Wrocławskie tramwaje dojadą aż do granicy miasta
Wrocław przygotowuje się do jednej z największych inwestycji komunikacyjnych ostatnich lat. Linia tramwajowa kończąca się dziś na pętli Księże Małe zostanie przedłużona o 2,3 km – aż do granicy miasta.
Projekt przewiduje również budowę nowej jezdni, chodników, tras rowerowych i wprowadzenie większej ilości zieleni.
Rozkład jazdy:
- Jakie zmiany w komunikacji zbiorowej odczują mieszkańcy Księża po przedłużeniu linii tramwajowej?
- W jaki sposób projekt przebudowy ul. Opolskiej poprawi warunki dla pieszych i rowerzystów?
- Jakie funkcje będzie pełnić nowa pętla tramwajowa „Księże Wielkie”?
Umowa z projektantem
Za opracowanie dokumentacji odpowiada Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem, które podpisało kontrakt z Wrocławskimi Inwestycjami. Wartość prac projektowych to niemal 3,4 mln zł, a czas realizacji dokumentacji wyznaczono na 24 miesiące. Oprócz modernizacji ul. Opolskiej projekt obejmie także część ul. Krakowskiej.
Nowa linia tramwajowa do Księża Wielkiego
Obecnie torowisko kończy się przy ul. Bytomskiej, a ostatni odcinek funkcjonuje jako jednotorowa mijanka. W ramach inwestycji powstanie dwutorowe, wydzielone torowisko tramwajowo-autobusowe prowadzące aż za ul. Brochowską, czyli praktycznie do granic miasta. Trasa zostanie zaprojektowana w taki sposób, by możliwe było przesunięcie jezdni samochodowej. Ostateczna decyzja, po której stronie powstanie torowisko, zapadnie po konsultacjach społecznych.
Nowa pętla z parkingiem P+R
Na końcu trasy zaplanowano nowoczesną pętlę Księże Wielkie, która będzie wyposażona w parking Park&Ride dla kierowców i rowerzystów z pobliskich miejscowości – m.in. Siechnic, Radwanic czy Świętej Katarzyny. Pętla zostanie przystosowana także do obsługi autobusów elektrycznych, wraz z infrastrukturą do ich ładowania.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Modernizacja ul. Opolskiej
Choć ulica Opolska nie stanie się czteropasmową arterią, to projekt przewiduje rozbudowę skrzyżowań i poprawę przepustowości. Nowa jezdnia zostanie wytyczona na całym odcinku – od ul. Krakowskiej do granicy miasta.
Drogi rowerowe, chodniki i więcej zieleni
Istotnym elementem projektu będzie poprawa warunków dla pieszych i rowerzystów. Powstaną ciągłe chodniki oraz wydzielone drogi rowerowe, co pozwoli uniezależnić ruch rowerowy od samochodowego. Dodatkowo ulica Opolska zyska charakter zielonej alei – wzdłuż drogi zostaną posadzone drzewa i krzewy.
Szybszy dojazd do centrum
Nowa inwestycja ma poprawić komfort codziennych dojazdów mieszkańców południowo-wschodnich rejonów aglomeracji. Dzięki tramwajom poruszającym się po wydzielonym torowisku czas podróży do centrum będzie krótszy i bardziej przewidywalny, a transport publiczny stanie się atrakcyjną alternatywą dla samochodu.
Komentarze