Tysięczny autobus BYD opuścił węgierski zakład BYD w Komárom. Już z Blade Battery
W zakładzie BYD w Komárom na Węgrzech z linii montażowej zjechał jubileuszowy, 1 000. elektryczny autobus.
To model eBus B12, pierwszy w Europie z innowacyjnym podwoziem typu Blade Battery Chassis, które integruje akumulatory bezpośrednio ze strukturą nośną pojazdu. Nowy pojazd trafi do floty niemieckiego operatora STOAG, który już od dekady rozwija elektromobilność w Oberhausen. To jednak nie koniec wiadomości z Komárom. BYD inwestuje w rozbudowę fabryki, która docelowo ma potroić produkcję i stać się kluczowym centrum produkcji zeroemisyjnych pojazdów użytkowych dla Europy.
Rozkład jazdy:
- W którym mieście na Węgrzech BYD produkuje autobusy elektryczne?
- Jaki model autobusu był jubileuszowym, tysięcznym pojazdem z fabryki w Komárom?
- Do którego niemieckiego operatora trafił nowy eBus B12?
Ambitna rozbudowa
Chiński producent nie zwalnia tempa. W Komárom trwa budowa nowej hali o powierzchni 29 000 m², dzięki której roczna zdolność produkcyjna zakładu wzrośnie do ponad 1 200 pojazdów – zarówno autobusów, jak i ciężarówek elektrycznych. Inwestycja wspierana jest finansowo przez rząd Węgier, który przeznaczył na ten cel 3,1 mld HUF (ok. 35 mln zł).
Co istotne, nowa hala ma być w pełni zautomatyzowana, oparta na rozwiązaniach „digital production” i zgodna z zasadami zrównoważonego rozwoju. BYD deklaruje, że rozbudowa stworzy ponad 600 nowych miejsc pracy, a Komárom stanie się jedną z głównych baz produkcyjnych BYD poza Chinami.
– „Made in Europe, for Europe” to dla nas nie tylko hasło – to rzeczywistość, którą wspólnie budujemy z lokalnymi partnerami” – podkreśla Tian Chunlong, dyrektor generalny BYD Commercial Vehicles.
Producent wyraźnie wskazuje, że chce zredukować zależność od importu z Chin i zapewnić europejskim klientom krótsze łańcuchy dostaw, zgodne z unijnymi wymogami lokalności i zrównoważonego rozwoju. Komárom ma być centrum kompetencji nie tylko w produkcji, ale również w obszarze badań i rozwoju (B+R).
Pozycja BYD w Europie
Od ponad dekady BYD konsekwentnie buduje swoją pozycję na europejskim rynku e-busów. Obecnie jego pojazdy kursują w ponad 160 miastach w 26 krajach Europy i przejechały już ponad 645 mln kilometrów, co – według producenta – pozwoliło zaoszczędzić ponad 690 tys. ton CO₂.
Wyprodukowany właśnie 1 000. elektrobus trafi do operatora STOAG w Niemczech, który już wcześniej eksploatował elektryczne Solarisy i VDL-e, a teraz rozszerza swoją flotę o pojazdy BYD.
Produkcja modelu eBus B12 z nowym podwoziem Blade Battery to kolejny etap transformacji, w którym technologia bateryjna staje się integralnym elementem konstrukcji pojazdu. BYD planuje dalsze rozszerzanie oferty produktowej w Europie, a w Komárom rozwijać będzie także segment elektrycznych ciężarówek.
Zakład w Komárom jest symbolem zmiany podejścia producentów z Azji do rynku europejskiego: lokalna produkcja, lokalne miejsca pracy i lokalne dostawy – wszystko po to, by sprostać nowym wymogom ekologicznym i przemysłowym Unii Europejskiej.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze