MZK Toruń dokłada i rozstrzyga przetarg na zakup 12 autobusów używanych
Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu zakończył postępowania przetargowe dotyczące pozyskania używanych autobusów klasy I kategorii MAXI.
Przetargi dotyczyły zarówno dzierżawy krótkoterminowej, jak i zakupu pojazdów z rynku wtórnego. W pierwszym przypadku podpisano już umowę, w drugim mamy wybór najkorzystniejszej oferty. O tych kontraktach pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.pl
Rozkład jazdy:
- Jakie postępowania przetargowe dotyczące używanych autobusów przeprowadził MZK Toruń i jaki był ich cel?
- Jakie firmy złożyły oferty w przetargu na zakup 12 autobusów i według jakich kryteriów oceniono propozycje?
- Dlaczego MZK Toruń zdecydował się rozstrzygnąć przetarg mimo przekroczenia założonego budżetu?
Zakup i dzierżawa
Chronologicznie – w postępowaniu dotyczącym trzymiesięcznej dzierżawy 5 niskopodłogowych autobusów miejskich klasy I kategorii MAXI, jedyną ofertę złożyła firma LS Sp. z o.o. z Nowego Sącza. Jej wartość wyniosła 129.150 zł brutto, czyli ok. 7.000 zł netto miesięcznie za jeden pojazd – co uznano za ofertę konkurencyjną i rynkowo atrakcyjną. Oferta została oceniona wyłącznie na podstawie kryterium ceny (100%) i uzyskała maksymalną punktację.
Znacznie większe emocje wzbudził drugi przetarg, dotyczący zakupu 12 używanych autobusów klasy I kategorii MAXI z silnikami diesla.
To kluczowe zamówienie, mające wypełnić luki taborowe do czasu dostaw nowych elektrobusów finansowanych z funduszy unijnych. Na ogłoszenie odpowiedziały dwie firmy:
- Rafatex Sp. z o.o. (Nowy Sącz): 6.951.960 zł brutto
- Konsorcjum MIKO–MAG (Świętochłowice): 6.302.520 zł brutto
MIKO-MAG wygrywa
Budżet zamawiającego wynosił 5.904.000 zł brutto, co oznacza, że obie oferty go przekroczyły – konsorcjum MIKO–MAG o ok. 400 tys. zł, Rafatex o ponad 1 mln zł. Mimo przekroczenia budżetu, komisja przetargowa zdecydowała się rozstrzygnąć postępowanie i wybrać tańszą ofertę konsorcjum MIKO–MAG. Łączna punktacja:
- MIKO–MAG: 88,00 pkt (80,00 za cenę, 8,00 za parametry)
- Rafatex: 82,53 pkt (72,53 za cenę, 10,00 za parametry)
Kryteria oceny:
- Cena – 80%
- Parametry techniczne i eksploatacyjne – 20%
MZK Toruń, podobnie jak wiele innych przewoźników, sięga po rozwiązania pomostowe, zanim we flocie pojawią się oczekiwane elektryki. Dzierżawa pozwala zachować ciągłość usług, a zakup używanych autobusów — choć obarczony ryzykiem — wciąż jest jednym z tańszych sposobów na uzupełnienie taboru. Przekroczenie budżetu i mimo to decyzja o wyborze oferty pokazują, jak napięta jest dziś sytuacja rynkowa.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok





Komentarze