Witamy na stronie Transinfo.plNie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka.Oto co możesz zrobić:
Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się
Adblock Plus
Adblock
uBlock Origin
Inne
1. Kliknij ikonę Adblocka Plus w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania Ikona zasilania, by przesunął się w lewą stronę.
3. Kliknij przycisk Odśwież.
1. Kliknij ikonę AdBlocka Ikona AdBlocka w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Wybierz Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie.
3. W oknie dialogowym „Nie włączaj AdBlocka na…” wybierz Wyklucz. Ikona AdBlocka zmieni się w symbol kciuka w górę.
1. Kliknij ikonę uBlock Origin w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania. Stanie się on szary, co oznacza, że reklamy na tej stronie nie są już blokowane.
1. Kliknij ikonę rozszerzenia do blokowania reklam zainstalowanego w przeglądarce.
Zwykle znajduje się ona w prawym górnym rogu ekranu. Możesz mieć zainstalowanych kilka blokad reklam.
2. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyłączania blokad reklam wyświetlanymi na otwartej stronie.
Mogą one dotyczyć wybrania konkretnej opcji w menu lub kliknięcia określonego przycisku.
3. Odśwież stronę, postępując zgodnie z wyświetlanymi komunikatami lub klikając w przeglądarce przycisk odświeżania bądź ponownego załadowania strony.
W 2013 r. w bazie systemu viaTOLL było zarejestrowanych 53 676 autobusów, co stanowi ok. 6,63% wszystkich figurujących tutaj pojazdów. To zdecydowanie mniej niż w 2012 r., kiedy system obejmował 67 167 autobusów. Skąd aż takie rozbieżności? Wynikają one ze zmiany metodologii podawania danych viaTOLL, które w ostatnim czasie zostały oczyszczone z kont nieaktywnych. Najnowsze zestawienie obejmuje już tylko konta aktywne. Generalnie autobusowe rejestracje to zdecydowana nisza systemu viaTOLL. Dla porównania –grupa pojazdów ciężarowych jest o 12-razy liczniejsza i obejmuje aż 654 312 szt. (80,87%). Jeżeli chodzi o system płatności to przewoźnicy autobusowi zawyżają średnią korzystania z kont typu pre-paid. Robi tak aż ok. 80% wszystkich zrejestrowanych autobusów, czyli podobnie jak w zeszłym roku. Przykładowo w grupie samochodów ciężarowych z kont pre-paid korzysta ok. 75% użytkowników. Oczywiście najwięcej autobusów w systemie viaTOLL pochodzi z Polski –to 33 575 szt. (62,5% wszystkich zarejestrowanych w systemie autobusów –czyli podobnie jak wśród pojazdów ciężarowych). Poza naszym krajem najwięcej autobusów w viaTOLLzarejestrowały następujące kraje:
– Niemcy –6 901 ( 12,85% wszystkich autobusów zarejestrowanych w ramach systemu viaTOLL)
– Czechy –1 807 (3,36%)
– Ukraina –1 207 (2,24%)
– Słowacja –1078 (2%)
– Węgry –1 035 (1,92%)
– Włochy –749 (1,39%)
– Litwa –749 (1,39%)
– Austria –690 (1,28%)
– Białoruś –614 (1,14%)
– Łotwa –512 (0,95%)
W tym zastawieniu –10 krajów, z których w ramach systemu viaTOLL zarejestrowanych jest najwięcej autobusów –wporównaniu z danymi za rok 2012 pojawiły się takie nowe kraje jak: Łotwa, Białoruś i Litwa. Natomiast z górnej części listy rankingowej zniknęły takie państwa jak: Francja i Holandia. I na koniec ciekawe dane dotyczące norm emisji spalin autobusów widniejących w bazie viaTOLL, które na sam koniec grudnia 2013 r. prezentowały się następująco:
– Euro 0 –8 305 (15,48%)
– Euro 1 –2 843 (5,29%)
– Euro 2 –10 944 (20,39%)
– Euro 3 –13 006 (24,24%)
– Euro 4 –8 505 (15,84%)
– Euro 5 –9 889 (18,42%)
– Euro 6 –184 (0,34%)
Z analizy tych danych wynika, że autobusy są znacznie poniżej ekologicznej średniej niż ciężarówki. Ponadto autobusy zarejestrowane w Polsce dominują w mało chwalebnych kategoriach Euro 0 i Euro 1 – w tej „konkurencji”biją nas tylko Białorusini, Litwini i Łotysze. Zdecydowanie najczystszymi autobusami poruszają się Włosi, Austriacy, Niemcy i Czesi. Tutaj jednak trzeba pamiętać, że w tym zbiorze mamy zarówno pojazdy wykonujące zarówno przewozy wewnętrzne krajowe, jak i międzynarodowe, natomiast autobusy zza granicy w zasadzie wykonują tylko przewozy międzynarodowe. I stąd ta różnica. Tak czy inaczej –mamy jeszcze sporo do nadrobienia. Poniżej normy spalinowe dla poszczególnych krajów:
Normy spalinowe dla autobusów polskich
– Euro 0 –6 504 (19,38%)
– Euro 1 –2 335 (6,96%)
– Euro 2 –7 957 (23,69%)
– Euro 3 –7 920 (23,59%)
– Euro 4 –4 597 (13,69%)
– Euro 5 –4 213 (12,55%)
– Euro 6 –49 (0,14%)
Normy spalinowe dla autobusów niemieckich
– Euro 0 –349 (5,05%)
– Euro 1 –97 (1,43%)
– Euro 2 –634 (9,18%)
– Euro 3 –1 577 (22,85%)
– Euro 4 –1 586 (22,98%)
– Euro 5 –2 571 (37,25%)
– Euro 6 –87 (1,26%)
Normy spalinowe dla autobusów czeskich
– Euro 0 –115 (6,37%)
– Euro 1 –43 (2,38%)
– Euro 2 –367 (20,32%)
– Euro 3 –529 (29,27%)
– Euro 4 –341 (18,87%)
– Euro 5 –404 (22,35%)
– Euro 6 –8 (0,44%)
Normy spalinowe dla autobusów ukraińskich
– Euro 0 –226 (18,72%)
– Euro 1 –73 (6,04%)
– Euro 2 –418 (34,63%)
– Euro 3 –384 (31,82%)
– Euro 4 –78 (6,47%)
– Euro 5 –28 (2,32%)
– Euro 6 –Brak
Normy spalinowe dla autobusów słowackich
– Euro 0 –114 (10,57%)
– Euro 1 –54 (5,03%)
– Euro 2 –214 (19,85%)
– Euro 3 –330 (30,61%)
– Euro 4 –196 (18,18%)
– Euro 5 –165 (15,30%)
– Euro 6 –5 (0,46%)
Normy spalinowe dla autobusów węgierskich
– Euro 0 –51 (4,92%)
– Euro 1 –18 (1,73%)
– Euro 2 –285 (27,53%)
– Euro 3 –370 (35,75%)
– Euro 4 –200 (19,33%)
– Euro 5 –109 (10,54%)
– Euro 6 –2 (0,20%)
Normy spalinowe dla autobusów włoskich
– Euro 0 –14 (1,87%)
– Euro 1 –5 (0,67%)
– Euro 2 –54 (7,21%)
– Euro 3 –231 (30,85%)
– Euro 4 –152 (20,30%)
– Euro 5 –293 (39,1%)
– Euro 6 –Brak
Normy spalinowe dla autobusów litewskich
Euro 0 –141 (18,82%)
Euro 1 –49 (6,54%)
Euro 2 –177 (23,64%)
Euro 3 –177 (23,64%)
Euro 4 –118 (15,75%)
Euro 5 –87 (11,61%)
Euro 6 –Brak
Normy spalinowe dla autobusów austriackich:
– Euro 0 –31 (4,49%)
– Euro 1 –3 (0,43%)
– Euro 2 –16 (2,31%)
– Euro 3 –163 (23,62%)
– Euro 4 –118 (17,11%)
– Euro 5 –344 (49,86%)
– Euro 6 –15 (2,18%)
Normy spalinowe dla autobusów białoruskich:
– Euro 0 –175 (28,5%)
– Euro 1 –39 (6,35%)
– Euro 2 –96 (15,64%)
– Euro 3 –159 (25,89%)
– Euro 4 –77 (12,54%)
– Euro 5 –68 (11,08%)
– Euro 6 –Brak
Normy spalinowe dla autobusów łotewskich:
– Euro 0 –93 (18,16%)
– Euro 1 –54 (10,54%)
– Euro 2 –146 (28,52%)
– Euro 3 –114 (22,27%)
– Euro 4 –56 (10,94%)
– Euro 5 –46 (8,98%)
– Euro 6 –3 (0,59%)
Zostało jeszcze 90% artykułu.
Aby czytać dalej, dołącz do subskrybentów TransInfo.pl już teraz! Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
Komentarze