Scania oferuje nowe układy napędowe do autobusów: pod Euro 7 i z plug-in
Scania rozszerza swoją ofertę dla segmentu transportu pasażerskiego dalekobieżnego, wprowadzając dwa nowe układy napędowe oparte na platformie Scania Super.
Jeden z silnikiem spalinowym gotowym na normę Euro 7, drugi w wersji hybrydowej typu plug-in. Oba warianty zostały opracowane z myślą o zwiększeniu efektywności paliwowej, redukcji emisji CO2 oraz spełnieniu przyszłych wymogów dotyczących stref zeroemisyjnych.
Rozkład jazdy:
- Jakie dwa nowe układy napędowe wprowadziła Scania do oferty autobusów dalekobieżnych?
- Jakie są kluczowe parametry techniczne nowego silnika spalinowego Scania Super?
- Ile wynosi zasięg elektryczny hybrydy plug-in Scanii i jakie tryby jazdy oferuje ten napęd?
Scania Super pod kątem Euro 7
Nowy układ napędowy Scania Super opiera się na 13-litrowym silniku wysokoprężnym i nowej wersji automatycznej skrzyni biegów Scania Opticruise. W porównaniu do obecnych układów napędowych Scanii – już uznawanych za jedne z najbardziej oszczędnych – nowy wariant pozwala zaoszczędzić do 8% paliwa i analogicznie obniżyć emisję dwutlenku węgla.
Najważniejsze cechy techniczne:
- Silnik 13-litrowy: dostosowany do przyszłych norm emisji Euro 7
- Nowy układ oczyszczania spalin: ogranicza emisje szkodliwych substancji
- Długość życia jednostki napędowej: nawet do 2 milionów kilometrów
- Nowe rozmieszczenie filtrów po stronie „zimnej” silnika: szybszy i łatwiejszy serwis
- Zintegrowane hamulce pomocnicze: większe bezpieczeństwo jazdy w ruchu pasażerskim
Scania podkreśla, że mimo rozwoju alternatywnych napędów, autobusy spalinowe nadal pozostają najbardziej opłacalnym i technicznie uzasadnionym rozwiązaniem na wielu trasach dalekobieżnych na całym świecie.
Hybryda plug-in
Drugą nowością jest hybrydowy układ napędowy typu plug-in (PHEV), który stanowi rozwiązanie dla przewoźników poszukujących kompromisu między niską emisją, dużym zasięgiem a elastycznością operacyjną. Dzięki zintegrowanemu silnikowi elektrycznemu i sześciobiegowej skrzyni biegów powershift, pojazd może pracować w aż czterech trybach jazdy: elektrycznym, hybrydowym, podtrzymania ładowania i wymuszonego ładowania.
Dane techniczne PHEV:
- Zasięg elektryczny: do 80 km
- Moc napędu elektrycznego: 290 kW
- Cztery tryby jazdy: pełna elektryka, hybryda, podtrzymanie i ładowanie
- Zgodność ze strefami nisko- i zeroemisyjnymi
- Scania Zone: technologia geofencingu umożliwiająca automatyczne przełączenie napędu w określonych obszarach
W typowym ruchu autokarowym – obejmującym zarówno tereny niezurbanizowane, jak i miejskie – Scania deklaruje nawet 40% oszczędności paliwa i emisji CO₂ w porównaniu do tradycyjnych napędów spalinowych.
Dwie ścieżki, jeden cel
Wprowadzenie nowych napędów to odpowiedź Scanii na coraz większą presję legislacyjną oraz rosnące potrzeby operatorów dalekobieżnych, którzy muszą dziś pogodzić efektywność operacyjną, przepisy dotyczące emisji i oczekiwania pasażerów.
„Nasze nowe układy napędowe spalinowe i hybrydowe plug-in to dowód na nasze podwójne zobowiązanie wobec klientów: zapewnienie im zrównoważonych i rentownych rozwiązań transportowych – niezależnie od ich modelu operacyjnego”, komentuje Carl-Johan Lööf, Head of Product Management for People Transport Solutions w Scania.
Nowe rozwiązania są już dostępne w ofercie, a producent prowadzi aktywne działania informacyjne i sprzedażowe na wszystkich rynkach europejskich.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze