Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rawa Mazowiecka planuje pięcioletni kontrakt autobusowy. Poprzez powierzenie

infobus
27.10.2025 08:02
0 Komentarzy

Miasto Rawa Mazowiecka ogłosiło postępowanie dotyczące świadczenia usług transportu publicznego w granicach administracyjnych miasta.

Postępowanie dotyczy bezpośredniego zawarcia umowy na obsługę dwóch linii autobusowych – nr 1 i 2 – na okres pięciu lat. Czyli nie jest to przetarg w trybie konkurencyjnym (PZP), lecz procedura quasi-zapytania ofertowego, która ma charakter transparentnego wyboru operatora w oparciu o przepisy transportowe, nie o zamówienia publiczne. Aktualnie operatorem komunikacji miejskiej w Rawa Mazowiecka jest: Usługi Transportowe Robert Nagórka, Rawa Mazowiecka.

Rozkład jazdy:

  1. Jakiego rodzaju procedura została zastosowana przez Miasto Rawa Mazowiecka przy wyborze operatora transportu publicznego?
  2. Na jaki okres zaplanowano świadczenie usług komunikacji miejskiej?
  3. Jakie kryteria będą decydować o wyborze oferty w tym postępowaniu?
Rawa Mazowiecka planuje pięcioletni kontrakt autobusowy. Poprzez powierzenie
Rawa Mazowiecka planuje pięcioletni kontrakt autobusowy. Poprzez powierzenie

Na pięć lat

Postępowanie zostało ogłoszone 24 października 2025 r., a jego celem jest wybór operatora, który od 1 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2030 r. będzie świadczył usługi publicznego transportu zbiorowego na dwóch liniach autobusowych, operujących wyłącznie na terenie Rawy Mazowieckiej.

Rawskie zamówienie odbywa się w trybie bezpośrednim na podstawie art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym. Czyli jest to procedura powierzenia (bezpośredniego zawarcia umowy) – zgodnie z tym przepisem:

Organizator publicznego transportu zbiorowego może zawrzeć bezpośrednio umowę o świadczenie usług publicznych z podmiotem wewnętrznym lub z operatorem, jeżeli uzna, że jest to uzasadnione efektywnością ekonomiczną, potrzebą zapewnienia ciągłości świadczenia usług lub szczególnymi uwarunkowaniami lokalnymi.

Wyłoniony operator będzie działał na podstawie umowy obejmującej szacunkowy przebieg 430 654 wozokilometrów w ciągu pięciu lat (czyli ok. 86 tys. km rocznie). Rozkład jazdy przygotowuje organizator. Usługi mają być świadczone z użyciem co najmniej trzech autobusów, spełniających wymagania dla pojazdów niskopodłogowych lub częściowo niskopodłogowych. Wymagania taborowe obejmują m.in.:

  • produkcję po 2014 roku,
  • normę emisji spalin co najmniej EURO 6,
  • dwoje drzwi po prawej stronie, otwieranych przez kierowcę,
  • klimatyzację i ogrzewanie przestrzeni pasażerskiej,
  • pojemność min. 50 osób (2 autobusy) i min. 30 osób (autobus awaryjny),
  • możliwość przewozu wózka dziecięcego oraz osób z niepełnosprawnościami.

Dodatkowo operator musi posiadać:

  • zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
  • ubezpieczenie OC na minimum 1 000 000 zł,
  • minimum trzech kierowców z kat. D oraz uprawnieniami do przewozu osób,
  • odpowiednie zaplecze techniczne.
Rawa Mazowiecka planuje pięcioletni kontrakt autobusowy. Poprzez powierzenie
Rawa Mazowiecka planuje pięcioletni kontrakt autobusowy. Poprzez powierzenie

Przetargowe wymagania

Finansowanie będzie realizowane w formie rozliczenia za wykonane wozokilometry – wynagrodzenie będzie iloczynem liczby km i zaoferowanej stawki netto za 1 wzkm.

Na oferty zamawiający czeka do 4 listopada 2025 r. (do godz. 11:00), a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:

Cena za 1 wozokilometr brutto – 60%
Czas podstawienia autobusu zastępczego – 40%.

Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie BIP Urzędu Miasta Rawa Mazowiecka: 👉 https://bip.rawamazowiecka.pl/2959,transport-przetargi?tresc=33893

Komentarze