Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Volvo prezentuje podwozie BZR Electric pod autokar elektryczny. Nowa era e-mobilności?

infobus
27.09.2025 13:05
0 Komentarzy

Volvo Buses wprowadza na rynek elektryczne podwozie autokarowe BZR Electric – pojazd zaprojektowany z myślą o dalekobieżnych trasach międzymiastowych i turystycznych

Platforma oferuje zasięg do 700 km i modułową konstrukcję, pozwalającą dostosować układ napędowy do konkretnych potrzeb przewoźników. Ta oferta dla firm zabudowujących. O fiasku licencyjnej produkcji modeli Volvo 9700 i 9900 przez Sunsundequi po likwidacji fabryki we Wrocławiu – pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Jak nazywa się nowe elektryczne podwozie autokarowe wprowadzone przez Volvo Buses?
  2. Jaki maksymalny zasięg może osiągnąć Volvo BZR Electric?
  3. Ile modułów akumulatorowych może mieć ten pojazd?
Volvo Buses wprowadza na rynek elektryczne podwozie autokarowe BZR Electric –

Zasięg, który robi różnicę

Volvo BZR Electric to nowa platforma podwoziowa dla autokarów elektrycznych, która może być konfigurowana w wersji dwu- lub trzyosiowej, z możliwością zabudowy przez różnych producentów (w tym Carrus Delta – partner dla rynków nordyckich i Beneluksu). Pojazd mieści od 4 do 8 modułów akumulatorowych, o łącznej pojemności od 360 do 720 kWh. Maksymalny zasięg operacyjny – potwierdzony w cyklu testowym SORT 3 – to do 700 km, co czyni ten model jednym z najbardziej ambitnych rozwiązań na rynku elektromobilności autokarowej.

Autokary będą ładowane zarówno w zajezdniach, jak i na trasie – z wykorzystaniem systemów CCS (250 kW) oraz OppCharge (450 kW). Daje to przewoźnikom dużą elastyczność i pozwala na planowanie kursów bez obawy o dostępność infrastruktury.

Komfort i bezpieczeństwo

Nowy elektryczny autokar Volvo nie tylko wydłuża możliwy zasięg podróży, ale też wyznacza nowy standard w zakresie bezpieczeństwa i komfortu. Platforma została wyposażona w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa aktywnego, chroniące zarówno pasażerów, jak i innych uczestników ruchu – w tym pieszych i rowerzystów.

Jak podkreśla Anna Westerberg, prezes Volvo Buses: – „To rozwiązanie, które nie tylko redukuje emisje, ale zmienia sposób, w jaki myślimy o dalekobieżnej mobilności. Dzięki odpowiedzialnie pozyskiwanym materiałom i konstrukcji zaprojektowanej z myślą o długiej żywotności, minimalizujemy ślad węglowy w całym cyklu życia pojazdu.”

Techniczne szczegóły platformy Volvo BZR Electric:

  • Długość pojazdu (w zależności od zabudowy): 9,5 – 14,9 m
  • Układ osi: 4×2 lub 6×2
  • DMC: do 27 200 kg
  • Moc silnika: 200 kW lub 400 kW
  • Pojemność baterii: 360 – 720 kWh
  • Zasięg (SORT 3): do 700 km

Komentarze