Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Osiem ofert na diagnozę transportu publicznego dla Mazowsza. Dwie w budżecie

infotrans
26.09.2025 18:02
0 Komentarzy

26 września 2025 roku otwarto oferty w przetargu na opracowanie raportu pt. „Diagnoza funkcjonowania i koncepcja rozwoju publicznego transportu zbiorowego na terenie województwa mazowieckiego”.

Dokument ma wyznaczyć kierunki rozwoju komunikacji autobusowej i kolejowej w regionie. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Jaki jest cel raportu zamówionego przez Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego i co ma zawierać?
  2. Ile ofert wpłynęło w przetargu i jakie były skrajne ceny zaproponowane przez wykonawców?
  3. Jakie kryterium decyduje o wyborze zwycięzcy i w jakim terminie raport ma zostać opracowany?

Strategiczny dokument

Zamawiającym w tym postępowaniu jest Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, który ogłosił zamówienie o charakterze analityczno-strategicznym. Celem jest opracowanie kompleksowej diagnozy obecnego systemu transportu zbiorowego – zarówno autobusowego, jak i kolejowego – na terenie całego województwa, z uwzględnieniem integracji, efektywności oraz kierunków dalszego rozwoju.

Raport ma być gotowy w ciągu 130 dni od podpisania umowy i będzie zawierał m.in. dane o sieci przewozowej, standardach usług, dostępności transportu, potrzebach inwestycyjnych oraz perspektywach rozwoju elektromobilności.To dokument, który ma zastąpić obecnie obowiązujący „Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla województwa mazowieckiego” z 2014 roku i wskazać nowe ramy dla działań legislacyjnych i inwestycyjnych regionu.

Mazowsze analizuje przyszłość komunikacji. Oferty na nowy raport już otwarte

Osiem ofert

W postępowaniu wpłynęło osiem ofert. Ceny brutto przedstawiają się następująco:

  • LPW sp. z o.o. – 184.377,00 PLN
  • Zespół Doradców Gospodarczych TOR – 193.330,17 PLN
  • Wolański sp. z o.o. – 424.790,00 PLN
  • Politechnika Warszawska – 474.411,00 PLN
  • EU-CONSULT sp. z o.o. – 495.000,00 PLN
  • VIA VISTULA sp. z o.o. – 539.970,00 PLN
  • Consultants United sp. z o.o. – 604.542,54 PLN
  • TRAKO Projekty Transportowe – 684.999,30 PLN

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 700.000,00 PLN brutto, co oznacza, że wszystkie oferty mieszczą się w budżecie. Najniższą cenę zaproponowała firma LPW sp. z o.o. z Katowic – to 184.377,00 PLN brutto, czyli 149.080,49 PLN netto. Najdroższa oferta – 684.999,30 PLN brutto – pochodzi od TRAKO Projekty Transportowe. Różnica pomiędzy skrajnymi ofertami sięga blisko 500.000 PLN.

Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:

✅ Cena – 100%

W przetargu nie zastosowano żadnych dodatkowych kryteriów technicznych – liczy się wyłącznie oferta cenowa, pod warunkiem spełnienia wymogów formalnych i doświadczenia. Zamówienie zakłada realizację w ciągu 130 dni kalendarzowych od podpisania umowy. W tym czasie wykonawca musi przygotować kompletny raport zawierający: analizę obecnego stanu, zidentyfikowane problemy systemowe, mapę potrzeb transportowych, propozycje kierunków rozwoju oraz ocenę potencjału wdrożenia niskoemisyjnych środków transportu. Ostateczny dokument ma stać się podstawą do nowego „Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego” dla Mazowsza. Szczegóły postępowania dostępne na: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1145128

Komentarze