Trzy oferty w przetargu na autobusy elektryczne dla PKS Oława
22 lipca Związek Powiatowo – Gminny „Oławskie Przewozy Gminno – Powiatowe” otworzył oferty w ponownym przetargu na dostawę 7 autobusów klasy MIDI i 3 – klasy MAXI, które mają być kupione dla PKS Oława. Do tego dochodzi dostawa i montaż 5 ładowarek stacjonarnych i tyle samo mobilnych. O ogłoszeniu przetargu pisaliśmy w InfoBusie wcześniej.
Zamówienie będzie dofinansowane ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (Komponent E Zielona, inteligentna mobilność).
Spis treści:
- Jakie były kryteria oceny ofert w przetargu na dostawę autobusów dla PKS Oława?
- Które firmy złożyły oferty na dostawę autobusów w przetargu ogłoszonym przez Związek Powiatowo-Gminny „Oławskie Przewozy Gminno-Powiatowe”?
- Jakie specyfikacje techniczne muszą spełniać nowe autobusy zamówione przez ZPG OPGP?
Co chciały oławskie przewozy?
W kryteriach oceny ofert zastaliśmy ten sam stan co przy poprzednim przetargu – czyli brak kryteriów technicznych. ZPG OPGP wyodrębnił tylko dwa kryteria:
- cenę – 60 pkt,
- warunki gwarancji – gwarancja na kompletny pojazd – 8 lat – 40 pkt.
Trzy oferty
W stosunku do poprzedniego SWZ niewiele się zmieniło. Zamawiający uelastycznił bardziej wymagane długości autobusów – zarówno dla pojazdów MIDI, jak i MAXI. Jednak największym grzechem tego postępowania pozostaje brak podziału zamówienia na części. Oznacza to, że dostawcą autobusów MIDI, MAXI i ładowarek musi być jeden podmiot.
Mimo tego, 22 lipca zamawiający otrzymał oferty od:
- Busnex Poland Sp. z o.o. – cena 23.986.230,00 PLN za autobusy Yutong,
- Electrobus Europe Zrt – cena 18.602.500,00 PLN za autobusy Ikarus,
- KARSAN OTOMOTİV SANAYİİ VE TİCARET A.Ş. – 23.541.810,09 PLN za autobusy Karsan.
Zamawiający nie podał, czy ceny ofertowe zawierają podatek VAT. Z kolei kwota, jaką zamawiający planuje przeznaczyć na zakup autobusów to 24.019.680,00 PLN. W takiej sytuacji, zakładając, że ceny ofert zostały podane w cenach brutto, wszystkie propozycje mieszczą się w tej sumie. Nie sposób przy tym pominąć faktu, że cena za autobusy marki Ikarus znacząco odbiega od ceny konkurentów. W dotychczasowych przetargach Ikarus podawał ceny w netto, co oznacza, że ostatecznie cena te będzie musiała zostać powiększona o podatek VAT.
Specyfikacja techniczna
Nowe autobusy elektryczne mają mieć długość od 7,5 do 10,0 m (MIDI) oraz od 10,5 do 13,0 m (MAXI), a wysokość max. 3,4 m. Autobusy MAXI mają być niskopodłogowe, bez stopni pośrednich na podłodze, w przejściu środkowym oraz w drzwiach, zaś pojazdy MIDI będą niskopodłogowe lub niskowejściowe tzn. zamawiający dopuszcza podest za drugimi drzwiami. Dopuszczalne są rozwiązania w zakresie napędu poprzez zastosowanie jednego lub wielu silników elektrycznych z zastrzeżeniem, że moc uzyskana zagwarantuje pełne funkcjonowanie pojazdu wraz z osprzętem i wyposażeniem w skrajnie niekorzystnych warunkach w ruchu miejskim. Minimalna moc znamionowa silnika lub silników ma być nie mniejsza niż 150 kW. Z kolei magazyn energii musi zapewnić, niezależnie od warunków zewnętrznych oraz stopnia zużycia przejechanie 280 km bez ładowania. Baterie trakcyjne powinny być wykonane w technologii przystosowanej do ładowania metodą plug-in.
Wymiana pasażerów odbywać się ma poprzez dwoje drzwi w układzie 2-2-0 lub 1-2-0. Pasażerowie po wejściu do autobusu usiądą na fotelach o budowie modułowej, profilowanych, wyposażonych w stelaże i poręcze, wykonane ze stali nierdzewnej – kwasoodpornej. Do dyspozycji pasażerów będą ładowarki USB. Kabina kierowcy będzie wydzielona, zabudowana typu „zamkniętego” z oszklonymi, odpornymi na uderzenia drzwiami, wykonanymi z bezpiecznej szyby wandaloodpornej. Kierowca będzie mógł w czasie pracy korzystać m.in. z radia i USB.
Tablice elektroniczne zewnętrzne będą ledowe wykonane w oparciu o diody SMD w kolorze białym. Wewnątrz każdego autobusu znajdzie się tablica dwurzędowa.
Autobusy będą wyposażone także w system lokalizacji oparty o dane pochodzące z systemów opartych o technologie GPS.
Na koniec podajemy link do przetargu: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-1dfae042-2cb8-11ef-b373-0e435a8a43bc
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze