Po zamknięciu Dworca Centralnego Warszawa uruchamia nową linię tramwajową
Od soboty, 8 listopada, od godziny 12:00, do niedzieli, 16 listopada, do godziny 4:00, stacja Warszawa Centralna zostanie całkowicie wyłączona z ruchu pasażerskiego.
Powodem są prace modernizacyjne prowadzone przez kolej, obejmujące przebudowę układu torowego oraz wymianę urządzeń systemu sterowania ruchem.
Rozkład jazdy:
- Jakie prace modernizacyjne prowadzone będą na stacji Warszawa Centralna w dniach 8–16 listopada?
- Jak zmieni się organizacja ruchu pociągów dalekobieżnych i linii SKM w czasie zamknięcia stacji?
- Jakie ułatwienia komunikacyjne przygotowano dla pasażerów w Warszawie na czas modernizacji?
Zmiany w kursowaniu pociągów
W czasie zamknięcia stacji wszystkie pociągi dalekobieżne będą omijały Warszawę Centralną. Składy zatrzymywać się będą na stacjach Warszawa Zachodnia i Warszawa Wschodnia, a część połączeń zostanie tymczasowo przekierowana do stacji Warszawa Gdańska i Warszawa Główna.
Funkcjonowanie linii SKM S3 zostanie tymczasowo podzielone na dwa odcinki:
- między Lotniskiem Chopina a Warszawą Główną pociągi będą kursować jako S3,
- natomiast pomiędzy Warszawą Wschodnią a Legionowem – jako S30.
Ruch pociągów na podmiejskiej linii średnicowej (przez Warszawę Śródmieście) zostanie utrzymany bez zmian.
Dodatkowa linia tramwajowa
Aby ułatwić mieszkańcom i podróżnym przemieszczanie się po stolicy w czasie prac torowych, Tramwaje Warszawskie uruchomią dodatkową linię tramwajową nr 77, która połączy najważniejsze punkty przesiadkowe w mieście.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Trasa linii 77 będzie przebiegać następująco:
Ratuszowa-ZOO – Dworzec Gdański – Dworzec Centralny – PKP Służewiec.
Wspólny bilet i ułatwienia dla pasażerów
Pasażerowie posiadający bilety jednorazowe, odcinkowe lub sieciowe wydane na przejazd pociągami PKP Intercity od, do lub przez Warszawę, będą mogli korzystać z komunikacji miejskiej w Warszawie bez dodatkowych opłat.
Bilety te będą honorowane w:
- pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej linii S1, S2, S3, S4 i S40,
- metrze – linie M1 i M2,
- autobusach linii 127, 128, 158, 175, 190, 504 i 517,
- tramwajach linii 1, 6, 7, 15, 22, 24, 25, 28, 61, 76 i 77.
Dzięki współpracy miejskiego i kolejowego przewoźnika pasażerowie będą mogli swobodnie poruszać się między dworcami i punktami przesiadkowymi w całej Warszawie.
Modernizacja dla bezpieczeństwa i płynności ruchu
Jak informują przedstawiciele kolei, planowane prace są niezbędne do utrzymania sprawności i bezpieczeństwa infrastruktury w rejonie stacji Warszawa Centralna. Wymiana urządzeń sterowania ruchem oraz przebudowa torów pozwolą usprawnić organizację przejazdów i przygotować węzeł centralny do dalszej modernizacji.
Wszystkie prace zakończą się 16 listopada o godz. 4:00, kiedy to stacja zostanie ponownie otwarta dla pasażerów.




Komentarze