Witamy na stronie Transinfo.plNie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka.Oto co możesz zrobić:
Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się
Adblock Plus
Adblock
uBlock Origin
Inne
1. Kliknij ikonę Adblocka Plus w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania Ikona zasilania, by przesunął się w lewą stronę.
3. Kliknij przycisk Odśwież.
1. Kliknij ikonę AdBlocka Ikona AdBlocka w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Wybierz Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie.
3. W oknie dialogowym „Nie włączaj AdBlocka na…” wybierz Wyklucz. Ikona AdBlocka zmieni się w symbol kciuka w górę.
1. Kliknij ikonę uBlock Origin w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania. Stanie się on szary, co oznacza, że reklamy na tej stronie nie są już blokowane.
1. Kliknij ikonę rozszerzenia do blokowania reklam zainstalowanego w przeglądarce.
Zwykle znajduje się ona w prawym górnym rogu ekranu. Możesz mieć zainstalowanych kilka blokad reklam.
2. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyłączania blokad reklam wyświetlanymi na otwartej stronie.
Mogą one dotyczyć wybrania konkretnej opcji w menu lub kliknięcia określonego przycisku.
3. Odśwież stronę, postępując zgodnie z wyświetlanymi komunikatami lub klikając w przeglądarce przycisk odświeżania bądź ponownego załadowania strony.
W ostatni piątek maja Tramwaje Warszawskie, reprezentowane przez Prezesa Zarządu Krzysztofa Karosa podpisały umowę z firmą PESA, w imieniu której wystąpił Prezes Tomasz Taboklicki, na dostawę z 186 wagonów tramwajowych. To jeden z największych kontraktów tramwajowych w Europie, opiewający na kwotę 1,5 mld złotych. Zakup ten pozwoli na wymianę ponad 40% taboru – w większości wagonów 13N oraz części 105Na. Pierwsze nowe tramwaje pojawią się w stolicy już za 15 miesięcy, a więc jesienią 2010 roku. Do Euro 2012 dotrze 120 pojazdów, a wszystkie 186 będzie woziło Warszawiaków w grudniu 2013 roku. Część z tego taboru skierowana zostanie na trasę Mostu Północnego. Przypomnijmy, iż spośród czterech ofert, jakie złożono w przetargu na dostawę nowych, niskopodłogowych tramwajów, oferta PESY była najkorzystniejsza cenowo i jako jedyna spełniała wymagania określone w warunkach przetargu. Dwóch uczestników przetargu znacznie przekroczyło założoną kwotę zamówienia. W czwartej ofercie podano ceny w euro, a specyfikacja zamówienia wymagała podania cen w złotych. 29 maja 2009 to bardzo ważny dzień w historii stołecznej komunikacji. Myślę, że wszyscy mamy poczucie, że umowa, która za chwilę zostanie podpisana tworzy historię warszawskiej komunikacji. Na początku XX wieku pierwszy tramwaj elektryczny na zawsze zmienił sposób poruszania się po Warszawie. Ten kontrakt ma podobne znaczenie, gdyż w rewolucyjnym stopniu zmieni wygląd stołecznych tramwajów – –powiedziała Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz.
Nowe tramwaje będą w pełni klimatyzowane i wyposażone w monitoring wizyjny. Wagony pomieszczą 201 pasażerów w tym 40 na miejscach siedzących. W każdym tramwaju znajdzie się też nowoczesny wyświetlacz LCD z informacją pasażerską oraz automat do sprzedaży biletów. Nieco inaczej niż w jeżdżących dziś po Warszawie 15 wagonach 120N rozwiązane zostanie układ siedzeń. Zastosowany będzie mianowicie znany ze starszych pojazdów schemat – po jednym rzędzie siedzeń przy każdej ścianie tramwaju. 40 składów posiadać będzie dodatkowo system monitorowania liczby przewożonych pasażerów, co pozwoli na bieżące badanie zainteresowania mieszkańców poszczególnymi liniami. Każdy pojazd wyposażony będzie ponadto w zderzaki o zwiększonym współczynniku pochłaniania energii zderzenia, a kabina motorniczego tworzyć ma tak zwaną klatkę bezpieczeństwa, co znacznie zmniejsza zagrożenie w czasie kolizji. Nowoczesny układ napędowy pozwala na odzyskiwanie energii podczas hamowania, co zmniejszy koszty eksploatacji. To wielkie wydarzenie dla naszej firmy –powiedział po podpisaniu umowy Tomasz Zaboklicki. Zadowolenia nie krył również Krzysztof Karos, który mówił o zmianie jakościowej, która już niebawem nastąpi w tramwajowym transporcie w stolicy. – To największy kontrakt w Europie. Praga się chwali, że zakupi aż 250 tramwajów, ale ja w to nie do końca wierzę. Tamto zamówienie ma być na trzy partie –dodał szef Tramwajów Warszawskich.
Realizacja zakupu będzie możliwa dzięki podpisaniu 6 sierpnia 2008 r. umowy wieloletniej przez Prezydent m. st. Warszawy Panią Hannę Gronkiewicz –Waltz a Zarządem Tramwajów Warszawskich na świadczenie usług przewozowych. Umowa ta gwarantuje stabilizację finansową spółce i stwarza możliwość zaciągania kredytów bankowych na zakupy inwestycyjne.
Na piątkowym spotkaniu Prezes PESY –Tomasz Zaboklicki zaprezentował również dane techniczne nowych tramwajów. Prezentujemy je w poniższej tabelce.
Model
120Na
Długość (bez sprzęgów)
30120 mm
Szerokość
2350 mm
Wysokość
3400 mm
Wysokość podłogi w strefie drzwi
350 mm (od poziomu główki szyny)
Ilość członów
5
Ilość miejsc
201
Ilość miejsc siedzących
40
V max
70 km/h (prędkość eksploatacyjna)
Moc silników
4x105kW (silniki asynchroniczne)
Układ osi
Bo’2’Bo’
Klimatyzacja
Tak
Tramwaje z PESY zostały już zakupione m.in. przez Elbląg, Łódź i Bydgoszcz. Firma w najbliższej przyszłości chce zaoferować swe produkty władzom Poznania i Gdańska. Dla samej PESY przetarg oznacza ustabilizowanie sytuacji na najbliższe lata i wzrost zatrudnienia. Firma w ostatnich tygodniach musiała zwolnić 250 osób w związku ze wstrzymaniem remontów wagonów PKP.
Zostało jeszcze 90% artykułu.
Aby czytać dalej, dołącz do subskrybentów TransInfo.pl już teraz! Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
Komentarze