Stadler prezentuje pierwsze tramwaje TINA dla Hagi
Stadler wraz z miejskim operatorem transportu publicznego HTM oficjalnie zaprezentowali w Hadze pierwszy tramwaj TINA – nową generację pojazdów, które wkrótce wyjadą na ulice miasta.
To szczególny moment dla producenta, ponieważ zamówienie na 62 tramwaje jest pierwszym kontraktem Stadlera na rynku niderlandzkim.
Rozkład jazdy:
- Jakie innowacyjne rozwiązania techniczne zastosowano w nowych tramwajach TINA dla Hagi?
- W jaki sposób pojazdy TINA przyczynią się do rozwoju zrównoważonego transportu w regionie Haaglanden?
- Kiedy nowe tramwaje Stadlera rozpoczną regularną eksploatację i zastąpią dotychczasowe pojazdy w Hadze?
Innowacyjny projekt dla komfortu pasażerów
Nowe tramwaje TINA (Totally Integrated Low Floor) wyróżniają się całkowicie niskopodłogową konstrukcją, w której wszystkie elementy napędu, hamulców i podwozia zostały umieszczone pod podłogą. Dzięki temu wnętrze jest w pełni bezprogowe, a jednocześnie zapewnia więcej miejsca dla pasażerów. Dodatkową przestrzeń przeznaczono na wygodne siedzenia oraz duże panoramiczne okna, które wpuszczają do wnętrza więcej światła i nadają mu przestronny charakter.
Każdy tramwaj ma 36,5 metra długości i może przewieźć 237 pasażerów. Pojazdy są wyposażone w klimatyzację, wydzielone strefy wielofunkcyjne dla wózków dziecięcych i osób poruszających się na wózkach inwalidzkich oraz nowoczesny system napędowy, który zapewnia cichą i komfortową jazdę.
– „Tramwaj TINA jest bezbarierowy, przestronny i wygodny. Stworzyliśmy go z myślą o różnorodnych potrzebach pasażerów Hagi. Nie możemy się doczekać, aż latem przyszłego roku wyjedzie na trasy. Dziękuję HTM za doskonałą współpracę i zaufanie” – powiedział Peter Spuhler, przewodniczący Rady Dyrektorów Stadlera.
Wkład w zrównoważoną mobilność
Nowe tramwaje są nie tylko innowacyjne, ale też wspierają rozwój zrównoważonego transportu w regionie.
– „Cieszymy się z przybycia tramwajów TINA. Dzięki nim możemy zaoferować naszym pasażerom w pełni dostępny i przyjazny dla środowiska transport publiczny. W ten sposób przyczyniamy się do rozwoju mobilności przyszłości w regionie Haaglanden” – podkreślił Jaap Bierman, prezes HTM.
Pojazdy zostały zaprojektowane w Szwajcarii, a produkcja odbywa się w zakładach Stadlera w Siedlcach w Polsce. Projekt korzysta także z doświadczeń producenta zdobytych przy wcześniejszych wdrożeniach tramwajów TINA, m.in. w Bazylei, Darmstadt i Halle.
Odpowiedź na rosnące potrzeby aglomeracji
Region Hagi dynamicznie się rozwija – rośnie liczba mieszkańców, miejsc pracy i inwestycji mieszkaniowych. Władze metropolii Rotterdam–Haga realizują szeroki program modernizacji i rozbudowy transportu publicznego, którego istotnym elementem są nowe tramwaje Stadlera.
Po około rocznym okresie testów i odbiorów technicznych, od 2026 roku TINA trafi do regularnej eksploatacji i zacznie stopniowo zastępować obecne pojazdy.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze