Od 1 lipca Powiat Rzeszowski ma wspólny bilet na autobus PKS i pociąg Polregio
Pod koniec czerwca przedstawiciele Związku Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” i Polregio podpisali porozumienie o wspólnej ofercie biletowej, obejmującej autobusy MKS (z operatorem PKS Rzeszów) i przejazdy pociągami PKA.
E efekcie porozumienia - od 1 lipca 2025 roku mieszkańcy Powiatu Rzeszowskiego mogą podróżować autobusami Międzygminnej Komunikacji Samochodowej (MKS) i pociągami Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej (PKA) w ramach jednego biletu. O tej zapowiadanej integracji taryfowej pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Od kiedy obowiązuje zintegrowana oferta biletowa MKS i PKA w Powiecie Rzeszowskim?
- Jakie miejscowości wchodzą w skład Strefy I nowej taryfy aglomeracyjnej?
- Ile czasu zajęła staroście rzeszowskiemu podróż pociągiem z Boguchwały do centrum Rzeszowa w porannym szczycie?
Dwie strefy
Nowa taryfa zintegrowana weszła w życie 1 lipca i obowiązuje na przystankach położonych w dwóch strefach funkcjonalnych aglomeracji. Dzięki niej pasażerowie mogą przesiadać się między autobusem a pociągiem bez potrzeby kupowania drugiego biletu, co znacznie ułatwia planowanie codziennych podróży do i z Rzeszowa.
- Strefa I to: Boguchwała, Jasionka Lotnisko, Rogoźnica, Świlcza i Strażów.
- Strefa II obejmuje: Czudec, Łańcut, Głogów Małopolski i Trzcianę.
Zintegrowany bilet to konkretna odpowiedź na problemy zakorkowanych tras dojazdowych do Rzeszowa, szczególnie w godzinach szczytu. Według starosty rzeszowskiego Krzysztofa Jarosza, inicjatywa ta realnie skraca czas dojazdu i zmniejsza koszty transportu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Starosta w roli testera
– Testuję na własnej skórze to, o co od lat zabiegamy: sprawny, nowoczesny transport publiczny dla mieszkańców Powiatu Rzeszowskiego i całej Aglomeracji – mówi Krzysztof Jarosz w nagraniu udostępnionym w mediach społecznościowych.
Podczas swojego przejazdu koleją aglomeracyjną z Boguchwały do centrum Rzeszowa w porannym szczycie, Jarosz zanotował czas przejazdu 14 minut, podczas gdy – jak zauważył – przejazd samochodem na tej samej trasie zajmuje zazwyczaj od 30 do 40 minut.
Koszt biletu na pociąg wyniósł 3,50 PLN, podczas gdy użytkowanie samochodu wymaga uwzględnienia zarówno kosztów paliwa, jak i opłat za parkowanie. – Dla mnie wybór jest oczywisty. Zdecydowanie szybciej i taniej do centrum można dojechać pociągiem – dodaje starosta.
Efekt współpracy
Nowy bilet aglomeracyjny to wynik wspólnych działań Zarządu Województwa Podkarpackiego, ZG „PKS” i Polregio, mających na celu rozwój spójnego i dostępnego transportu publicznego. To także kolejny krok w budowie prawdziwej sieci komunikacyjnej w ramach aglomeracji rzeszowskiej.
Nowa oferta to nie tylko oszczędność czasu i pieniędzy, ale też impuls do przesiadki z samochodu na transport zbiorowy – zgodnie z priorytetami zrównoważonej mobilności.
Komentarze