Potężny rozjazd tramwajowy z Czech montowany w Bremie. Konstrukcja waży 162 tony
W niemieckim mieście Brema trwa instalacja jednej z największych konstrukcji tramwajowych w regionie. Nowy węzeł torowy, zlokalizowany na skrzyżowaniu ulic Bennigsenstrasse i Hastedter Heerstrasse, został zaprojektowany, wyprodukowany i dostarczony przez czeską firmę DT – Výhybkárna a strojírna z Prostějova.
Zespół z Prostějova poświęcił ponad sześć miesięcy na budowę tego imponującego węzła, którego długość i szerokość przekracza 82 metry. Ostatnie segmenty zostały przetransportowane do Niemiec pod koniec ubiegłego roku. Całość to podwójny torowy czworokątny rozjazd o wartości blisko 2 milionów euro i łącznej masie aż 162 ton.
Rozkład jazdy:
- Jakie elementy techniczne składają się na nowy węzeł tramwajowy instalowany w Bremie?
- Jakie znaczenie ma rynek niemiecki dla czeskiej firmy DT – Výhybkárna a strojírna?
- Ile czasu zajęła produkcja i transport konstrukcji tramwajowej do Bremy i jaka była jej całkowita waga?
Ponad pół roku pracy nad gigantem
Wszystkie elementy rozjazdu były najpierw precyzyjnie składane i spawane z dokładnością do milimetrów w jednej z hal montażowych w Prostějovie. Następnie przetransportowano je do Bremy jako ładunek ponadgabarytowy, gdzie trwa obecnie instalacja nowej konstrukcji w miejsce dotychczasowego trójkątnego układu torowego. Projekt znacząco usprawni rozwój lokalnej sieci tramwajowej.
Rzadko spotykana skala i złożoność
– Nasze produkty trafiają do wielu niemieckich miast, takich jak Berlin, Kassel, Krefeld, Kolonia, Norymberga, Düsseldorf, Duisburg, Essen, Cottbus, Chemnitz i inne – mówi Marek Smolka, prezes DT – Výhybkárna a strojírna. – Współpracowaliśmy już wcześniej z Bremą, jednak tym razem dostarczyliśmy wyjątkowo złożoną konstrukcję, łączącą różne typy rozjazdów, zwrotnic i skrzyżowań – dodaje.
Projekt objął nie tylko standardowe łuki, ale również:
- cztery niestandardowe rozjazdy trójdrogowe,
- osiem standardowych rozjazdów o promieniu R50 m,
- cztery zwrotnice segregujące,
- jedno czterotorowe skrzyżowanie w centralnej części układu.
Brema i Niemcy kluczowym rynkiem
Niemcy pozostają jednym z najważniejszych rynków dla DT – Výhybkárna a strojírna. Łączna wartość zamówień z niemieckich miast w bieżącym roku przekracza 6,8 miliona euro. Tylko dla samej Bremy firma dostarczyła w tym roku także inny podwójny trójkąt tramwajowy o wartości niemal 650 tysięcy euro.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze