Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Solaris wygrywa przetarg MZK Kędzierzyn-Koźle na dwa elektrobusy

infobus
11.05.2025 17:05
0 Komentarzy

8 maja 2025 roku Miejski Zakład Komunikacyjny w Kędzierzynie-Koźlu ogłosił wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na zakup dwóch zeroemisyjnych autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ładowania.

Do postępowania wpłynęła tylko jedna oferta – od firmy Solaris Bus & Coach, która zdobyła 98,00 punktów. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów elektrycznych zamówił MZK Kędzierzyn-Koźle w przetargu z 10 kwietnia 2025 roku?
  2. Która firma złożyła jedyną ofertę w postępowaniu i została wybrana?
  3. Jaką maksymalną moc ma ładowarka pantografowa przewidziana w zamówieniu?
Solaris wygrywa w Kędzierzynie-Koźlu. Urbino 12 electric znów w grze
Solaris wygrywa w Kędzierzynie-Koźlu. Urbino 12 electric znów w grze / fot. MZK Kędzierzyn-Koźle

Elektryczna dwójka

Przetarg ogłoszony przez MZK Kędzierzyn-Koźle 10 kwietnia 2025 roku dotyczył zakupu dwóch 12-metrowych, niskopodłogowych autobusów klasy MAXI z napędem elektrycznym. Zamówienie objęło również montaż mobilnej, dwustanowiskowej ładowarki przewodowej o mocy 80 kW oraz zaprojektowanie i wykonanie infrastruktury dla ładowarki pantografowej o mocy 250 kW. Pojazdy mają mieć długość od 11,8 do 12,2 metra, układ drzwi 2-2-2, co najmniej 26 miejsc siedzących i przestrzeń dla wózków. Na pokładzie znajdą się również klimatyzacja, monitoring, system informacji pasażerskiej, a także udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami.

Silniki o mocy minimum 160 kW mają zapewnić odpowiednie osiągi w warunkach miejskich, a baterie o pojemności co najmniej 260 kWh mają zagwarantować nieprzerwany zasięg na jednym ładowaniu. System ładowania będzie realizowany zarówno przez plug-in, jak i pantograf, co zapewni elastyczność operacyjną. Czas na realizację zamówienia określono na 12 miesięcy od podpisania umowy.

Solaris wygrywa w Kędzierzynie-Koźlu. Urbino 12 electric znów w grze / fot. MZK Kędzierzyn-Koźle
Solaris wygrywa w Kędzierzynie-Koźlu. Urbino 12 electric znów w grze / fot. MZK Kędzierzyn-Koźle

Jedna oferta

Do postępowania zgłoszono tylko jedną ofertę. Solaris Bus & Coach zaproponował realizację zamówienia za 8.499.300 PLN brutto, czyli 6.910.000 PLN netto, co przekłada się na jednostkowy koszt Urbino 12 electric 3.455.000 PLN netto, przy założeniu równomiernego podziału kosztu pojazdów i infrastruktury.

Oferta otrzymała maksymalne 60 punktów za cenę, 5 punktów za gwarancję 48 miesięcy i 33 punkty za ocenę techniczno-eksploatacyjną.

Oferta Solarisa mieści się o 144.900 PLN brutto poniżej budżetu, który wynosił 8.644.200 PLN brutto, co otworzyło drogę do finalizacji zamówienia. Dla porównania – wcześniejsza oferta tej samej firmy z kwietnia (opiewająca na 9.643.200 PLN brutto) przekraczała budżet o ponad milion złotych i została wówczas nierozstrzygnięta. Najnowsza decyzja została podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:

✅ Cena – 60%
✅ Ocena techniczno-eksploatacyjna – 35%
✅ Okres gwarancji – 5%

To kolejne elektrobusy w taborze MZK Kędzierzyn-Koźle. Wcześniej przewoźnik zamówił m.in. pojazdy marki MAN, jednak ostatnie zakupy kierują się w stronę Solarisa i Urbino 12 electric. Link do postępowania: 👉 https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c207f5bb-d9c1-4204-a3b1-b9b46bb8280b

Komentarze