Solaris ma zamówienie na kolejne autobusy elektryczne z USA. Tym razem San Francisco!
Po Seattle przyszedł czas na San Francisco, które zamówiło trzy 12-metrowe autobusy bateryjne (40 stóp) oraz trzy 18-metrowe przegubowe autobusy bateryjne (60 stóp).
Specyfikacja pojazdów będzie zbliżona do tej z Seattle, z wyjątkiem systemów operacyjnych i tych związanych z obsługą płatności, które zostaną dostosowane do potrzeb San Francisco. To roszerzenie pierwszego amerykańskiego zamówienia producenta z Bolechowa, o którym wcześniej pisaliśmy w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Które miasto zamówiło sześć elektrycznych autobusów Solarisa?
- Ile autobusów 12-metrowych, a ile 18-metrowych trafi do San Francisco?
- Z jakiej opcji skorzystano przy tym zamówieniu?
W ramach opcji
W grudniu 2024 roku Solaris podpisał swój pierwszy kontrakt na dostawę autobusów do Stanów Zjednoczonych. Odbiorcą czterech elektrycznych pojazdów będzie firma King County Metro – operator transportu publicznego w Seattle. Umowa uwzględnia możliwość rozszerzenia zamówienia o kolejne pojazdy. Z opcji tej skorzystał przewoźnik San Francisco Municipal Transportation Agency (SFMTA), zamawiając sześć elektrycznych autobusów Solaris.
„Zamówienie od San Francisco Municipal Transportation Agency stanowi kolejny kamień milowy w naszej strategii wejścia na rynek USA. Dziękujemy SFMTA za wybór oferty firmy Solaris i zapewniamy, że dostarczymy bezemisyjne autobusy bateryjne, które będą spełniać wszystkie lokalne wymagania, oferując przy tym najnowocześniejsze technologie w tym segmencie” – powiedziała Agata Stańda, prezes Solaris Bus & Coach.
Do tej pory firma podpisała kontrakty na dostawę autobusów bateryjnych do Seattle w Stanach Zjednoczonych oraz trolejbusów do Vancouver w Kanadzie. Zamówienie z San Francisco to kolejny krok w ekspansji Solarisa na rynku północnoamerykańskim.
„Cieszymy się ze współpracy z Solarisem, który rozwija swoją obecność na rynku Ameryki Północnej” – powiedziała Julie Kirschbaum, dyrektor ds. transportu w SFMTA. „W SFMTA zależy nam na zapewnieniu pasażerom jak najlepszych doświadczeń, a autobusy Solaris oferują nowoczesne udogodnienia, które czynią podróż jeszcze bardziej komfortową i dostępną. Równie ważne jest to, że pojazdy te priorytetowo traktują bezpieczeństwo pracy kierowców oraz niezawodność operacyjną. To stanowi fundament naszej misji – świadczenia bezpiecznych usług na światowym poziomie dla mieszkańców San Francisco. To zamówienie odzwierciedla nasze zaangażowanie w rozwój technologii bezemisyjnych oraz otwartość na innowacyjnych partnerów, takich jak Solaris”.
Zakupowe tło
Solaris to europejski lider w produkcji autobusów elektrycznych i trolejbusów. W ramach swojej długoterminowej strategii firma rozwija obecność w Ameryce Północnej. Dzięki sprawdzonej technologii, wysokiej jakości i konkurencyjności rynkowej Solaris staje się silną i niezawodną alternatywą dla operatorów w USA i Kanadzie, którzy planują wdrożenie rozwiązań bezemisyjnych.
Do dziś Solaris dostarczył ponad 6000 pojazdów bezemisyjnych – w tym elektrycznych, wodorowych i trolejbusów – jeżdżących w niemal 30 krajach. Firma oferuje najszersze portfolio produktowe na rynku, obejmujące wszystkie długości pojazdów i technologie napędowe, ze szczególnym naciskiem na rozwiązania nisko- i zeroemisyjne. W 2017 roku Solaris Urbino 12 electric zdobył prestiżowy europejski tytuł „Bus of the Year”, a w 2025 roku ten sam tytuł otrzymał Solaris Urbino 18 hydrogen.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok






Komentarze