Dobre wyniki MAN po trzech kwartałach 2025 r. Autobusy w górę, ciężarówki w dół
Mamy najnowsze wyniki firmy MAN Truck & Bus w zakresie sprzedaży autobusów, które pokazują, że niemiecka firma ma szansę zamknąć ten rekord na rekordowymi poziomie.
Opublikowany pod koniec października raport dotyczy sytuacji po dziewięciu miesiącach 2025 roku. W tym okresie lew szczególnie wyróżnił się w sektorze autobusowym, notując wzrost sprzedaży o 35% rok do roku – z 3 632 do 4 898 egzemplarzy. Nieźle! Równolegle w segmencie ciężarówek na głównych rynkach Europy panuje stagnacja, co doskonale widać po wynika MAN Truck & Bus SE w segmencie „truck”.
Rozkład jazdy:
- O ile procent wzrosła sprzedaż autobusów MAN w okresie styczeń–wrzesień 2025 roku w porównaniu z rokiem poprzednim?
 - Jakie znaczenie miała premiera modelu MAN eCoach dla strategii firmy?
 - Jakie były główne wyniki finansowe MAN Truck & Bus SE po dziewięciu miesiącach 2025 roku?
 
Nowy impuls
We wrześniu 2025 r. MAN zaprezentował pierwszy w pełni elektryczny autokar od europejskiego producenta klasy premium – MAN eCoach. Premiera pojazdu była symbolicznym rozpoczęciem ery elektromobilności w segmencie dalekobieżnym i turystycznym. Pojazd ma być kamieniem milowym w dekarbonizacji transportu zbiorowego na długich dystansach, oferując zeroemisyjną alternatywę dla klasycznych napędów spalinowych.
W okresie styczeń–wrzesień 2025 MAN sprzedał łącznie 1 090 w pełni elektrycznych autobusów miejskich i ciężarówek, co oznacza wzrost aż o 184% względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Firma po raz pierwszy przekroczyła próg 1 000 sprzedanych pojazdów elektrycznych w ciągu jednego roku kalendarzowego, co czyni ten wynik szczególnie przełomowym.
W tym czasie MAN osiągnął przychody na poziomie 9,984 mld euro, co oznacza spadek o 1% rok do roku. Mimo to firma sprzedała 71 672 pojazdy – o 4% więcej niż w tym samym okresie 2024 roku. Szczególnie dobrze poradziły sobie segmenty autobusów (+35%) i vanów MAN TGE (+18%). Z kolei sprzedaż ciężarówek spadła o 5% – głównie w Niemczech, gdzie poziom popytu przypominał ten z czasów pandemii.
Zysk operacyjny (skorygowany) wyniósł 557 mln euro – mniej niż 712 mln euro rok wcześniej, co odzwierciedla presję rynkową i inwestycje. Marża operacyjna wyniosła 5,6% (spadek o 1,5 punktu procentowego).
Komentarz zarządu: odporność i realizm
Inka Koljonen, dyrektorka finansowa MAN, podkreśliła, że mimo utrzymującego się słabego popytu w kluczowych segmentach, firma wykazuje dużą odporność i konsekwentnie umacnia swoją pozycję:
„Wyniki potwierdzają, że nasza firma zbudowała silną odporność. Wzrost sprzedaży i zamówień napawa optymizmem, choć nie przewidujemy istotnego ożywienia rynku w średnim okresie. Skupiamy się na dalszym wzmacnianiu naszej elastyczności i efektywności.”
Zarząd podkreśla też strategiczne podejście firmy w kontekście niepewności rynkowej.
„Choć wyczekiwane trwałe odbicie na naszych głównych rynkach – zwłaszcza w Niemczech – nie nastąpiło, nie tracimy impetu. Nadal intensywnie pracujemy nad wzmacnianiem odporności MAN Truck & Bus, by lepiej odpowiadać na przyszłe wyzwania – podsumowała Inka Koljonen.”
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
- 
		
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok - 
		
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok - 
		
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok - 
		
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok - 
		
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok 





                            
                            
                            
			
			
			
			
			





Komentarze