Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Castrosua to nie tylko autobusy. Hiszpanie pokazali swój krok w mikromobilność, czyli Neno

infobus
25.05.2025 13:02
0 Komentarzy

Hiszpańska firma Castrosua Group, znana przede wszystkim z produkcji autobusów, stawia kolejny krok na drodze do pełnej transformacji mobilności.

Tym razem chodzi o coś znacznie mniejszego – zarówno pod względem rozmiaru, jak i zużycia zasobów. 19 maja 2025 r. w Santiago de Compostela zaprezentowano “Neno” – najmniejszy elektryczny pojazd na rynku, opracowany i w całości wyprodukowany przez startup Mobme by Castrosua.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie wymiary i pojemność bagażową oferuje pojazd Neno w wersji pasażerskiej?
  2. Od jakiego wieku można prowadzić pojazd Neno i z jakim prawem jazdy?
  3. Jakie są główne zastosowania pojazdu Neno w przestrzeni miejskiej?
Castrosua to nie tylko autobusy. Hiszpanie pokazali „Neno”
Castrosua to nie tylko autobusy. Hiszpanie pokazali „Neno”

Neno: odpowiedź na potrzeby współczesnych miast

„Neno” to pojazd zaprojektowany z myślą o mikromobilności miejskiej – wspólnej, dostępnej i niskoemisyjnej. Zajmuje mniej niż 2 m² powierzchni, oferuje dwa siedzenia obok siebie i 180 litrów przestrzeni bagażowej w wersji pasażerskiej. Wersja towarowa powiększa przestrzeń ładunkową, co czyni ją praktycznym rozwiązaniem dla dostaw w zatłoczonych centrach miast.

Dzięki konstrukcji typu lekkiego czterokołowca, „Neno” może być prowadzony już od 15. roku życia (z prawem jazdy kategorii AM) lub przez każdego kierowcę z kategorią B. To doskonałe uzupełnienie oferty transportowej dla gmin, operatorów prywatnych i firm kurierskich, które szukają kompaktowych, cichych i ekologicznych środków transportu.

Nowy pojazd to nie tylko sposób na walkę z korkami i zajętością przestrzeni publicznej – to również narzędzie budowania bardziej dostępnych i elastycznych miast. Tam, gdzie zmieści się jeden samochód, mogą zaparkować aż cztery egzemplarze „Neno”. Castrosua podkreśla, że ten pojazd wpisuje się w szerszą strategię rozwoju mobilności komplementarnej – zarówno zbiorowej, jak i indywidualnej.

Castrosua to nie tylko autobusy. Hiszpanie pokazali „Neno”
Castrosua to nie tylko autobusy. Hiszpanie pokazali „Neno”

Nie tylko dla Europy

Startup Mobme by Castrosua powstał z myślą o projektowaniu i wdrażaniu nowatorskich rozwiązań dla miast XXI wieku. W przypadku „Neno” nacisk położono nie tylko na design i ergonomię, ale także na analizę środowiska miejskiego, potrzeb użytkowników i integrację z istniejącymi systemami transportu. Dzięki temu pojazd może być z łatwością wdrażany w różnych miastach – w Europie i poza nią.

Naszym zdaniem: Wprowadzając „Neno”, Castrosua Group wyraźnie pokazuje, że nie chce być wyłącznie producentem autobusów, ale partnerem w tworzeniu nowego modelu mobilności. Firma prezentuje się jako aktywny gracz w ekosystemie elektromobilności miejskiej – odpowiadając na pilną potrzebę bardziej elastycznych, zeroemisyjnych rozwiązań transportowych. Zgodnie z założeniami, Mobme nie tylko dostarczy pojazdy, ale również wesprze miasta w tworzeniu indywidualnych planów wdrożeniowych – analizując warunki lokalne i dobierając rozwiązania „szyte na miarę”. Tym samym Castrosua nie tylko adaptuje się do zmieniającej się rzeczywistości – ona ją aktywnie współtworzy. I to naszym zdaniem jest bardzo dobre posunięcie.

Castrosua to nie tylko autobusy. Hiszpanie pokazali „Neno”
Castrosua to nie tylko autobusy. Hiszpanie pokazali „Neno”

Komentarze