Powiat Słupski zamawia też elektrobusy dla PKS-u. Sześć nowych autobusów i ładowarki
19 maja 2025 r. Powiat Słupski ogłosił przetarg na dostawę sześciu zeroemisyjnych autobusów elektrycznych klasy II oraz trzech stacjonarnych dwustanowiskowych stacji ładowania.
Inwestycja objęta jest współfinansowaniem z Krajowego Planu Odbudowy (komponent E1.1.2). O wcześniejszych zamówieniach samorządu z CUPT-KPO – na 15 pojazdów hybrydowych Iveco z CUPT-KPO plus 10 hybrydach od PKS Słupsk też od Iveco pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Jakie są dwie główne części przetargu ogłoszonego przez Powiat Słupski 19 maja 2025 roku?
- Jakie kryteria oceny ofert zastosowano w przetargu i jakie mają wagi procentowe?
- Jakie inne inwestycje w tabor autobusowy zostały wcześniej zrealizowane przez Powiat Słupski i PKS Słupsk z wykorzystaniem środków KPO i Polskiego Ładu?
Dwa zadania
Ogłoszone 19 maja słupskie zamówienie obejmuje dwie części:
- W ramach pierwszej przewidziano zakup sześciu fabrycznie nowych, jednolitych technicznie i wyposażeniowo autobusów elektrycznych kategorii M3, przeznaczonych do obsługi linii pozamiejskich. Pojazdy muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2025 roku, nieużywane i nie mogą pochodzić z ekspozycji dealerskich. Każdy autobus powinien mieć przebieg nieprzekraczający 1.000 km w momencie dostawy, a ewentualna trasa dojazdu musi być szczegółowo opisana przez wykonawcę.
- Część druga zamówienia dotyczy montażu i uruchomienia trzech dwustanowiskowych stacji ładowania DC o mocy wyjściowej 120 kW – po 60 kW na każde z dwóch złączy. Powstanie w ten sposób sześć punktów ładowania dedykowanych nowym elektrobusom.
Projekt ma charakter unijny – finansowany jest zarówno ze środków własnych powiatu, ale przede wszystkim z dotacją CUPT-KPO. Maksymalny czas realizacji to 300 dni od podpisania umowy. Przetarg prowadzony jest zgodnie z dyrektywą 2014/24/UE, a procedura jest otwarta, w pełni elektroniczna.
Przetargowe wymagania
Na oferty zamawiający czeka do 17 czerwca 2025 r., a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:
✅ Cena – 60%
✅ Parametry techniczne – 20%
✅ Okres gwarancji jakości – 20%
W części pierwszej wykonawcy muszą wykazać się zdolnością kredytową w wysokości min. 1.000.000 zł oraz doświadczeniem w realizacji dostawy minimum trzech autobusów elektrycznych lub hybrydowych klasy II. W drugiej części wymagane jest wykonanie co najmniej jednej stacji ładowania o mocy min. 120 kW.
Pełna dokumentacja przetargu dostępna jest pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1108439
Zakupowe tło
Powiat Słupski oraz PKS Słupsk intensywnie inwestują w modernizację floty autobusowej, koncentrując się na pojazdach nisko- i zeroemisyjnych. Dzięki środkom z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO) oraz Rządowego Funduszu Polski Ład, planowane jest wprowadzenie łącznie 31 nowych autobusów do końca 2026 roku. To:
- 15 autobusów hybrydowych Iveco Crossway LE Hybrid
- Zakup przez: Powiat Słupski dla PKS Słupsk
- Wartość inwestycji: ponad 29,5 mln zł
- Dofinansowanie z KPO: ponad 21,6 mln zł
- Dostawca: ABP Bus & Coach
- Planowana dostawa: do połowy 2025 roku
- 10 autobusów hybrydowych
- Zakup przez: PKS Słupsk
- Wartość inwestycji: około 19,7 mln zł
- Dofinansowanie z KPO: ponad 14,4 mln zł
- Dostawca: ABP Bus & Coach
- Planowana dostawa: przed wakacjami 2025 roku
- 6 autobusów elektrycznych
- Zakup przez: Powiat Słupski
- Wartość inwestycji: 19,2 mln zł
- Dofinansowanie z KPO: 14,07 mln zł
- Planowana dostawa: druga połowa 2026 roku
W 2023 roku Powiat Słupski zakupił cztery autobusy Iveco Crossway LE Line 13, które zostały przekazane do PKS Słupsk. Pojazdy te są przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, wyposażone w klimatyzację, monitoring oraz system informacji pasażerskiej. Zakup został sfinansowany z Rządowego Funduszu Polski Ład oraz wkładu własnego powiatu.
Komentarze