Lew znowu na szczycie. MAN dostarczy 14 autobusów elektrycznych do MZK Zamość
29 kwietnia 2025 roku Miejski Zakład Komunikacji w Zamościu ogłosił wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na zakup 14 autobusów elektrycznych oraz budowę infrastruktury ładowania.
W postępowaniu w ramach projektu „Zakup autobusów elektrycznych oraz budowa niezbędnej infrastruktury dla obsługi zielonego transportu publicznego w Mieście Zamościu oraz gminach ościennych – EDYCJA 2”, jedyną ofertę złożyła spółka MAN Truck & Bus Polska Sp. z o.o. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Na ile autobusów elektrycznych opiewa przetarg ogłoszony przez MZK Zamość?
- Jaka firma złożyła ofertę i jakie były jej główne zalety?
- Jakie są wymagania techniczne dla zamówionych autobusów Lion’s City 12E?
Elektryczna czternastka
Przedmiotem postępowania była kompleksowa dostawa 14 autobusów elektrycznych klasy MAXI (12 m) wraz z budową infrastruktury do ich ładowania – zarówno w Zamościu, jak i w gminach partnerskich. Przetarg był częścią programu „Zielony Transport Publiczny” z dofinansowaniem z KPO. MZK Zamość planuje tym samym kontynuować rozpoczętą wcześniej transformację floty autobusowej w kierunku elektromobilności.
W odpowiedzi na przetarg wpłynęła tylko jedna oferta – od MAN Truck & Bus Polska Sp. z o.o., na kwotę 44.485.803,60 PLN brutto, czyli 36.167.320,00 PLN netto. Oznacza to, że jednostkowy koszt netto jednego autobusu MAN Lion’s City 12E wynosi 2.583.380 PLN. Co ważne, propozycja mieści się w budżecie zamawiającego, który wynosił 46.245.998 PLN brutto. Oferta uzyskała maksymalną punktację – 100 pkt – i spełniła wszystkie warunki udziału w postępowaniu.
MZK Zamość ma już pozytywne doświadczenia z wcześniejszą współpracą z tą marką – w 2023 roku również zdecydował się na elektryczne Lion’s City E.
Mocną stroną oferty były wysoka jakość techniczna pojazdu, długi okres gwarancji oraz konstrukcja nadwozia z materiałów o podwyższonej odporności na korozję. Warto również odnotować obecność rozwiązań z zakresu zdalnej diagnostyki oraz konstrukcji paneli bocznych umożliwiających ich szybką wymianę – to elementy docenione w ocenie technicznej.
Zamawiający przyznał punkty na podstawie następujących kryteriów:
✅ cena – 60%
✅ okres gwarancji na magazyny energii elektrycznej – 10%
✅ rodzaj napędu autobusu – 10%
✅ materiał i sposób zabezpieczenia antykorozyjnego – 10%
✅ zdalna diagnostyka – 5%
✅ sposób montażu paneli poszycia zewnętrznego – 5%
Elektrobusy dla Zamościa
Zamówione autobusy elektryczne mają mieć długość od 11,8 do 12,2 m, wysokość nie większą niż 3,4 m i układ drzwi 2-2-2. Każdy pojazd musi przewozić minimum 75 pasażerów, w tym 25 na miejscach siedzących.
Napęd zapewni centralny silnik elektryczny o mocy co najmniej 160 kW lub napęd zintegrowany z osią o mocy 250 kW. Minimalna pojemność akumulatorów wynosi 350 kWh. Autobusy będą ładowane zewnętrznymi ładowarkami plug-in.
Pojazdy zostaną wyposażone w system informacji pasażerskiej, klimatyzację, ergonomiczne wnętrze i gniazda USB przy siedzeniach. Zakończenie dostaw planowane jest na pierwszą połowę 2026 roku.
Więcej szczegółów dotyczących przetargu można znaleźć na stronie przetargowej : https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-36260501-dc22-4b71-8750-e3563dc89f5e
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze