TransInfo|Inforail|Infrastruktura|Modernizacja linii kolejowej nr 346. PKP PLK ogłasza przetarg na prace w rejonie granicy
Modernizacja linii kolejowej nr 346. PKP PLK ogłasza przetarg na prace w rejonie granicy
inforail
14.04.2025 08:30
0 Komentarzy
Modernizacja linii kolejowej nr 346. PKP PLK ogłasza przetarg na prace w rejonie granicy foto: Kleeblatt187/Wikimedia lic. CC BY-SA 3.0
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., reprezentowane przez Zakład Linii Kolejowych w Wałbrzychu, ogłosiły otwarte zapytanie ofertowe na realizację zadania pn. „Prace na linii kolejowej nr 346 Granica Państwa (Liberec) – Granica Państwa (Zittau) w km 21,769 – 24,528”.
Projekt obejmuje kompleksową modernizację odcinka jednotorowej, niezelektryfikowanej linii kolejowej i ma na celu zwiększenie jej przepustowości oraz podniesienie parametrów technicznych.
Rozkład jazdy:
- Jakie są główne cele i przewidywane efekty modernizacji linii kolejowej nr 346 na odcinku Liberec – Zittau?
- Jakie kluczowe roboty budowlane przewidziano w ramach postępowania przetargowego ogłoszonego przez PKP PLK?
- Jakie warunki muszą spełnić wykonawcy, aby móc wziąć udział w postępowaniu i złożyć ważną ofertę?
Zakres zamówienia – od dokumentacji po wykonanie robót
Przedmiot zamówienia obejmuje:
- Opracowanie uproszczonej dokumentacji projektowej i powykonawczej,
- Wykonanie robót budowlanych w branżach: torowej, inżynieryjnej, SRK oraz automatyki,
- Sporządzenie operatów geodezyjnych i dokumentacji odbiorowej,
- Prace towarzyszące, takie jak wycinka drzew, zabezpieczenia skarp i rekultywacja terenu.
Zakres robót budowlanych zawiera m.in.:
- wymianę podkładów drewnianych na betonowe PS83 SB (łącznie 2,6 km toru),
- wymianę podsypki tłuczniowej (ponad 10 tys. ton),
- mechaniczne podbicie toru i reprofilację,
- przebudowę i remonty mostów oraz przepustów kamiennych i rurowych,
- modernizację przejazdów kolejowo-drogowych,
- instalację urządzeń odwodnieniowych i zabezpieczających,
- zabudowę nowych balustrad i słupków blokujących tzw. „dzikie przejścia” przez tory.
Efekty modernizacji – większa prędkość, wyższe standardy
Po zakończeniu prac tor będzie spełniał wymogi techniczne dla klasy 3 z:
- dopuszczalną prędkością rozkładową do 120 km/h,
- dopuszczalnym naciskiem osiowym do 221 kN.
Wszystkie roboty mają być wykonane z materiałów spełniających normy PKP PLK i standardy europejskie (CE lub krajowe aprobaty techniczne), zgodnie z aktualnymi instrukcjami i rozporządzeniami branżowymi.
Terminy, procedura i wymagania
- Termin realizacji: od dnia podpisania umowy do 15 października 2025 r.
- Termin składania ofert: do 23 kwietnia 2025 r., godz. 10:00, wyłącznie za pośrednictwem Platformy Zakupowej PKP PLK.
- Kryterium oceny ofert: 100% cena.
- Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium, ale będzie oczekiwał zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 1% wartości oferty.
Wymagania dla wykonawców
Zamówienie mogą realizować wykonawcy posiadający:
- udokumentowane doświadczenie w realizacji robót o wartości min. 15 mln zł,
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności kolejowej,
- odpowiednie zaplecze techniczne i logistyczne,
- aktualne zaświadczenia z ZUS i US oraz dokumenty rejestrowe.
Dopuszcza się udział konsorcjów oraz korzystanie z zasobów podmiotów trzecich na zasadach określonych w SWZ.
Zostało jeszcze 90% artykułu.
Aby czytać dalej, dołącz do subskrybentów TransInfo.pl już teraz!
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Masz już subskrypcję?
Więcej z Działu Kontrakty
Polregio z kasą na nowe ezt-y dla świętokrzyskiego. Wiemy gdzie pojadą
Kontraktyza darmo
01.07.2025
Już 9 progów cenowych w biletach PKP Intercity
Kontraktyza darmo
27.06.2025
Pierwsze elektryczne Gamy 3.0 zakontraktowane
Kontraktyza darmo
19.06.2025
PKP Intercity z umową na dostawę energii. W tym zielonej
Kontraktyza darmo
16.06.2025
Wracają pociągi z Rzeszowa do Medzilaborców
Kontraktyza darmo
16.06.2025
Więcej z Działu Pasażer
Od 2 lipca więcej pociągów Kolei Śląskich na lotnisko w Pyrzowicach
Pasażerza darmo
02.07.2025
PKP Intercity uruchomią dodatkowe pociągi na festiwale
Pasażerza darmo
02.07.2025
Kolejka Maltanka wydłuża kursy w dni robocze. Na czas wakacji
Pasażerza darmo
01.07.2025
Od 1 lipca nowy rozkład jazdy pociągów WKD
Pasażerza darmo
01.07.2025
Tylko w tych pociągach do i z Helu przewieziesz rower
Pasażerza darmo
29.06.2025
Ruszył kolejny sezon Słonecznego
Pasażerza darmo
28.06.2025
Małopolski bilet dla Rodziny. Wakacyjna promocja Kolei Małopolskich
Pasażerza darmo
27.06.2025
Polregio wprowadza bilet tygodniowy na wakacje
Pasażerza darmo
27.06.2025
Wracają pociągi Chełm – Włodawa. Od 28 czerwca
Pasażerza darmo
27.06.2025
PKP SKM uruchomi dodatkowe pociągi na Open`er Festival
Pasażerza darmo
25.06.2025
Flirtem Stadlera do Chorwacji
Pasażerza darmo
23.06.2025
Dodatkowy pociąg PKP Intercity z Bieszczad do Krakowa. Po prostu BIS
Pasażerza darmo
21.06.2025
Czesi też skorzystają na Adriatic Expressach
Pasażerza darmo
19.06.2025
POLREGIO wraca do Giżycka
Pasażerza darmo
19.06.2025
Długi weekend z Kolejami Śląskimi
Pasażerza darmo
19.06.2025
Koleje Mazowieckie z ofertą na długi weekend czerwcowy
Pasażerza darmo
18.06.2025
Na Boże Ciało do Łowicza. Promocja w ŁKA i przejazd „Dziesięciolatkiem”
Pasażerza darmo
18.06.2025
Ruszają regionalne pociągi wakacyjne województwa kujawsko-pomorskiego
Pasażerza darmo
18.06.2025
Jízdenka na léto Ceskich Drah. Rusza kolejny sezon
Pasażerza darmo
18.06.2025
Więcej z Działu Prawo
Wpadli podczas dewastacji pociągu. Grozi im do 5 lat pozbawienia wolności
Prawoza darmo
24.02.2025
PKP PLK kontynuują mediacje z wykonawcami
06.02.2025
19-letni maszynista? To możliwe!
Prawoza darmo
09.01.2025
Newag pozywa poseł Paulinę Matysiak!
09.12.2024
Więcej z Działu Przewoźnicy
Łódzka Kolej Aglomeracyjna będzie miała nowe zaplecze techniczne
Przewoźnicyza darmo
03.07.2025
„Bursztynek” czyli nowy pociąg Kolei Wielkopolskich nad Bałtyk
Przewoźnicyza darmo
30.06.2025
Polregio: Finanse pod lupą
Przewoźnicyza darmo
26.06.2025
POLREGIO: Tabor z unijnym wsparciem i modernizacje
Przewoźnicyza darmo
24.06.2025
Pierwszy kurs Latarnika za nami. Z Bydgoszczy do Helu
Przewoźnicyza darmo
20.06.2025
11 lat ŁKA. Co dalej?
Przewoźnicyza darmo
16.06.2025
Jaki standard zaoferują PKP Intercity pasażerom jadącym do Giżycka?
Przewoźnicyza darmo
13.06.2025
35 Panterów we flocie Kolei Słowackich
Przewoźnicyza darmo
10.06.2025
Finansowanie zakupu nowego taboru dla PKP Intercity niezagrożone
Przewoźnicyza darmo
08.06.2025
Więcej z Działu Producenci
Stadler i ÖBB zaprezentowali nowy piętrowy pociąg dalekobieżny KISS
Producenciza darmo
25.06.2025
Rumuńska PESA już jeździ. Testowo
05.06.2025
Jest porozumienie w sprawie zakupu Talgo. Wcale nie przez PFR
Producenciza darmo
15.02.2025
Więcej z Działu Infrastruktura
Radom z kolejnym nowym przystankiem. Z przesiadką na lotnisko
Infrastrukturaza darmo
30.06.2025
Przebudowa dworca Łódź Kaliska na ukończeniu
Infrastrukturaza darmo
19.06.2025
Sulejówek bez korków. PKP PLK otworzyły tunel pod torami
Infrastrukturaza darmo
14.06.2025
Szybsze podróże pociągiem z Nasielska do Sierpca
Infrastrukturaza darmo
14.06.2025
201 przystanków w siatce połączeń ŁKA. Pociągi wracają do Wistki
Infrastrukturaza darmo
14.06.2025
Rozpoczyna się przebudowa dworca kolejowego w Oławie
Infrastrukturaza darmo
07.06.2025
Dwa tory i „nitka” na linii kolejowej Poznań – Piła
Infrastrukturaza darmo
06.06.2025
Komentarze