Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowa tramwaj Škoda 52T rozpoczęła jazdy homologacyjne w Pradze

infotram
28.04.2025 11:30
0 Komentarzy

W sobotę, 26 kwietnia 2025 roku, rozpoczęły się oficjalne testy homologacyjne nowoczesnej tramwaju Škoda ForCity Plus Praha 52T.

Jest to pierwszy etap procedury dopuszczenia pojazdu do regularnego użytku w Czechach, nadzorowanej przez Drážní úřad ČR (Urząd Kolejowy Republiki Czeskiej).

Rozkład jazdy:

  1. Na czym polega pierwsza faza homologacji tramwaju Škoda 52T i ile kilometrów musi on przejechać w jej ramach?
  2. Kiedy i na jakiej trasie będzie można zobaczyć tramwaj Škoda 52T podczas testowych przejazdów w Pradze?
  3. Jakie kolejne etapy przewidziano po zakończeniu pierwszej fazy testów tramwaju Škoda ForCity Plus Praha 52T?
Skoda 52T na testach
Skoda 52T na testach/foto: DPP

Pierwsza faza testów – 20 tysięcy kilometrów

Zgodnie z wymogami urzędu, tramwaj o numerze taborowym 9503 musi przejechać 20 tysięcy kilometrów w warunkach testowych:

Pierwsze 10 tysięcy kilometrów odbędzie się bez zewnętrznego obciążenia,

Kolejne 10 tysięcy kilometrów zostanie przeprowadzone z różnym poziomem obciążenia symulującym pasażerów.

W tym etapie tramwaj nie będzie przewoził pasażerów, a wszystkie przejazdy odbywać się będą poza rozkładem jazdy, na całej sieci tramwajowej Pragi, przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Przerwy będą miały miejsce jedynie na niezbędne kontrole techniczne. Pojazdem będą kierować przeszkoleni motorniczy z Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP).

Przejazd testowy po trasie linii 22 i 23

Już w sobotę, 26 kwietnia 2025 roku, między godziną 9:00 a 11:00, tramwaj Škoda 52T będzie testowo kursował na odcinku między Karlovým náměstím a Pražským Hradem, w przybliżeniu po trasie znanych linii 22 i 23. DPP zastrzega sobie możliwość zmian w trasie testowej w zależności od warunków ruchu i potrzeb technicznych.

Co dalej?

Po zakończeniu pierwszej fazy, która według planów ma zakończyć się latem 2025 roku, nastąpi drugi etap homologacji – jazdy próbne z pasażerami. Wówczas tramwaj będzie musiał przejechać kolejne 20 tysięcy kilometrów już w warunkach normalnego ruchu pasażerskiego, nadal pod nadzorem Drážního úřadu.

Škoda ForCity Plus Praha 52T to symbol nowej generacji tramwajów dla stolicy Czech – nowoczesny, cichy i energooszczędny, mający zapewnić większy komfort podróży i lepsze dostosowanie do potrzeb mieszkańców Pragi. Homologacja to kluczowy krok przed jego pełnym wprowadzeniem do codziennego użytku.

Komentarze