Zgodnie z zapowiedziami. PKP Intercity chcą pozyskać 18 lokomotyw
PKP Intercity ogłosiło nowe postępowanie przetargowe obejmujące najem 18 lokomotyw elektrycznych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania. Przetarg został podzielony na trzy części, a oferty można składać do 18 lipca 2025 roku.
Celem zamówienia jest wsparcie rozwoju oferty przewozowej przewoźnika na krajowych i międzynarodowych trasach. Więcej na ten temat pisaliśmy w InfoRail.pl.
Rozkład jazdy:
- Jakie typy lokomotyw zamierza wynająć PKP Intercity w ramach ogłoszonego przetargu i na jakich trasach mają być eksploatowane?
- Jakie kryteria oceny ofert zastosowano w przetargu i jakie mają znaczenie procentowe?
- W jaki sposób PKP Intercity przewidziało możliwość elastycznego rozszerzenia warunków umowy najmu lokomotyw?
Struktura zamówienia: trzy odrębne części
PKP Intercity planuje zawrzeć umowy najmu na 36 miesięcy, z możliwością przedłużenia ich o dodatkowe 12 miesięcy (prawo opcji). Przedmiotem zamówienia są lokomotywy o zróżnicowanych parametrach eksploatacyjnych, dostosowane do konkretnych tras i krajów.
Część 1:
- Najem 8 lokomotyw o prędkości eksploatacyjnej co najmniej 200 km/h.
- Lokomotywy muszą być dopuszczone do prowadzenia pociągów w Polsce, Niemczech, Austrii, Czechach i na Węgrzech.
- Utrzymanie pojazdów w zakresie wymaganym do bieżącej eksploatacji.
- Możliwość wydłużenia najmu i zwiększenia przebiegu do 30 000 km miesięcznie na lokomotywę.
Część 2:
- Najem 4 lokomotyw osiągających co najmniej 160 km/h.
- Lokomotywy muszą być przystosowane do ruchu na terenie Polski i Czech.
- Umowa również przewiduje opcję przedłużenia i zwiększenia miesięcznego limitu kilometrów.
Część 3:
- Najem 6 lokomotyw o tych samych parametrach co w części 2.
- Również przewidziane są prawa opcji w zakresie czasu i przebiegu.
Kryteria wyboru: cena gra główną rolę
Ocena ofert opierać się będzie niemal wyłącznie na kryteriach cenowych:
- 95% wagi punktowej przypisano stałej miesięcznej opłacie ryczałtowej,
- 5% – stawce za każdy przejechany kilometr w ramach opłaty zmiennej.
Takie proporcje wskazują na nacisk zamawiającego na minimalizację kosztów stałych, przy jednoczesnym zachowaniu elastyczności eksploatacyjnej.
Wymagania i terminy
Przetarg prowadzony jest w trybie otwartym, zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych z 2019 roku. Oferenci mogą składać oferty maksymalnie na trzy części, bez ograniczeń co do liczby wygranych zadań.
Kluczowe terminy:
- Składanie ofert: do 18 lipca 2025 r., godz. 12:30 (czas CEST).
- Otwarcie ofert: 18 lipca 2025 r., godz. 13:00, za pośrednictwem MS Teams.
- Termin związania ofertą: do 14 listopada 2025 r.
- Platforma składania ofert i dokumentacja: https://pkpintercity.eb2b.com.pl
Znaczenie przetargu i potencjalni beneficjenci
Zamówienie ma kluczowe znaczenie dla realizacji ambitnych planów taborowych PKP Intercity, zwłaszcza w kontekście rozwoju siatki połączeń międzynarodowych i modernizacji taboru. Dopuszczenie do udziału małych i średnich przedsiębiorstw zwiększa szansę na udział również mniejszych leasingodawców i operatorów taborowych.
PKP Intercity kontynuuje ofensywę inwestycyjną, poszukując nowoczesnych lokomotyw elektrycznych na wynajem. Przetarg, oprócz zakupu usług utrzymania, pozwala także na elastyczne rozszerzenie warunków umowy poprzez opcje wydłużenia i zwiększenia przebiegu. To ważny krok w kierunku budowy nowoczesnej i sprawnej floty lokomotyw dla krajowych i zagranicznych relacji przewoźnika.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze