Genua pokazała pierwszy trolejbus Solaris Trollino 18 z aż 112 zamówionych. Z napędem Škody
Włoskie miasto Genua rozpoczęło eksploatację pierwszego z 112 zamówionych trolejbusów Solaris Trollino 18, wyposażonych w napęd elektryczny Škoda.
Projekt realizowany jest w ramach programu „4 Assi di Forza”, finansowanego z włoskiego Planu Odbudowy i Odporności (PNRR). Całkowita wartość kontraktu wynosi ok. 100,8 mln euro.
Rozkład jazdy:
- Ile trolejbusów Solaris Trollino T18 ma trafić do ATM Genova
- Jaką technologię umożliwiającą jazdę poza siecią trakcyjną zastosowano w nowych pojazdach
- Które dwie firmy odpowiadają za realizację kontraktu i jakie są ich zakresy odpowiedzialności
Pierwszy pojazd w ruchu
Pierwszy egzemplarz nowej floty wyruszył na linię nr 20 w Genui 5 maja 2025 roku. Pojazd przeszedł rozbudowaną homologację i testy, które uwzględniały złożoną architekturę techniczną oraz system trakcyjny IMC (In Motion Charging). Łącznie do Genui dotarło już 39 pojazdów, a wszystkie mają być dostarczone do końca roku.
Trolejbus Solaris Trollino nT18 to 18-metrowy przegubowiec o pojemności do 133 pasażerów, wyposażony w cztery baterie trakcyjne o łącznej pojemności 81 kWh. Baterie umieszczono w tylnej części pojazdu, a ich ładowanie odbywa się zarówno podczas jazdy pod siecią trakcyjną, jak i w zajezdni. System IMC pozwala na jazdę poza siecią trakcyjną, co jest istotne w gęstej i zabytkowej strukturze miejskiej Genui.
W ramach współpracy Solaris Bus & Coach odpowiada za dostarczenie nadwozi i konstrukcji, a Škoda Group – za kompletną instalację napędu trakcyjnego, jego testy i późniejszy serwis. Prace prowadzone są w zakładzie Škody w Plzni-Doudlevcích, a pojazdy testowane są również na ulicach Pilzna.
Komfort, funkcjonalność, bezpieczeństwo
Wnętrze Trollino 18 oferuje:
- 36 miejsc siedzących,
- 2 miejsca dla osób z niepełnosprawnościami,
- klimatyzację (również w kabinie kierowcy),
- 40 portów USB,
- cztery pary drzwi (z czego druga i trzecia para służy do wysiadania),
- zamkniętą kabinę kierowcy dla zwiększenia bezpieczeństwa,
- system monitoringu z 6 kamerami pokładowymi i 4 do liczenia pasażerów
Biletowy system
Z wprowadzeniem do eksploatacji nowych pojazdów rozpoczęto testowy etap wdrażania elektronicznego systemu biletowego w regionie Liguria. Przez pierwszy miesiąc na pokładzie każdego nowego pojazdu obecni będą pracownicy obsługi pasażera, którzy będą pomagać w korzystaniu z nowych kasowników.
Naszym zdaniem: Projekt realizowany przez AMT Genova, Solaris i Škodę to jedno z największych wdrożeń trolejbusów w Europie w ostatnich latach. Inwestycja nie tylko unowocześnia flotę komunikacji miejskiej, ale też stanowi ważny krok w kierunku transformacji ekologicznego transportu zbiorowego. Technologia IMC, rozbudowana infrastruktura bateryjna i zaawansowane systemy diagnostyczne mogą stać się wzorem dla innych europejskich miast.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze