Ze stolicy do Trójmiasta pojedziemy po równiejszych torach
Dla utrzymania sprawnych i bezpiecznych podróży pociągiem między Warszawą a Trójmiastem PKP PLK wykona regulację torów między Nasielskiem a Działdowem. Prace zostaną zrealizowane ze środków budżetowych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., a ich zakończenie planowane jest w grudniu br.
Trasa łącząca stolicę z Trójmiastem to jedna z najważniejszych linii kolejowych w kraju, na której najszybsze pociągi pasażerskie jeżdżą z prędkością do 200 km/h. To najkrótsze połączenie między Warszawą a Gdańskiem i Gdynią. Tylko między Nasielskiem a Działdowem, na odcinku, gdzie zaplanowane są prace, w ciągu doby przejeżdża ponad 120 pociągów w obu kierunkach.
Rozkład jazdy:
- Na jakim odcinku między Nasielskiem a Działdowem zostaną przeprowadzone prace regulacyjne torów i jakie działania obejmą?
- Jakie korzyści przyniosło szlifowanie szyn na trasie Warszawa – Trójmiasto, które wykonano w ubiegłym roku?
- Kiedy planowane jest rozpoczęcie i zakończenie prac w ramach zadania „Podbicie toru nr 1 i 2 zespołem DPUS linii nr 9 Warszawa Wschodnia – Gdańsk Główny na odcinku Nasielsk – Działdowo”?
Podbicie torów
Zakres prac obejmować będzie podbicie torów o łącznej długości ponad 150 km zespołem do regulacji torów tzw. DPUS, złożonym z trzech maszyn – podbijarki, dynamicznego stabilizatora toru oraz zgarniarki tłucznia. Prace będą prowadzone na torze nr 1 i 2, na blisko 80-kilometrowym odcinku między Nasielskiem a Działdowem. Obejmą także podbicie 53 rozjazdów, uzupełnienie 5500 ton tłucznia oraz wymianę wyeksploatowanych elementów 8 rozjazdów na stacjach Iłowo, Mława i Konopki.
– Prowadzenie prac utrzymaniowych na wcześniej zmodernizowanych liniach kolejowych pozwala na zagwarantowanie dobrych parametrów infrastruktury na kolejne lata oraz zapewnienie sprawnego i bezpiecznego ruchu pociągów. Realizacja prac na linii nr 9 ma na celu poprawę stanu technicznego nawierzchni, wyeliminowanie zagrożenia wprowadzenia ograniczeń prędkości oraz poprawę bezpieczeństwa prowadzenia ruchu kolejowego – powiedział Krzysztof Wałdowski, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Olsztynie, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Rozpoczęcie i zakończenie prac w ramach zadania pn. „Podbicie toru nr 1 i 2 zespołem DPUS linii nr 9 Warszawa Wschodnia – Gdańsk Główny na odcinku Nasielsk – Działdowo” planowane jest w terminie czerwiec – grudzień br. Między wrześniem a listopadem prace będą wykonywane w nocy. W trakcie robót przejezdny będzie jeden tor. W maju planowane jest wyłonienie wykonawcy robót i podpisanie z nim umowy. Zadanie zostanie sfinansowane ze środków własnych PLK S.A.
W drugiej połowie ubiegłego roku na trasie z Warszawy do Trójmiasta przeprowadzono szlifowanie szyn specjalną maszyną Speno. Wyszlifowanych zostało 450 km pojedynczego toru oraz 136 rozjazdów. Zapewniło to płynny przejazd pociągów z prędkością do 200 km/h i pozwoliło na ograniczenie oddziaływania kolei na otoczenie, ponieważ składy jadą po wyszlifowanych szynach ciszej. Wartość robót wyniosła prawie 16 mln zł ze środków własnych PLK S.A.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze