane będzie pisemne oświadczenie podpisane przez obie strony. Oferta złożona bez odbycia wizji lokalnej zostanie odrzucona.

Z uwagi na ochronę informacji szczególnie chronionych, część dokumentów – m.in. projekt okleiny pojazdu 32WEa oraz wymagania w zakresie cyberbezpieczeństwa – została oznaczona jako poufna. Udostępniane będą wyłącznie wykonawcom, którzy złożą odpowiedni wniosek i zobowiązanie do zachowania poufności (załącznik nr 12 do SWZ), poprzez platformę zakupową.

Wadium, zabezpieczenie i kryterium wyboru

Wykonawcy muszą wnieść wadium w wysokości 1 000 000,00 zł. Dopuszczalne formy to:

  • pieniądz,
  • gwarancja bankowa,
  • gwarancja ubezpieczeniowa,
  • poręczenie podmiotów wskazanych w ustawie o PARP.

Zamawiający wymaga także zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 3% łącznej wartości brutto maksymalnego wynagrodzenia (bez uwzględnienia wynagrodzenia z tytułu prawa opcji).

Jedynym kryterium oceny ofert jest cena brutto (z prawem opcji) – 100%. Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta spełniająca wszystkie wymagania i uzyskująca najwyższą liczbę punktów.

Terminy i forma składania ofert

Oferty należy składać wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy zakupowej: https://platformazakupowa.pl/pn/kolejemalopolskie/proceedings

  • Termin składania ofert: 9 stycznia 2026 r., godz. 12:00 (CET)
  • Termin związania ofertą: 90 dni
  • Otwarcie ofert: 9 stycznia 2026 r., godz. 12:30 w Krakowie, z jednoczesnym upublicznieniem informacji o złożonych ofertach i ich cenach na platformie.

Zamówienie nie jest finansowane ze środków UE, obejmuje jednak progi unijne i podlega również ograniczeniom wynikającym z sankcji wobec podmiotów rosyjskich i białoruskich oraz przepisów o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.

Komentarze