Europejskie święto autobusów – Busworld 2025 – już za dwa dni! Przegląd nowości
Już 4 października w Brukseli rozpocznie się największe święto branży autobusowej – Busworld Europe 2025.
Przez sześć dni historyczne hale targowe przy Atomium będą gościć setki wystawców z całego świata i tysiące odwiedzających. Tegoroczna edycja to rekordowa powierzchnia wystawiennicza – 82 000 m², wzrost o 9,3% w stosunku do roku 2023. Nasza redakcja będzie obecna na wystawie we wszystkie dni prasowe. Twoarzyszyć nam będzie ekipa filmowa, także jeżeli ktoś jeszcze mnie zamówił filmu z targów – to już ostatni dzwonek! Kluczowymi momentami dla nas będzie ogłoszenie na gali zwycięzców – zarówno „Coach of the Year 2026″, jak i „Sustainable Bus of The Year 2026„. Jako jedyni w Europie. uczestniczymy w obu tych konkursach.
Rozkład jazdy:
- Gdzie i kiedy odbędzie się targi Busworld Europe 2025?
- Jaki jest główny temat przewodni tegorocznej edycji targów?
- Ile wynosi powierzchnia wystawiennicza tegorocznych targów?
Trend: zeroemisyjność ponad wszystko
Dominującym motywem jest elektromobilność. Praktycznie wszyscy producenci pokazują autobusy bateryjne, a wielu także modele wodorowe. Segment zeroemisyjnych autobusów rozrasta się już nie tylko w komunikacji miejskiej, ale sięga po autobusy szkolne i międzymiastowe. Najważniejsze premiery i nowości techniczne
- MAN (Niemcy) Pokazuje Lion’s Coach 14 E, pierwszy elektryczny autobus turystyczny marki, z silnikiem centralnym 330 kW i sześcioma pakietami akumulatorów NMC (do 534 kWh). Towarzyszy mu Lion’s City 12 E LE i nowa generacja minibusów TGE Next Level.
- Mercedes-Benz (Niemcy) Oficjalna prezentacja e-Intouro z napędem ZF i bateriami LFP (207–414 kWh). Równolegle wystawiany będzie e-Citaro G z elektroosią ZF AxTrax 2.
- Setra (Niemcy) Przywozi cztery modele: S 531 DT (doppeldecker), S 515 LE (low entry), S 515 HD i S 516 HDH. Producent wzmacnia swoją pozycję w segmencie premium.
- Caetano (Portugalia) Zademonstruje nowe wersje E.City Gold (8,6 m i 12,28 m) oraz przegubowy autobus wodorowy z ogniwem Toyoty (70 kW). Caetano współpracuje z CRRC.
- BYD (Chiny) Oferuje nową gamę z akumulatorami montowanymi pod podłogą i nową elektroosią. Modele wykorzystują technologię blade battery.
- MCV (Egipt) Pokazuje C127 EV (12 m, 462 kWh) i C127 FC LE z ogniwem wodorowym Ballard. Producent współpracuje z Volvo przy modelu 7900 dla rynku Beneluksu.
- VinFast )Wietnam) debiutuje na Busworld 2025 z gamą autobusów miejskich. Firma pokazuje modele EB 12 i EB 8, wyposażone w baterie LFP o pojemności do 422 kWh. Producent stawia na nowoczesny design, szybkie ładowanie oraz duży zasięg dostosowany do wymogów europejskich operatorów. VinFast zapowiada rozwój produkcji w Europie oraz budowę lokalnej sieci sprzedaży i serwisu.
Silna reprezentacja firm z Turcji i Chin
W edycji 2025 szczególnie widoczna jest ekspansja firm z Chin i Turcji, które coraz śmielej konkurują z producentami europejskimi. Chińskie marki – takie jak Yutong, BYD, King Long czy Zhongtong – oferują autobusy elektryczne i wodorowe z dużym zasięgiem, niską ceną i szybkim czasem dostawy. Coraz więcej z nich spełnia europejskie normy homologacyjne i rozwija lokalne sieci serwisowe. Producenci tacy jak Yutong, Golden Dragon, King Long, CRRC, Skywell czy Zhongtong wystawiają szerokie gamy od minibusów po 18-metrowe przegubowce. W tym największe baterie ma model U15 od Yutonga – aż 662 kWh.
Z kolei tureccy producenci – Otokar, Temsa, Karsan, Bozankaya czy BMC – stawiają na elastyczność, design oraz dynamiczne wdrażanie napędów zeroemisyjnych i autonomicznych. Dzięki korzystnej lokalizacji, rosnącej jakości i wsparciu eksportowemu Turcja staje się istotnym zapleczem produkcyjnym dla rynków UE. Z Turcji zobaczymy m.in.:
- Bozankaya (Turcja) Prezentuje 18-metrowy przegubowiec elektryczny, obok modeli trolejbusowych i dwuprzegubowych (24 m).
- Anadolu Isuzu (Turcja) Pokazuje odświeżone Citivolt i Novociti Volt, a także wydłużoną wersję Grand Toro XL (9,5 m). Stosuje baterie CATL i nową architekturę dla midibusów.
- BMC (Turcja) Wystawia nowy Procity+ 18 EV, z akumulatorami NMC i wyposażeniem elektrycznym od Kiepe Electric. Pokazuje także wersję z napędem diesla.
- Otokar (Turcja) Duży przekrój: e-Kent, e-Territo, e-Centro i Ulyso T (diesel). Zapowiedziano produkcję modelu Mercedes-Benz Conecto dla Daimlera od 2026 r.
- Karsan (Turcja) Wprowadza nową wersję e-Ata Hydrogen REX – ogniwo paliwowe jako range extender, główne źródło energii: akumulatory LFP (443 kWh).
Minibusy i komponenty
Minibusy są licznie reprezentowane, z propozycjami firm takich jak Altas, Automet, Bus-Center, Ferqui, Indcar, Mercus-Bus, Tremonia i wiele innych. Duże zainteresowanie budzą także rozwiązania retrofitowe jak od Retrofleet, przekształcające diesle w elektrobusy (np. Iveco Crossway).
Duże zainteresowanie budzi hala dostawców i producentów komponentów:
- ZF z nową elektroportalową osią AxTrax 2,
- Voith z systemem napędowym VEDS 1.5,
- Ballard z ogniwem FCmove-SC (75 kW),
- Kiepe z napędem E-Drive Unit,
- Konvekta, Hispacold, Eberspächer z klimatyzacjami na propan (R290) i CO2 (R744),
- Hübner z nowym, lżejszym przegubem HNGK 28.2 i materiałami Ecoflex.
Autobusowi wystawcy (alfabetycznie):
Altas Auto (Litwa)
Na Busworld 2025 litewski producent Altas Auto, specjalizujący się w minibusach, zaprezentuje odświeżone modele z naciskiem na poprawę efektywności, ergonomii i komfortu pasażerów. W Brukseli pokazane zostaną trzy elektryczne minibusy oraz jeden model spalinowy. Modele Novus Multiline i Novus Cityline bazują na Mercedes-Benz Sprinter i są konwertowane na napęd elektryczny z wykorzystaniem komponentów firmy Elinta. Trzecim e-modelem będzie większy V7 z niskim wejściem środkowym (Low Entry), zbudowany na podwoziu Zhongtong. Pojazdem spalinowym będzie Sprinter Multiline z klasycznym układem napędowym. Altas zapowiada, że tegoroczna prezentacja ma podkreślić jego dojrzałość technologiczną i rosnącą pozycję w europejskim segmencie lekkiego transportu publicznego.
Anadolu Isuzu (Turcja)
Anadolu Isuzu zaprezentuje dwa elektryczne autobusy: 12-metrowy Citivolt oraz 8-metrowy Novociti Volt, oba wyposażone w LFP-baterie marki CATL. Nieobecny będzie natomiast midibus turystyczny Novovolt, który przechodzi modernizację – w tym zmianę układu napędowego z powodu zakończenia produkcji osi elektrycznych Allison E-Gen Power. W segmencie pojazdów spalinowych firma pokaże Citiport 12 po faceliftingu zgodnym z wymogami regulacji GSR 2, a także nową wersję międzymiastową klasy II, przystosowaną do prędkości do 100 km/h. Równolegle premierę będzie mieć wydłużona wersja Grand Toro XL, o długości 9,5 m i możliwości zabudowy do 39 miejsc siedzących w standardzie 3-gwiazdkowym. Silnik w tym modelu znajduje się pod podłogą za przednią osią, co poprawia rozkład przestrzeni. Turecki producent pokazuje w Brukseli konsekwentne rozwijanie oferty zarówno w segmencie elektrobusów, jak i klasycznych napędów.
Arthur Bus (Polska)
Arthur Bus to młoda, ambitna niemiecko-polska marka z zakładem w Lublinie. W 2022 roku zaprezentowano prototyp Arthur Bus H2 Zero — 12-metrowy autobus na ogniwa paliwowe, który ma zużywać poniżej 6 kg wodoru na 100 km i osiągać zasięg ~450 km. W 2024 Arthur Bus dostarczył 3 autobusy wodorowe do Świdnika — to pierwszy kontrakt na regularną eksploatację w Polsce. W 2025 firma podpisała kontrakt na dostawę 20 autobusów wodorowych do Lublina — warte ponad 15 mln euro. Pojazdy mają trafić do użytku już w pierwszym kwartale 2026 r. W ramach projektu HySPARK Arthur Bus uczestniczy wraz z MZA Warszawa i Orlen — dostarczy autobusy wodorowe do testów w stolicy, a stacja tankowania wodoru przy lotnisku Chopina ma powstać do 2026 r.
Automet (Polska)
Automet to sanocki producent minibusów na bazie pojazdów Mercedes-Benz Sprinter i Iveco Daily. Firma dostarcza pojazdy klasy MINI i MIDI do komunikacji miejskiej, szkolnej i specjalistycznej. Wyróżnia się elastycznością produkcji, personalizacją zabudowy i wysoką jakością wykonania. Na Busworld 2025 zaprezentuje nową generację minibusów elektrycznych na bazie Iveco, dostosowanych do potrzeb przewoźników z Europy Zachodniej i Skandynawii.
Autonomous Systems (Polska) Polska firma technologiczna prezentuje premierowo system SmartDEPOT™ – innowacyjne rozwiązanie umożliwiające autonomiczne manewrowanie autobusami na terenie zajezdni. Oficjalna prezentacja odbędzie się 2 października w Jeleniej Górze podczas posiedzenia Komisji Taboru Autobusowego IGKM, a kilka dni później system zostanie pokazany szerokiej publiczności na Busworld Europe 2025. SmartDEPOT™ pozwala pojazdom samodzielnie parkować, podjeżdżać do ładowarek, warsztatów i myjni bez przebudowy infrastruktury. Rozwiązanie znacząco ogranicza liczbę kolizji, zwiększa efektywność przestrzenną zajezdni i pozwala na pełną kontrolę operacyjną przez centrum zarządzania Mission Control. System jest skalowalny – od jednego pojazdu po całą flotę. To odpowiedź na rosnące braki kadrowe i koszty w sektorze publicznego transportu zbiorowego.
Ayats (Hiszpania) Na tegorocznych targach Busworld będzie obecna także firma Ayats z Arbucies – hiszpańskiego centrum produkcji nadwozi autobusowych. Ayats specjalizuje się w pojazdach piętrowych, zarówno dla segmentu turystycznego, jak i liniowego – w wersjach dwu- i trzyosiowych. Co istotne, firma projektuje i produkuje własne podwozia, co pozwala na większą elastyczność konstrukcyjną.
BYD (Chiny) Producent pojawi się w Brukseli z pełną gamą elektrycznych autobusów nowej generacji. Największą uwagę przyciągnie na pewno nowy model przegubowy z bateriami typu Blade, który oferuje większy zasięg i krótszy czas ładowania. Firma zaprezentuje również zaktualizowaną wersję autobusu dwupokładowego dla rynku europejskiego. BYD podkreśla swoje zaangażowanie w rozwój zrównoważonego transportu publicznego. Na stoisku dostępne będą także rozwiązania infrastrukturalne, m.in. systemy ładowania oparte na technologii V2G. Marka podkreśla swoją pozycję jako jeden z liderów elektromobilności w transporcie zbiorowym.
Beulas (Hiszpania)
Beulas to hiszpański producent nadwozi autobusowych z siedzibą w Arbucies. Firma specjalizuje się w budowie luksusowych autokarów turystycznych na podwoziach renomowanych marek, takich jak Mercedes-Benz, Scania czy MAN. Na Busworld 2025 prezentuje nową generację modelu Aura, również w wersji elektrycznej, dostosowanej do potrzeb długodystansowego transportu zeroemisyjnego. Beulas wyróżnia się eleganckim designem, dbałością o komfort pasażerów i indywidualizacją zabudowy. Producent zdobywa coraz silniejszą pozycję na rynkach eksportowych, zwłaszcza w Europie Zachodniej.
BMC (Turcja)
Na Busworld 2025 turecki producent BMC zaprezentuje cztery autobusy, z czego trzy będą wyposażone w napęd bateryjny. Znane już modele Neocity 8,5 M EV i Procity+ 12 M EV uzupełni nowość – przegubowy Procity+ 18 M EV. Oba autobusy z serii Procity+ korzystają z akumulatorów NMC dostarczanych przez firmę BMZ, a ich systemy napędowe różnią się w zależności od rynku – w Turcji stosowana jest technologia Aselsan, natomiast wersje eksportowe dla Europy wykorzystują rozwiązania od Kiepe. Czwartym pojazdem na stoisku będzie Procity+ 12 M z klasycznym napędem Diesla. Producent z Izmiru kontynuuje konsekwentną rozbudowę oferty zeroemisyjnej, dostosowując się do oczekiwań różnych rynków.
Bozankaya (Turcja)
Bozankaya to pionier tureckiej elektromobilności, znany z autobusów elektrycznych i trolejbusów. W Brukseli Bozankaya zaprezentuje swoją aktualną gamę pojazdów elektrycznych, produkowanych w zakładzie w Ankarze. Oferta obejmuje modele o długości 10 m, 12 m, 18 m oraz 24-metrowe autobusy dwuprzegubowe, dostępne zarówno w wersji bateryjnej, jak i trolejbusowej. Bozankaya koncentruje się na dużych systemach transportu miejskiego, łącząc doświadczenie w branży kolejowej z elektromobilnością. Firma stawia na elastyczność napędową i dostosowanie pojazdów do specyfiki różnych sieci komunikacyjnych. Prezentacja w hali 11 ma pokazać, że producent pozostaje aktywnym graczem na rynku pojazdów zeroemisyjnych, mimo ograniczenia obecności w Europie Zachodniej.
Bus-Center (Polska)
Bus-Center specjalizuje się w przebudowie autobusów i minibusów oraz pojazdów specjalnych. Firma oferuje nowoczesne rozwiązania w zakresie zabudów niskopodłogowych i dostępności dla osób z niepełnosprawnościami. Na Busworld 2025 pokaże zabudowy na bazie Mercedes-benz Sprinter i Iveco Daily.
BYD (Chiny)
Prezentuje nową generację autobusów z akumulatorami typu blade, montowanymi pod podłogą, oraz nową elektryczną osią portalowa z dwiema silnikami trakcyjnymi zamontowanymi w górnej części obudowy mostu. Producent stawia na maksymalizację przestrzeni pasażerskiej i uproszczoną architekturę techniczną. Nowa seria pojazdów – także w wersji Low entry – ma być odpowiedzią na rosnące wymagania operatorów europejskich pod względem efektywności energetycznej i integracji napędu.
Caetano (Portugalia)
Portugalski producent CaetanoBus zaprezentuje nową generację elektrycznego autobusu niskopodłogowego E.City Gold. Nowa seria obejmuje trzy warianty długości, z których dwa będą obecne na targach w Brukseli. Jednym z nich będzie kompaktowy model o długości 8,60 m i szerokości 2,42 m, wyposażony w baterie o pojemności do 182 kWh. Nowa platforma konstrukcyjna została zaprojektowana z myślą o zoptymalizowanym wykorzystaniu przestrzeni i wysokiej efektywności energetycznej. Caetano kontynuuje rozwój swojej linii bezemisyjnych autobusów miejskich, opierając się na doświadczeniach zdobytych m.in. we współpracy z Toyota w segmencie pojazdów wodorowych. Prezentacja nowych modeli ma na celu wzmocnienie pozycji firmy na rynkach europejskich, zwłaszcza w segmencie lekkiego i średniego transportu miejskiego.
Castrosua (Hiszpania)
Na Busworld 2025 hiszpański producent Castrosua z Santiago de Compostela zaprezentuje trzy pojazdy, pokazując szerokość swojej oferty elektrobusów. Wśród nich znajdzie się 12-metrowy niskopodłogowy Nelec oraz około 13-metrowy CS75 w układzie Low Entry. Główną nowością będzie jednak premiera elektrycznego autokaru turystycznego, którego prototyp zbudowano na podwoziu Volvo BZR. Model ten będzie także dostępny na innych kompatybilnych platformach. Prezentacja oznacza powrót Castrosua do segmentu pojazdów turystycznych, po okresie skupienia na autobusach liniowych. Firma chce w ten sposób podkreślić swoją elastyczność projektową i kompetencje w różnych klasach pojazdów zeroemisyjnych.
CMS Auto (Polska)
CMS Auto to firma zajmująca się projektowaniem i produkcją nowoczesnych systemów zabudowy minibusów. Specjalizuje się w rozwiązaniach w zakresie pełnej dostępności dla osób z niepełnosprawnościami. Na Busworld 2025 zaprezentuje nowe koncepcje zabudowy wnętrz autobusów elektrycznych i z napędem konwencjonalnym – na bazie Mercedes-benz Sprinter i Iveco Daily.
CRRC (Chiny)
Na Busworld 2025 obecna będzie również firma CRRC, największy chiński producent taboru kolejowego, który od kilku lat rozwija także dział autobusowy. Oferta obejmuje szerokie spektrum pojazdów – od midibusów po wieloczłonowe autobusy szynowo-drogowe, znane z systemu ART (Autonomous Rail Transit). Producent zapowiada prezentację wybranych modeli w hali 11, jednak szczegóły dotyczące konkretnych pojazdów nie zostały ujawnione. CRRC podkreśla swoją zdolność do integracji technologii z sektora kolejowego w rozwiązania dla transportu drogowego. Autobusy firmy często wykorzystują nowoczesne układy napędowe i systemy prowadzenia, znane z kolei miejskiej. Obecność na Busworld ma na celu wzmocnienie rozpoznawalności marki na europejskim rynku autobusowym..
Ebusco (Holandia)
Holenderski producent Ebusco pokaże jedynie dobrze znany model Ebusco 3.0 w wersji 12-metrowej z dwojgiem drzwi. Po trudnym okresie restrukturyzacji firma koncentruje się na stabilizacji działalności i poprawie wyników finansowych, rezygnując tymczasowo z nowych premier. Produkcja lekkiego autobusu 3.0 została całkowicie przeniesiona do Azji, a wszystkie operacje w Holandii skupiono w centrali w Deurne. Po odejściu Christiana Schreyera, stery w firmie przejął ponownie założyciel Peter Bijvelds, wdrażając program naprawczy. Choć półroczne wyniki finansowe nadal pokazują straty, są one znacznie niższe niż rok wcześniej. Obecność na targach ma przede wszystkim wymiar symboliczny – Ebusco pokazuje, że nadal działa i walczy o przetrwanie na rynku e-busów.
Ferqui (Hiszpania)
Hiszpański producent Ferqui zaprezentuje swoje specjalizacje w zakresie mini- i midibusów zabudowywanych na bazie lekkich pojazdów użytkowych. Firma znana jest przede wszystkim z adaptacji Mercedes-Benz Sprinter i Iveco Daily, które stanowią trzon jej oferty. Ferqui oferuje zarówno pojazdy do transportu lokalnego, jak i komfortowe wersje turystyczne. Zabudowy cechują się wysokim poziomem wykończenia oraz elastycznością konfiguracji wnętrza. Marka ma silną pozycję na rynkach południowej Europy, a udział w Busworld ma służyć dalszej ekspansji. Prezentacja w hali 8 ma pokazać zarówno dojrzałość technologiczną, jak i indywidualne podejście do potrzeb klientów flotowych.
Geushi (Chiny)
Geushi to rozwijający się chiński producent autobusów elektrycznych i wodorowych. Firma prezentuje model klasy I kategorii MIDI z bateriami LFP i architekturą kompatybilną z europejskimi wymaganiami homologacyjnymi. Geushi celuje w rynek EMEA, stawiając na niską cenę i szybkie terminy dostaw.
Golden Dragon (Chiny)
Chiński producent autobusów Golden Dragon zaprezentuje się na Busworld 2025 jako część grupy … KLM, do której należą również Higer i King Long (nienależącej do holenderskich linii lotniczych). Do Brukseli firma przywiezie cztery modele elektryczne. Wśród nich znajdzie się 15-metrowy, trzyosiowy autokar wysokopokładowy przeznaczony na rynek norweski. Drugim pojazdem będzie 14-metrowy autobus liniowy, również trzyosiowy. Golden Dragon pokaże także 12,2-metrowy niskopodłogowiec z serii Pivot. Czwartą premierą ma być kompaktowy minibus Gecko z sześcioma miejscami siedzącymi.
Habas (Turcja)
Turecka firma Habas zaprezentuje się na Busworld 2025 jako młody gracz w branży produkcji autobusów, działający w tym segmencie od 2021 roku. Początkowo skupiała się na budowie prototypów i małych serii. Plany uruchomienia seryjnej produkcji pod Izmirem opóźniły się z powodu trzęsienia ziemi w Turcji, które przełożyło dostępność ekip budowlanych. Na przełomie roku nowe hale produkcyjne zostały jednak ukończone. Habas przedstawi w Brukseli autobusy niskopodłogowe i wysokopodłogowe o długości 8,2 m (linia Alfa) oraz 12 m (Comfort City). Pojazdy będą napędzane centralnym silnikiem Voith i zasilane bateriami LFP, dostępne także w wariancie hybrydowym.
Hess (Szwajcaria)
Jako jedyny szwajcarski producent autobusów, Hess z Bellach (kanton Solothurn) z powodzeniem przeszedł transformację z karosera do wytwórcy kompletnych pojazdów. Firma od lat konsekwentnie inwestuje w elektromobilność, stawiając na elektryczne napędy w całym portfolio. Na targach Busworld 2025 Hess zaprezentuje dwa modele. Pierwszy z nich to 10,79-metrowy Swiss Ebus Plus, który w tym roku wziął udział w niezależnych testach porównawczych. Drugim eksponatem będzie przegubowy autobus elektryczny przeznaczony dla TPG w Genewie, wykorzystywany w projekcie TOSA. Dzięki technologii szybkiego doładowania na przystankach pojazd może pracować z mniejszymi bateriami, co zmniejsza masę własną i zwiększa pojemność pasażerską.
Higer (Chiny)
Na stoisku firmy Higer podczas Busworld 2025 odwiedzający znajdą dwa główne tematy ekspozycji. Pierwszy to modele oferowane pod własną marką – w tym m.in. Azure 9, 8,9-metrowy autobus, który ma zostać pokazany w Brukseli. Zapowiedziano również premierę nowego autokaru turystycznego, prawdopodobnie przedstawiciela serii V, która dotąd nie była dostępna na rynku europejskim. Drugim obszarem prezentacji będzie współpraca z Scanią w ramach projektu Fencer. Na wielu rynkach, m.in. w Niemczech i Wielkiej Brytanii, Higer dostarcza nadwozia, a Scania odpowiada za podwozia z zespołem napędowym oraz sprzedaż kompletnych pojazdów. Tego typu kooperacja pozwala łączyć doświadczenie obu marek w segmencie autobusów miejskich.
Ikarus (Węgry)
W Brukseli Ikarus zaprezentuje dwa autobusy elektryczne, rozwijane we współpracy z chińskim koncernem CRRC. Pierwszym z nich będzie znany już Midibus 80 E, o długości 8,55 m i szerokości 2,42 m, który zadebiutował na tych samych targach dwa lata wcześniej. Drugą nowością będzie całkowicie elektryczny autobus przegubowy 180 E. Ten 18,75-metrowy pojazd będzie wyposażony w centralny silnik elektryczny. Oba modele wpisują się w strategię rozwoju zeroemisyjnych rozwiązań transportowych na rynku europejskim. Ikarus zamierza podkreślić swoją zdolność do współpracy międzynarodowej i innowacyjnego podejścia do projektowania autobusów miejskich.
Indcar (Hiszpania)
Indcar to specjalista od minibusów z siedzibą w Gironie. Indcar zaprezentuje swoją aktualną ofertę minibusów i midibusów opartych na podwoziach różnych marek. W gamie znajdą się zarówno niskopodłogowe pojazdy liniowe, jak i bardziej komfortowe wersje turystyczne. Firma od lat specjalizuje się w zabudowach lekkich autobusów, dostosowanych do lokalnych potrzeb transportowych. Podczas targów ma zostać po raz pierwszy zaprezentowany zupełnie nowy model. Jak zapowiada Indcar, będzie to początek nowej epoki dla marki – z naciskiem na efektywność energetyczną i zrównoważony rozwój. Szczegóły techniczne nowego pojazdu nie zostały jeszcze ujawnione.
Irizar (Hiszpania)
Na Busworld 2025 firma Irizar z Kraju Basków zapowiada premierę nowego pojazdu, ale nie ujawnia żadnych szczegółów. Można przypuszczać, że będzie to bateryjny autokar turystyczny, choć możliwy jest również debiut modelu piętrowego. Przedstawiony dwa lata temu autokar z ogniwami wodorowymi znajduje się obecnie w fazie testów u klientów i – według producenta – sprawdza się bardzo dobrze. Na stoisku Irizar zaprezentowane zostanie także pełne portfolio marki. W segmencie autokarów turystycznych firma pokaże linię Efficient Line z poprawioną aerodynamiką i niższą masą własną, co ma zwiększyć ekonomikę eksploatacji. Nowość zapowiedziano również w ramach działu Irizar E-Mobility, jednak producent nie zdradza, czy będzie to zupełnie nowy model, czy zaawansowana aktualizacja techniczna.
Iveco Bus (Włochy)
Producent zaprezentuje szeroką gamę pojazdów z napędem alternatywnym, ze szczególnym naciskiem na elektromobilność. Jedną z premier będzie G-Way – midibus zasilany sprężonym gazem ziemnym (CNG), dostępny w długościach 9,52 m i 10,75 m, o szerokości 2,33 m. Kolejną nowością będzie bateryjny minibus E-Daily Low Entry, który poszerzy miejską ofertę marki od dołu; jego nadwozie powstaje we współpracy z niezależnymi karoseriami. Na stoisku pojawią się również 12-metrowy E-Way, a także dwa warianty modelu Crossway Elec – niskowejściowy LE oraz klasyczny wysokopodłogowy. Prezentację uzupełni autokar Evadys, oferowany również z nowym, siedmiobiegowym automatem Voith Diwa NXT. IVECO zapowie także rozwój usług doradczych pod marką Energy Mobility Solutions, wspierających wdrażanie projektów elektrobusowych.
JBM Auto (Indie)
JBM to dynamicznie rozwijający się indyjski producent autobusów elektrycznych i miejskich. Na targach prezentuje model Ecolife E9, przystosowany do warunków europejskich, z bateriami NMC i napędem centralnym. Firma oferuje także pełną infrastrukturę ładowania i systemy zarządzania flotą. JBM jest obecna w wielu miastach Indii, a także zdobywa rynki Bliskiego Wschodu i Afryki.
K-Bus (Austria)
Austriacki producent specjalizujący się w indywidualnych zabudowach, pokaże na targach autobus typu Daily z niskopodłogowym peronem środkowym. Pojazd powstaje w Słowenii i mieści do 40 pasażerów. K-Bus samodzielnie realizuje elektryfikację, projektuje własną tylną oś o zwiększonej nośności oraz montuje kompletny układ niskopodłogowy. Zasilanie zapewniają baterie o pojemności 148 kWh.
Karsan (Turcja)
Firma zaprezentuje w Brukseli nową wersję swojego wodorowego autobusu E-Ata 12 Hydrogen, w którym ogniwo paliwowe działa jako tzw. range extender, a głównym źródłem energii są baterie LFP o pojemności do 443 kWh. Producent zapowiedział również premierę zautomatyzowanej wersji minibusu E-Jest o długości 5,85 m, będącej rozwinięciem koncepcji znanej z modelu E-Atak.
King Long (Chiny)
Chiński producent King Long zaprezentuje na Busworld 2025 szeroką gamę bateryjnych autobusów – od miejskich niskopodłogowców po turystyczne autokary wysokopokładowe. Oferta obejmuje pełne spektrum długości, począwszy od 6-metrowych minibusów aż po pełnowymiarowe pojazdy. Firma podkreśli swoją elastyczność konstrukcyjną i skalowalność technologii w ramach elektromobilności. Choć King Long dostarcza lekko zmodyfikowane pojazdy dla marki Rightech, związanej z Wrightbus, ta ostatnia nie będzie obecna ani na stoisku King Longa, ani w innej części targów. Prezentacja producenta ma koncentrować się na rozwiązaniach transportowych dostosowanych do potrzeb operatorów międzynarodowych. Pokazane zostaną zarówno znane modele, jak i udoskonalone wersje przeznaczone na rynki europejski
MAN / Neoplan (Niemcy)
Na Busworld 2025 firma MAN zaprezentuje swój pierwszy elektryczny autokar turystyczny – Lion’s Coach 14 E, którego finalne nadwozie i aerodynamiczny design po raz pierwszy zostaną pokazane publicznie. Pojazd będzie napędzany centralnym silnikiem o mocy do 330 kW, współpracującym z czterobiegową przekładnią automatyczną; maksymalna pojemność baterii (NMC) wyniesie 534 kWh. Oprócz tego, w Brukseli pojawi się także Lion’s City 12 E LE oraz trzy zmodernizowane minibusy TGE Next Level. MAN wykorzysta targi do premiery nowych modułów akumulatorowych i zaprezentowania kompleksowych usług serwisowych. Marka Neoplan uświetni wydarzenie jubileuszową edycją modelu Tourliner C oraz klasycznym Skylinerem, świętując 60-lecie jego premiery. Z tej okazji przygotowano specjalną Auwärter-Edition, ograniczoną do 30 sztuk, z wizualnymi odniesieniami do historycznych modeli Neoplan.
Marcopolo (Brazylia)
Marcopolo to największy producent nadwozi autobusowych w Ameryce Południowej, silnie obecny na rynkach eksportowych. W Brukseli firma zaprezentuje dwa autokary turystyczne z serii Paradiso G8. Do Brukseli trafią modele o wysokości 3,80 m (Paradiso G8 1200) oraz 3,98 m (Paradiso G8 1350, wersja superhochdecker). Oba pojazdy będą pokazane w różnych konfiguracjach długości i na różnych podwoziach, co podkreśli elastyczność oferty Marcopolo. Firma nie zamierza konkurować bezpośrednio na rynku europejskim, lecz raczej pokazać swoje możliwości konstrukcyjne i zdobyć rozgłos wśród globalnych partnerów. Prezentacja ma charakter wizerunkowy, a nie sprzedażowy. Mimo to, obecność na targach w Brukseli wpisuje się w strategię umiędzynarodowienia marki.
MCV (Egipt)
Egipski producent MCV zaprezentuje na Busworld 2025 aż pięć autobusów – trzy własnej konstrukcji oraz dwa opracowane we współpracy z firmą Volvo. Wśród modeli firmowych znajdą się znane już elektryczne autobusy C 107 EV (z okazjonalnym oklejeniem „30 lat”) oraz C 127 EV, a także nowość targowa – wodorowy C 127 FC LE w układzie niskowejściowym, o długości ok. 12 metrów. Kluczowym komponentem tego modelu będzie ogniwo paliwowe firmy Ballard, jednak producent nie ujawnia przed premierą ani zdjęć, ani szczegółów technicznych. MCV szykuje więc pełnoprawną targową premierę. Dwa pozostałe pojazdy powstały na potrzeby Volvo – jeden to turystyczny wysokopokładowiec dla rynku brytyjskiego, drugi to wariant modelu 7900, przeznaczony do dystrybucji w krajach Beneluksu. Oba mają być prezentowane w ramach współpracy, ale przez kanały szwedzkiego partnera.
Mercus-Bus (Polska)
Mercus-Bus to polki lider w produkcji minibusów i autobusów klasy MINI. Oferuje zarówno pojazdy dla komunikacji miejskiej, turystyki, jak i transportu osób niepełnosprawnych. Na targach firma pokaże modele na bazie Mercedesa Sprintera, z opcją napędu elektrycznego. dodajmy, że w Polsce spółka Mercus PSQ oferuje bardzo szeroki wachlarz usług najmu długoterminowego , gdzie w swojej ofercie ma zarówno pojazdy używane, jaki nowe, i to takich marek jak MAN, Iveco, Van Hool czy Guleryuz.
Mercedes-Benz (Niemcy)
Koncern zaprezentuje po raz pierwszy publicznie długo oczekiwany model E-Intouro, wcześniej pokazywany jedynie wybranym gościom branżowym. Autobus korzysta z napędu opartego na ZF-owskim silniku centralnym i akumulatorach LFP, zaadaptowanych z sektora ciężarówek, co nieco ograniczyło swobodę projektową. Drugą nowością będzie E-Citaro wyposażony w nowe, bardziej wydajne baterie NMC4 firmy BMZ Polska, które umożliwiają szybkie ładowanie do 300 kW bez pogorszenia trwałości ogniw. Na zewnątrz targów odwiedzający będą mogli przejechać się zarówno E-Intouro, jak i przegubowym E-Citaro G z nową tylną osią elektryczną ZF AxTrax 2. Daimler Buses potwierdził również, że od września 2026 roku model Conecto będzie produkowany na zlecenie w zakładzie Otokar w Sakarya. Jak zapewnia producent, własne fabryki nie są zagrożone – decyzja wynika z wysokiego obłożenia produkcji i potrzeby dodatkowych mocy wytwórczych.
Otokar (Turcja) Na Busworld 2025 turecki producent Otokar wystąpi z szeroką ekspozycją pojazdów, obejmującą zarówno autobusy elektryczne, jak i spalinowe. W strefie zewnętrznej zaprezentowany zostanie m.in. 12-metrowy E-Territo z bateriami CATL oraz nowy, wysoce zautomatyzowany minibus E-Centro. W hali 5 Otokar pokaże pięć kolejnych modeli – dwa diesle (Navigo U oraz 10-metrowy Ulyso z silnikami Cummins) oraz trzy pojazdy elektryczne. Będą to: E-Centro, E-Territo z bateriami Forsee, a także debiutujący E-Kent o długości 10,80 m i pojemności akumulatorów do 300 kWh. Otokar ogłosił też rozpoczęcie produkcji Mercedes-Benz Conecto na zlecenie Daimler Buses, co oznacza nowy etap współpracy przemysłowej i transferu technologii. Firma zyska tym samym nie tylko renomowanego klienta, ale też szansę na dalszy rozwój kompetencji produkcyjnych.
Retrofleet (Francja)
Innowacyjna firma z branży konwersji pojazdów, specjalizująca się w przekształcaniu autobusów spalinowych (np. Iveco Crossway) w elektrobusy. Rozwiązania Retrofleet to sposób na tanią i szybką elektryfikację flot bez konieczności zakupu nowych pojazdów.
Rosero (Słowacja)
Rosero to słowacki producent minibusów i mikrobusów, opartych głównie na podwoziach Iveco Daily. Firma specjalizuje się w pojazdach dla transportu lokalnego, szkolnego oraz przewozów osób niepełnosprawnych. Na Busworld 2025 zaprezentuje wersje z napędem elektrycznym, dostosowane do wymogów rynku niemieckiego i skandynawskiego. Rosero stawia na wysoką jakość wykonania i niezawodność w eksploatacji codziennej.
Safra (Francja)
Francuski producent Safra specjalizuje się w autobusach wodorowych i retroficie. Na Busworld 2025 pokaże model Hycity, autobus wodorowy o długości 12 m z ogniwem 70 kW i baterią 130 kWh. Safra działa także w obszarze renowacji i modernizacji taboru, oferując elektryfikację istniejących pojazdów. Firma głównie uczestniczy w projektach zeroemisyjnych we Francji i Belgii.
Scania (Szwecja)
Scania zaprezentuje szereg nowości technologicznych – w tym nowy 13-litrowy silnik spalinowy oraz zmodernizowaną 8-biegową skrzynię Opticruise, zapożyczoną z segmentu ciężarówek Super. Nowy układ napędowy, przystosowany do normy Euro 7 i żywotności do 2 mln km, ma zapewniać niższe spalanie i mniejszą emisję spalin. Firma pokaże również nowy plug-in hybrid z zasięgiem elektrycznym do 80 km, dwoma silnikami elektrycznymi o łącznym momencie 2100 Nm oraz akumulatorem 89 kWh. Hybrydowy autokar z karoserią Irizar będzie dostępny w strefie testowej dla zwiedzających. Na stoisku w hali 4 Scania zaprezentuje cztery trzyosiowe pojazdy z różnymi nadwoziami i napędami: diesla Irizar i6 S, Touringa od Higer z napędem LNG, bateryjnego i3 LE Electric oraz autokar E.Levante od Caetano przeznaczony dla brytyjskiego przewoźnika National Express. Dodatkowo będzie można zobaczyć przekrój napędu hybrydowego jako model demonstracyjny.
Setra (Niemcy)
Na Busworld 2025 marka Setra zaprezentuje cztery pojazdy, które reprezentują przekrój aktualnej oferty – od autobusów Low Entry po dwupokładowce. Ekspozycja w hali targowej ma pokazać wszechstronność portfolio producenta w segmencie autokarów i autobusów międzymiastowych. Nieobecny na targach będzie natomiast prototyp Setra S 517 HD z ogniwem paliwowym, który obecnie pełni rolę pojazdu testowego. Ten model ma pojawić się na rynku dopiero po premierze bateryjnych autokarów koncernu, planowanej na drugą połowę dekady. Daimler Buses konsekwentnie rozwija swoją strategię wielonapędową, traktując technologię wodorową jako uzupełnienie oferty zeroemisyjnej. Prototyp zostanie szczegółowo zaprezentowany publicznie w późniejszym terminie.
Skywell (Chiny)
Specjalizuje się w elektrycznych pojazdach klasy mini i midi, z innowacyjnym systemem chłodzenia akumulatorów i zoptymalizowanym układem napędowym. Producent celuje w rynki Europy Środkowo-Wschodniej.
Solaris (Polska)
Solaris zaprezentuje trzy pojazdy bezemisyjne, wszystkie oparte na nowym, modułowym układzie napędowym. Znane już modele Urbino 12 Electric oraz Urbino 18 Hydrogen uzupełni nowość – Urbino 10.5 Electric, czyli skrócona wersja 12-metrowego e-busa. Nowy autobus o długości 10,5 m napędzany jest centralnym silnikiem TSA, a jego akumulatory typu NMC osiągają pojemność do 400 kWh. Solaris notuje ostatnio silny wzrost zamówień, zwłaszcza na rynkach niemieckich. Tylko do Berlina trafić ma 270 sztuk Urbino 18 Electric, po wcześniejszych 50 egzemplarzach dostarczonych w ramach dużego kontraktu ramowego. W związku z rosnącym zapotrzebowaniem Solaris zamówił aż 1 500 silników HD.T3 od Traktionssysteme Austria, które mają być dostarczone w ciągu trzech lat.
Škoda (Czechy)
Czeska firma Škoda Electric zaprezentuje 12-metrowy autobus bateryjny w wersji przeznaczonej dla Pragi. Za konstrukcję nadwozia odpowiada również czeski producent – firma SOR, jednak pełna odpowiedzialność za produkt oraz jego sprzedaż spoczywa na Škodzie. Taki model współpracy znany jest już z rynku trolejbusów, a teraz został przeniesiony również na segment e-busów. Autobus będzie występować pod marką Škoda, mimo że budowa pojazdu to efekt współpracy dwóch firm. Rozwiązanie to pozwala zaoferować klientom pojazd „pod klucz”, zintegrowany i gotowy do wdrożenia w miejskim transporcie publicznym. Prezentowany egzemplarz ma zostać wkrótce wdrożony do eksploatacji w stolicy Czech..
TAM (Słowenia)
Słoweński producent TAM zaprezentuje na Busworld 2025 ukończony model 12-metrowego autobusu z serii Vero, którego surowa karoseria była pokazana dwa lata wcześniej. Vero wyróżnia się unikalną koncepcją rozstawu osi – obie osie są przesunięte maksymalnie na zewnątrz, co wymusza zastosowanie układu kierowania na obu. Takie rozwiązanie wpływa na zwrotność pojazdu mimo jego pełnowymiarowej długości. Autobus jest w pełni bateryjny, zaprojektowany do ruchu miejskiego i ma przyciągać uwagę nietypową geometrią podwozia. TAM podkreśla, że jego projekt różni się istotnie od konwencjonalnych konstrukcji i stanowi próbę nowego podejścia do mobilności miejskiej. Prezentacja w hali 6 będzie pierwszą okazją do obejrzenia kompletnego pojazdu w gotowej formie.
Tekaydinlar (Turcja)
Tekaydinlar, znana również pod marką Sambus, zaprezentuje swoje specjalizacje w zakresie zabudów do mniejszych autobusów. Producent z powodzeniem realizuje nadwozia głównie na bazie Iveco Daily, zdobywając tym samym stabilną pozycję w tym segmencie. W ostatnich latach firma próbowała rozszerzyć działalność, planując sprzedaż 12-metrowych autobusów elektrycznych z Chin pod własną marką. Dotychczas jednak ten projekt nie rozwinął się na szerszą skalę. Na targach w Brukseli Tekaydinlar skupi się prawdopodobnie na swojej podstawowej ofercie pojazdów zabudowywanych na popularnych europejskich podwoziach. Prezentacja w hali 9 ma na celu umocnienie kontaktów z odbiorcami flot lekkich pojazdów pasażerskich.
Temsa (Turcja)
Temsa zaprezentuje prawdopodobnie pełną gamę pojazdów elektrycznych i hybrydowych, w tym przegubowy Avenue Electron oraz autokar HD12 Electric. Firma zyskuje silną pozycję w USA i Europie dzięki dużym inwestycjom kapitałowym i innowacyjnym technologiom. Temsa oferuje także pojazdy wodorowe oraz systemy zarządzania flotą oparte na AI.
Tremonia (Niemcy)
Firma z Dortmundu zaprezentuje seryjną wersję swojego minibusa City 75 Electric. Dotychczas pokazywany prototyp powstał poprzez konwersję z pojazdu spalinowego, co wiązało się z pewnymi kompromisami konstrukcyjnymi. Wersja produkcyjna została od podstaw zaprojektowana jako elektryczna, co pozwala na lepsze wykorzystanie przestrzeni i zoptymalizowaną integrację komponentów. Tremonia stawia na rozwój własnych rozwiązań w segmencie miejskich minibusów zeroemisyjnych. Oprócz modelu elektrycznego, na stoisku firmy pojawi się również Sprinter Transfer 45 z klasycznym układem napędowym. Obecność w Brukseli ma podkreślić rosnące ambicje marki w europejskim sektorze lekkiego transportu publicznego.
UNVI (Hiszpania)
Hiszpańska firma UNVI, znana głównie z produkcji dwupokładowych autobusów turystycznych, zaprezentuje na Busworld 2025 swój nowy 12-metrowy autobus miejski C26. Model ten będzie miał niskopodłogową konstrukcję i modułową architekturę, która pozwoli na zastosowanie różnych układów napędowych – od plug-in hybrid, przez napęd bateryjny, aż po ogniwa wodorowe. UNVI położył duży nacisk nie tylko na nowoczesny wygląd zewnętrzny, ale też na komfortowy i estetyczny projekt wnętrza. Szczególną wagę przywiązano do zrównoważonego rozwoju, w tym wykorzystania materiałów łatwych do recyklingu. Premiera modelu C26 ma zaznaczyć wejście UNVI do segmentu miejskich autobusów zeroemisyjnych. Pojazd będzie prezentowany jako gotowe rozwiązanie dla operatorów szukających elastycznego, przyjaznego środowisku taboru.
Vagbus Romania (Rumunia) Rumuńska firma Vagbus Romania zaprezentuje swoje kompetencje w zakresie zabudowy pojazdów dostawczych na minibusy. Producent specjalizuje się w adaptacjach transportowych bazujących na popularnych vanach i podwoziach dostawczych. Oferta obejmuje rozwiązania do przewozu osób w transporcie lokalnym, turystycznym oraz specjalistycznym. Pojazdy budowane są z naciskiem na funkcjonalność, kompaktowe wymiary i dostosowanie do wymagań użytkownika. Na stoisku w hali 9 odwiedzający będą mogli zobaczyć przykłady realizacji, które pokazują elastyczność firmy w zakresie konfiguracji wnętrza. Obecność Vagbus na targach podkreśla rosnącą aktywność mniejszych graczy z Europy Środkowo-Wschodniej w sektorze lekkiego transportu pasażerskiego.
VDL (Holandia)
Na Busworld 2025 firma VDL zaprezentuje nie tylko nowości produktowe, ale też swoją nową strukturę organizacyjną po przejęciu belgijskiego producenta Van Hool. Pod szyldem nowo utworzonej VDL Bus Group będą funkcjonować dwie marki – VDL Bus & Coach oraz VDL Van Hool, z wyraźnym podziałem: Van Hool skoncentruje się na segmencie autokarów premium, produkowanych wyłącznie w Skopje (Macedonia Północna). Główną premierą stoiska będzie nowa generacja autokarów Futura 3, zaprojektowana z myślą o różnych układach napędowych – od diesla po napęd bateryjny, początkowo tylko w wariancie trzyosiowym. Dodatkowo na stoisku pojawi się 13,5-metrowy VDL Citea LE-135, a także dwa autokary Van Hool: Astron i Astromega. W Koningshooikt nie będzie już prowadzona produkcja autobusów, ale utrzymane zostaną działy części zamiennych i rozwoju – z zatrudnieniem około 250 pracowników byłego Van Hool. Obie marki będą sprzedawane przez wspólną sieć handlową, choć Van Hool zachowa swoją niezależną identyfikację wizualną.
VinFast (Wietnam)
VinFast to wietnamski producent pojazdów elektrycznych, który wkracza na rynek europejski z ambicją konkurowania w Europie. Na Busworld 2025 firma zaprezentuje dwa w pełni bateryjne, niskopodłogowe autobusy: EB 8 (klasa midi) oraz EB 12 (12 metrów). Oba modele zostały zaprojektowane specjalnie z myślą o wymaganiach rynku europejskiego – zarówno pod względem technicznym, jak i wyposażeniowym. Model EB 12 jest już homologowany, a jego akumulatory o pojemności 422 kWh pochodzą od CATL lub Gotion; homologacja EB 8 ma nastąpić wkrótce. Dzięki niskim kosztom produkcji w Wietnamie oraz zapleczu finansowemu z sektora samochodów osobowych, VinFast może oferować konkurencyjne ceny – dla EB 12 mówi się o poziomie ok. 400 000 euro. Wejście marki na rynek europejski nadzoruje Patrick Oosterveld, wcześniej związany z Ebusco i BYD. Debiut na Busworld ma zaznaczyć ambicje firmy w segmencie zeroemisyjnego transportu publicznego.
Wisdom (Chiny)
Na Busworld 2025 firma Wisdom zaprezentuje dwa modele z serii Sigma – znany już Sigma 7 oraz nowy Sigma 8. Ten niskowejściowy autobus ma 8,76 m długości, 2,35 m szerokości i wyposażony jest w baterie LFP o pojemności 255 kWh, dostarczane przez CATL. Model został zaprojektowany z myślą o efektywnej obsłudze tras miejskich i podmiejskich. Prezentacja w Brukseli ma wzmocnić rozpoznawalność marki na rynkach europejskich. Dodatkowo możliwe jest, że na zewnętrznym terenie targowym pojawi się także prototyp autobusu wodorowego marki Wisdom, choć nie zostało to jeszcze oficjalnie potwierdzone. Obecność producenta w hali 7 podkreśla jego ambicje w sektorze pojazdów zeroemisyjnych klasy midi.
Yutong (Chiny)
Yutong zaprezentuje cztery modele autobusów elektrycznych, pokazując pełną gamę pojazdów do różnych zastosowań. Wśród nich znajdą się znane już: autokar turystyczny T 14 E, międzymiastowy IC 12 E oraz piętrowy U 11 D, zaprojektowany z myślą o rynku brytyjskim. Premierę będzie miał natomiast U 15 – trzyosiowy, 15-metrowy autobus niskowejściowy, mogący pomieścić do 90 pasażerów. Będzie to pierwsza prezentacja tego modelu w Europie Zachodniej. Wraz z nim Yutong wprowadza tę długość pojazdu do najnowszej generacji swojej platformy e-busów. Prezentacja w hali 3 ma umocnić pozycję producenta jako globalnego lidera w segmencie zeroemisyjnych pojazdów pasażerskich.
Zhongtong (Chiny)
Chiński producent Zhongtong zaprezentuje trzy w pełni elektryczne autobusy, wszystkie wyposażone w LFP-baterie marki CATL. Wśród nich znajdzie się H 12 E Plus – wysokopokładowy autokar o długości 12,25 m i wysokości 3,74 m, przeznaczony do dłuższych tras. Drugim modelem będzie N 12 D, trzyosiowy autobus o długości 11,99 m z kierownicą po prawej stronie, zaprojektowany z myślą o rynkach azjatyckich. Trzecim pojazdem będzie przegubowy N18, o długości 18,70 m, przystosowany do przewozu dużej liczby pasażerów w transporcie miejskim. Producent podkreśla modularność konstrukcji i zaawansowaną technologię zarządzania energią. Prezentacja w hali 7 ma wzmocnić obecność Zhongtong na rynku europejskim i potwierdzić jego zaangażowanie w rozwój bezemisyjnej mobilności.
Komentarze