Radomsko ukierunkowane na elektrobusy od jednego producenta. Analiza SWZ
Miasto Radomsko szuka dostawcy czterech autobusów elektrycznych klasy I kategorii MAXI. Zakupy są możliwe dzięki dofinansowaniu z programu: „Zielony Transport Publiczny”.
O ogłoszeniu przetargu na nowe elektrobusy pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Przyglądamy się szczegółowym wymogom SWZ.
Rozkład jazdy:
- Ile autobusów elektrycznych planuje zakupić Miasto Radomsko i z jakiego programu pochodzi dofinansowanie?
- Jakie trzy kryteria będą brane pod uwagę przy ocenie ofert w przetargu na elektrobusy dla Radomska?
- Jaką minimalną pojemność baterii i zasięg musi mieć każdy oferowany autobus?
Kryteria oceny ofert
Zamawiający będzie punktował wykonawców w trzech kryteriach: ceny (60%), parametrach techniczno-eksploatacyjnych (30%), okresu gwarancji (10%). W przypadku kryteriów technicznych miasto przyznaje najwięcej punktów za:
- materiał poszycia zewnętrznego nadwozia w tym elementy ścian bocznych, dachu, ściany przedniej i tylnej, drzwi i klap – aluminium, tworzywa sztuczne nie wymagające dalszego zabezpieczenia antykorozyjnego, blachy ze stali odpornej na korozję (zgodnie z PN-EN 10088 – lub normą równoważną) – 10 pkt,
- liczba miejsc pasażerskich siedzących i stojących 81 i więcej – 10 pkt,
- materiał elementów konstrukcyjnych szkieletu nadwozia/ kratownicy, ramy/podwozia – profile ze stali odpornej na korozję (zgodnie z PN-EN 10088 – lub normą równoważną) lub aluminium – 10 pkt,
- poszycie boczne pod linią okien montowane bez klejenia, spawania, zgrzewania – 10 pkt,
- spełnienie wymogów Regulaminu nr 29 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) – w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie pojazdu użytkowego – 5 pkt,
- zużycie energii 0,80 kWh / 1 km i mniejsze – 10 pkt,
- zastosowanie silnika elektrycznego centralnego – 10 pkt,
- szyba przednia dzielona pionowo w osi pojazdu, dodatkową szybą tablicy kierunkowej ogrzewaną elektrycznie – 10 pkt,
- zawieszenie osi przedniej – sztywna belka ze stabilizatorem – 5 pkt,
- pojemność baterii 400 kWh i więcej – 20 pkt.
Specyfikacja techniczna
Radomsko wymaga autobusów o długości od 11,5 do 13,5 m i wysokości max. 3,45 m. Autobusy muszą być przystosowane do przewozu minimum 70 pasażerów, w tym co najmniej 24 na miejscach siedzących. Wymiana pasażerów odbywać się będzie przez troje drzwi w układzie 2-2-2.
Napęd pojazdów stanowić ma silnik elektryczny o mocy min. 160 kW, umieszczony centralnie lub w piastach kół. Układ napędowy ma posiadać funkcję odzysku energii elektrycznej podczas hamowania autobusu dla potrzeb ładowania magazynu energii. Energia elektryczna będzie gromadzona w magazynach energii, którymi mogą być akumulatory lub inne urządzenia będące wynikiem postępu technicznego, o porównywalnych lub lepszych zdolnościach magazynowania energii w stosunku do wymienionych powyżej. Magazyn energii powinien mieć pojemność min. 330 kW. Autobusy będą dostosowane do ładowania magazynów energii w systemie plug-in. Zamawiający wymaga, aby zdolność magazynowania energii w pojeździe umożliwiała przejechanie autobusu przy zasilaniu elektrycznym w warunkach odpowiadających realizowanym przez zamawiającego zadań co najmniej 180 km, bez doładowywania baterii.
Stanowisko pracy kierowcy to kabina wydzielona typu zamkniętego, klimatyzowana z okienkiem do sprzedaży biletów, zamykana na zamek patentowy. Zamawiający nie dopuszcza wykorzystania skrzydła pierwszych drzwi jako drzwi wejściowych do kabiny kierowcy. Z kolei pasażerowie pojadą na siedzeniach o ergonomicznym kształcie oraz odpornych na akty wandalizmu, pokrytych welurem. W przestrzeni pasażerskiej zamontowane będą również ładowarki USB.
Autobusy będą wyposażone w komplet tablic zewnętrznych wykonanych w technologii LED – diody emitujące światło będą w kolorze białym (lub będą to diody RGB świecące w kolorze białym). Wewnątrz znajdą się dwie tablice informacyjne o przekątnej min. 21,5 cali, umieszczone pod dachem autobusu. Będą przeznaczone do emisji przekazu przebiegu trasy, aktualnej pozycji autobusu, daty, godziny numeru linii, nazwy przystanków końcowego oraz przystanków pośrednich oraz bloku napisów informacyjnych i komunikatów specjalnych.
Ponadto, autobusy będą wyposażone w system zliczania pasażerów.
Podsumowanie
Interpretacja kryteriów oceny ofert jest jednoznaczna. Tylko jeden producent zyska komplet punktów w kryteriach technicznych. I jest to Solaris. Ewentualna konkurencja pozostałaby daleko w tyle m.in. przez brak: szyby przedniej dzielonej w pionie, materiału poszycia i elementów konstrukcyjnych ze stali nierdzewnej, czy też zawieszenia przedniego zależnego. Z tego powodu spodziewamy się tylko jednej oferty. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 18 czerwca.
Na koniec podajemy link do przetargu: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-49379a1d-9608-49f0-bb67-5db39fa8854a
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze