TransInfo|Inforail|Infrastruktura|Modernizacja linii kolejowej nr 346. PKP PLK ogłasza przetarg na prace w rejonie granicy
Modernizacja linii kolejowej nr 346. PKP PLK ogłasza przetarg na prace w rejonie granicy
inforail
14.04.2025 08:30
0 Komentarzy
Modernizacja linii kolejowej nr 346. PKP PLK ogłasza przetarg na prace w rejonie granicy foto: Kleeblatt187/Wikimedia lic. CC BY-SA 3.0
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., reprezentowane przez Zakład Linii Kolejowych w Wałbrzychu, ogłosiły otwarte zapytanie ofertowe na realizację zadania pn. „Prace na linii kolejowej nr 346 Granica Państwa (Liberec) – Granica Państwa (Zittau) w km 21,769 – 24,528”.
Projekt obejmuje kompleksową modernizację odcinka jednotorowej, niezelektryfikowanej linii kolejowej i ma na celu zwiększenie jej przepustowości oraz podniesienie parametrów technicznych.
Rozkład jazdy:
- Jakie są główne cele i przewidywane efekty modernizacji linii kolejowej nr 346 na odcinku Liberec – Zittau?
- Jakie kluczowe roboty budowlane przewidziano w ramach postępowania przetargowego ogłoszonego przez PKP PLK?
- Jakie warunki muszą spełnić wykonawcy, aby móc wziąć udział w postępowaniu i złożyć ważną ofertę?
Zakres zamówienia – od dokumentacji po wykonanie robót
Przedmiot zamówienia obejmuje:
- Opracowanie uproszczonej dokumentacji projektowej i powykonawczej,
- Wykonanie robót budowlanych w branżach: torowej, inżynieryjnej, SRK oraz automatyki,
- Sporządzenie operatów geodezyjnych i dokumentacji odbiorowej,
- Prace towarzyszące, takie jak wycinka drzew, zabezpieczenia skarp i rekultywacja terenu.
Zakres robót budowlanych zawiera m.in.:
- wymianę podkładów drewnianych na betonowe PS83 SB (łącznie 2,6 km toru),
- wymianę podsypki tłuczniowej (ponad 10 tys. ton),
- mechaniczne podbicie toru i reprofilację,
- przebudowę i remonty mostów oraz przepustów kamiennych i rurowych,
- modernizację przejazdów kolejowo-drogowych,
- instalację urządzeń odwodnieniowych i zabezpieczających,
- zabudowę nowych balustrad i słupków blokujących tzw. „dzikie przejścia” przez tory.
Efekty modernizacji – większa prędkość, wyższe standardy
Po zakończeniu prac tor będzie spełniał wymogi techniczne dla klasy 3 z:
- dopuszczalną prędkością rozkładową do 120 km/h,
- dopuszczalnym naciskiem osiowym do 221 kN.
Wszystkie roboty mają być wykonane z materiałów spełniających normy PKP PLK i standardy europejskie (CE lub krajowe aprobaty techniczne), zgodnie z aktualnymi instrukcjami i rozporządzeniami branżowymi.
Terminy, procedura i wymagania
- Termin realizacji: od dnia podpisania umowy do 15 października 2025 r.
- Termin składania ofert: do 23 kwietnia 2025 r., godz. 10:00, wyłącznie za pośrednictwem Platformy Zakupowej PKP PLK.
- Kryterium oceny ofert: 100% cena.
- Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium, ale będzie oczekiwał zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 1% wartości oferty.
Wymagania dla wykonawców
Zamówienie mogą realizować wykonawcy posiadający:
- udokumentowane doświadczenie w realizacji robót o wartości min. 15 mln zł,
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności kolejowej,
- odpowiednie zaplecze techniczne i logistyczne,
- aktualne zaświadczenia z ZUS i US oraz dokumenty rejestrowe.
Dopuszcza się udział konsorcjów oraz korzystanie z zasobów podmiotów trzecich na zasadach określonych w SWZ.
Zostało jeszcze 90% artykułu.
Aby czytać dalej, dołącz do subskrybentów TransInfo.pl już teraz!
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Masz już subskrypcję?
Więcej z Działu Kontrakty
Więcej z Działu Pasażer
Dodatkowe i dłuższe pociągi PKP Intercity na Wielkanoc
Pasażerza darmo
15.04.2025
Nowa aplikacja mobilna Arriva. To ArrivApka i zniżki dla pasażerów
Pasażerza darmo
14.04.2025
W lutym więcej pasażerów na kolei
31.03.2025
Zmiany w systemie rezerwacji miejsc siedzących w pociągach ŁKA Sprinter
Pasażerza darmo
24.03.2025
Koleje Śląskie gotowe na sezon rowerowy
19.03.2025
Ruszają dwie pary pociągów Polregio z Rzeszowa do Ustrzyk Dolnych
Pasażerza darmo
08.03.2025
Bilet Zachodniopomorski. Znamy cennik
Pasażerza darmo
04.03.2025
Marcowa korekta rozkładu jazdy POLREGIO
Pasażerza darmo
28.02.2025
Więcej z Działu Prawo
Wpadli podczas dewastacji pociągu. Grozi im do 5 lat pozbawienia wolności
Prawoza darmo
24.02.2025
PKP PLK kontynuują mediacje z wykonawcami
06.02.2025
19-letni maszynista? To możliwe!
Prawoza darmo
09.01.2025
Newag pozywa poseł Paulinę Matysiak!
09.12.2024
PKP PLK oszacowały straty po powodzi
25.09.2024
Więcej z Działu Przewoźnicy
EIP już nie dla Jeleniej Góry
09.04.2025
Zmiana czasu na letni dotyczy 12 pociągów PKP Intercity
Przewoźnicyza darmo
28.03.2025
Pociągi i wagony na życzenie. Od PKP Intercity
Przewoźnicyza darmo
22.03.2025
Więcej z Działu Producenci
Jest porozumienie w sprawie zakupu Talgo. Wcale nie przez PFR
Producenciza darmo
15.02.2025
Nowa lokomotywa hybrydowa dla PKP Intercity. Homologacja ruszy latem
Producenciza darmo
07.02.2025
9 nowych wagonów dla UZ po testach
10.12.2024
Rok 2024 w polskiej fabryce Stadlera
09.12.2024
Stadler Polska: Jesteśmy polską firmą
06.12.2024
Więcej spalinowych Flirtów w Texasie
26.11.2024
Więcej z Działu Infrastruktura
Kolejowy pakt dla Łodzi podpisany
09.04.2025
Nowy przystanek na kolejowej mapie Polski. Brodnica Południowa
Infrastrukturaza darmo
07.04.2025
Kolejowe radary na przejazdach
20.03.2025
Komentarze