Nocne podbijanie torów tramwajowych w Poznaniu. Dla komfortu i bezpieczeństwa pasażerów
W Poznaniu trwają intensywne prace utrzymaniowe na torowiskach tramwajowych. W ramach zaplanowanych działań, z wykorzystaniem specjalistycznej maszyny – podbijarki torowej – prowadzone jest stabilizowanie torów, co ma kluczowe znaczenie dla komfortu pasażerów oraz bezpieczeństwa ruchu tramwajowego.
Podbijarka torowa to zaawansowana maszyna, która reguluje położenie toru.
Rozkład jazdy:
- Dlaczego podbijanie torów tramwajowych jest ważnym elementem utrzymania infrastruktury w Poznaniu?
- Na jakich odcinkach torowisk w Poznaniu zaplanowano prace podbijania torów do końca 2025 roku?
- W jaki sposób organizowane są prace, aby nie zakłócać codziennego kursowania tramwajów?
Prace nocą, by nie zakłócać ruchu
W trakcie prac urządzenie unosi tory, nagarnia i zagęszcza tłuczeń pod podkładami, a następnie ponownie układa tor na odpowiedniej wysokości i w wymaganym położeniu. Tego typu zabieg poprawia stabilność torowiska, co bezpośrednio wpływa na komfort podróży i bezpieczeństwo, a także wydłuża żywotność całej infrastruktury tramwajowej.
Ze względu na konieczność zapewnienia ciągłości kursowania tramwajów, podbijanie torów prowadzone jest wyłącznie w godzinach nocnych. Dzięki temu rozkład jazdy nie ulega zmianom, jednak mieszkańcy muszą liczyć się z możliwym hałasem, za co Zarząd Transportu Miejskiego i MPK Poznań przepraszają.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Gdzie prowadzone są prace?
W maju br. podbijarka pracowała na torach przy ul. Jana Pawła II, na odcinku od ronda Śródka do węzła rozjazdowego Kórnicka. Aktualnie działania realizowane są na ul. Hetmańskiej, gdzie stabilizowane jest torowisko od ronda Starołęka do węzła Głogowska/Hetmańska.
Na tym jednak nie koniec – do końca 2025 roku planowane są prace na kolejnych odcinkach:
- ul. Zamenhofa – od ronda Starołęka do ul. Kruczej,
- ul. Warszawska – od ronda Śródka do ul. Krańcowej,
- fragment trasy piątkowskiej – od Al. Solidarności do pętli Piątkowska,
- ul. Królowej Jadwigi – od ul. Półwiejskiej do ul. Wierzbięcice,
- ul. Przybyszewskiego – od ul. Marcelińskiej do ul. Dąbrowskiego,
- ul. Grunwaldzka – od ronda Jana Nowaka-Jeziorańskiego do ronda Krzysztofa Skubiszewskiego.
Ponad 23 kilometry torów do stabilizacji
Łącznie w 2025 roku planowane jest podbicie około 23 kilometrów toru pojedynczego. Regularne prace konserwacyjne tego typu są kluczowe dla utrzymania infrastruktury w dobrym stanie i minimalizowania ryzyka awarii, a także poprawiają płynność i komfort codziennych przejazdów tramwajami.
Komentarze