Rawa Mazowiecka planuje pięcioletni kontrakt autobusowy. Poprzez powierzenie
Miasto Rawa Mazowiecka ogłosiło postępowanie dotyczące świadczenia usług transportu publicznego w granicach administracyjnych miasta.
Postępowanie dotyczy bezpośredniego zawarcia umowy na obsługę dwóch linii autobusowych – nr 1 i 2 – na okres pięciu lat. Czyli nie jest to przetarg w trybie konkurencyjnym (PZP), lecz procedura quasi-zapytania ofertowego, która ma charakter transparentnego wyboru operatora w oparciu o przepisy transportowe, nie o zamówienia publiczne. Aktualnie operatorem komunikacji miejskiej w Rawa Mazowiecka jest: Usługi Transportowe Robert Nagórka, Rawa Mazowiecka.
Rozkład jazdy:
- Jakiego rodzaju procedura została zastosowana przez Miasto Rawa Mazowiecka przy wyborze operatora transportu publicznego?
- Na jaki okres zaplanowano świadczenie usług komunikacji miejskiej?
- Jakie kryteria będą decydować o wyborze oferty w tym postępowaniu?
Na pięć lat
Postępowanie zostało ogłoszone 24 października 2025 r., a jego celem jest wybór operatora, który od 1 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2030 r. będzie świadczył usługi publicznego transportu zbiorowego na dwóch liniach autobusowych, operujących wyłącznie na terenie Rawy Mazowieckiej.
Rawskie zamówienie odbywa się w trybie bezpośrednim na podstawie art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym. Czyli jest to procedura powierzenia (bezpośredniego zawarcia umowy) – zgodnie z tym przepisem:
Organizator publicznego transportu zbiorowego może zawrzeć bezpośrednio umowę o świadczenie usług publicznych z podmiotem wewnętrznym lub z operatorem, jeżeli uzna, że jest to uzasadnione efektywnością ekonomiczną, potrzebą zapewnienia ciągłości świadczenia usług lub szczególnymi uwarunkowaniami lokalnymi.
Wyłoniony operator będzie działał na podstawie umowy obejmującej szacunkowy przebieg 430 654 wozokilometrów w ciągu pięciu lat (czyli ok. 86 tys. km rocznie). Rozkład jazdy przygotowuje organizator. Usługi mają być świadczone z użyciem co najmniej trzech autobusów, spełniających wymagania dla pojazdów niskopodłogowych lub częściowo niskopodłogowych. Wymagania taborowe obejmują m.in.:
- produkcję po 2014 roku,
- normę emisji spalin co najmniej EURO 6,
- dwoje drzwi po prawej stronie, otwieranych przez kierowcę,
- klimatyzację i ogrzewanie przestrzeni pasażerskiej,
- pojemność min. 50 osób (2 autobusy) i min. 30 osób (autobus awaryjny),
- możliwość przewozu wózka dziecięcego oraz osób z niepełnosprawnościami.
Dodatkowo operator musi posiadać:
- zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
- ubezpieczenie OC na minimum 1 000 000 zł,
- minimum trzech kierowców z kat. D oraz uprawnieniami do przewozu osób,
- odpowiednie zaplecze techniczne.
Przetargowe wymagania
Finansowanie będzie realizowane w formie rozliczenia za wykonane wozokilometry – wynagrodzenie będzie iloczynem liczby km i zaoferowanej stawki netto za 1 wzkm.
Na oferty zamawiający czeka do 4 listopada 2025 r. (do godz. 11:00), a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:
✅ Cena za 1 wozokilometr brutto – 60%
✅ Czas podstawienia autobusu zastępczego – 40%.
Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie BIP Urzędu Miasta Rawa Mazowiecka: 👉 https://bip.rawamazowiecka.pl/2959,transport-przetargi?tresc=33893
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok





Komentarze