Sulejówek bez korków. PKP PLK otworzyły tunel pod torami
Polskie Linie Kolejowe zbudowały drugi tunel pod torami w Sulejówku, aby poprawić bezpieczeństwo. Nowy obiekt znajduje się na ul. Przejazd/Krasińskiego i zastąpił przejazd kolejowo-drogowy.
Dzięki temu kierowcy nie muszą już czekać przed zamkniętymi rogatkami, a pociągi mogą bezpiecznie kursować z Warszawy do Terespola. Inwestycja kosztowała około 100 milionów złotych i została sfinansowana z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). O inwestycjach PKP PLK pisaliśmy tutaj.
Rozkład jazdy:
- Jakie funkcje pełni nowy tunel zbudowany pod torami w Sulejówku przy ul. Przejazd/Krasińskiego?
- Z jakiego źródła została sfinansowana inwestycja w budowę tunelu w Sulejówku i ile wyniosła jej wartość?
- W jakich innych miejscowościach na Mazowszu Polskie Linie Kolejowe zrealizowały podobne bezkolizyjne inwestycje infrastrukturalne?
Nowy tunel w Warszawie
Tunel ma 90 metrów długości i znajduje się pod torami na ul. Przejazd/Krasińskiego (droga powiatowa nr 2284W) pod linią kolejową nr 2 Warszawa – Terespol. Wykonawcą była firma ZRK-DOM. W tunelu są dwa pasy ruchu, chodnik i ścieżka rowerowa. Są też windy dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– Inwestycje z Krajowego Planu Odbudowy przyczyniają się do poprawy jakości życia mieszkańców, a nowy tunel w Sulejówku jest tego doskonałym przykładem. Miasto bez korków oraz komfortowe i bezpieczne podróżowanie to wymierne efekty, pokazujące, jak ważne są inwestycje w infrastrukturę dla rozwoju naszego kraju – powiedział Piotr Malepszak, wiceminister infrastruktury.
To już drugi tunel w mieście, który zapewnia bezpieczny ruch kolejowy i drogowy. Od dwóch lat mieszkańcy korzystają z tunelu na al. Marszałka Józefa Piłsudskiego (droga wojewódzka 638), który również zbudowali kolejarze przy współpracy z Powiatem Mińskim oraz Miastem Sulejówek.
– Otwarcie drugiego tunelu w Sulejówku to kolejny krok w kierunku poprawy bezpieczeństwa podróży. Dzięki tej inwestycji, kierowcy mogą cieszyć się płynniejszym ruchem, a pociągi kursują bez zakłóceń. To dowód na nasze zaangażowanie w rozwój infrastruktury kolejowej – powiedziała Małgorzata Kuczewska-Łaska, członek zarządu - dyrektor ds. finansowych Polskich Linii Kolejowych S.A.
Dzięki inwestycjom PLK SA na Mazowszu powstały już bezkolizyjne skrzyżowania na ul. Karczunkowskiej w Warszawie, w Otwocku, Pruszkowie, Wołominie, Zielonce, Łochowie, Legionowie oraz wiadukt dla pieszych w Ciechanowie. Obecnie budowane są kolejne tunele i wiadukty w Teresinie, w dzielnicy Wesoła w Warszawie na ul. 1 Praskiego Pułku, na ul. Chełmżyńskiej w Warszawie oraz na ul. Marsa w Warszawie Rembertów.
Komentarze