Kraków: Przywrócono ruch tramwajowy do pętli Czerwone Maki P+R
Po piątkowej awarii zasilania trakcji tramwajowej w rejonie pętli Czerwone Maki P+R w Krakowie, ruch tramwajowy został w pełni przywrócony.
Od godziny 15.00 wszystkie linie – nr 18, 52 i 77 – kursują już po swoich podstawowych trasach.
Rozkład jazdy:
- Co było przyczyną awarii zasilania trakcji tramwajowej na pętli Czerwone Maki P+R?
- Jakie działania podjęły służby techniczne, aby przywrócić prawidłowe funkcjonowanie sieci?
- Jakie linie tramwajowe kursują obecnie do pętli Czerwone Maki P+R i w jaki sposób monitorowane jest ich bezpieczeństwo?
Awaria i działania służb technicznych
Problemy z zasilaniem pojawiły się w piątek, przed południem, w wyniku anomalii natężenia prądu w sieci trakcyjnej. Zadziałały wówczas zabezpieczenia podstacji trakcyjnej, które – wykrywając niestabilność w przepływie prądu – automatycznie odcięły zasilanie. Jak poinformowali przedstawiciele służb technicznych, system zadziałał zgodnie z procedurami bezpieczeństwa, zapobiegając ewentualnym uszkodzeniom infrastruktury.
Po wykryciu przyczyny awarii, podstacja trakcyjna została poddana szczegółowemu przeglądowi i serwisowi z udziałem specjalistów delegowanych przez producenta urządzeń. W trakcie analizy ustalono, że źródłem problemu były punkty powrotne, czyli elementy odpowiedzialne za uziemienie systemu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Aby ustabilizować przepływ prądu w sieci, technicy dobudowali dodatkowy punkt uziemienia, łączący podstację z torowiskiem. Po przeprowadzeniu tej operacji urządzenia zabezpieczające przestały wykrywać nieprawidłowości, a zasilanie mogło zostać bezpiecznie przywrócone. Dodatkowo zaktualizowano ustawienia poszczególnych elementów podstacji.
Ruch tramwajowy wrócił do normy
Od godziny 15.00 tramwaje kursują zgodnie z rozkładem, a od 15.25 wszystkie linie – 18, 52 i 77 – ponownie dojeżdżają do pętli Czerwone Maki P+R. Ruch jest na bieżąco monitorowany przez służby techniczne, aby zapewnić pełne bezpieczeństwo pasażerów.
Obecnie trwa analiza przyczyn tzw. „pływów”, czyli zmian natężenia prądu w sieci trakcyjnej. Podstacja trakcyjna Czerwone Maki pozostanie pod szczególnym nadzorem technicznym przez najbliższe dni.
Przedstawiciele miasta i MPK przeprosili pasażerów za utrudnienia, podkreślając, że zastosowane procedury zadziałały prawidłowo i zapobiegły poważniejszym skutkom awarii.









Komentarze