Yutong za ARP w Mrągowie. Busnex Poland dostawcą kolejnych elektrobusów
5 sierpnia 2025 r. Gmina Miasto Mrągowo ogłosiła wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na dostawę czterech zeroemisyjnych autobusów wraz z budową stacji ładowania, magazynu energii i instalacji fotowoltaicznej.
Postępowanie zakończyło się zwycięstwem Busnex Poland Sp. z o.o.. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo. Wcześniejszym i pierwszym dostawcą elektrobusów do tego miała była firma ARP E-Vehicles.
Rozkład jazdy:
- Kto wygrał przetarg na dostawę czterech autobusów elektrycznych dla Mrągowa w ramach projektu „Energia z Natury”?
- Jaką cenę jednostkową netto zaproponowano za jeden autobus Yutong E10 w tym postępowaniu?
- Na kiedy zaplanowano realizację całego zamówienia?
Cztery elektryki
Przedmiotem przetargu ogłoszonego 23 maja 2025 r. było kompleksowe zamówienie w ramach projektu „Energia z Natury”. Obejmowało ono zakup czterech nowych, niskopodłogowych autobusów elektrycznych klasy MIDI, budowę stacji ładowania, stworzenie magazynu energii oraz uruchomienie mikroinstalacji fotowoltaicznej. Całość inwestycji jest powiązana z bezpłatnym transportem publicznym w Mrągowie, uruchomionym w 2024 roku, i ma docelowo zastąpić wysłużone pojazdy spalinowe.
Do zamówienia zgłosił się tylko jeden wykonawca – Busnex Poland Sp. z o.o. z ofertą na 11.070.000 PLN brutto (9.000.000 PLN netto). Cena jednostkowa netto za jeden autobus Yutong E10 wynosi 2.250.000 PLN. Budżet zamawiającego wynosił 11.000.136 PLN brutto, więc oferta Busnex przekroczyła go jedynie o 66.000 PLN brutto. W praktyce różnica jest niewielka i nie stanowiła przeszkody do wyboru oferty.
Analizując kontrakt, warto zwrócić uwagę na kilka aspektów. Mocnym punktem oferty Busnex jest dostarczenie pojazdów bazujących na sprawdzonym modelu Yutong E10, już eksploatowanym w polskich miastach. Pojazdy te cechują się niskimi kosztami eksploatacji i dobrym zasięgiem na jednym ładowaniu. Dodatkowym atutem jest kompleksowość realizacji zamówienia – wykonawca dostarcza nie tylko autobusy, ale też pełną infrastrukturę ładowania i magazynowania energii. Słabszym elementem jest brak konkurencyjności postępowania – jeden oferent oznacza brak porównania alternatywnych warunków czy cen.
Co chciało Mrągowo?
Decyzja została podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:
✅ cena – 60%
✅ termin realizacji – 40%
W zakresie technicznym punkty przyznawano m.in. za zgodność oferowanych pojazdów z wymaganiami w zakresie parametrów użytkowych, efektywności energetycznej oraz wyposażenia dodatkowego.
Zamówienie obejmuje fabrycznie nowe, niskopodłogowe elektrobusy o długości min. 10,5 metra, dopuszczone do ruchu w Polsce, wyposażone w klimatyzację, ogrzewanie, system informacji pasażerskiej i monitoring. Napęd ma być w pełni elektryczny, a energia do ładowania częściowo pochodzić z instalacji fotowoltaicznej. Planowany termin realizacji całego zamówienia to wiosna 2026 r., a czas na wykonanie całości wynosi maksymalnie 10 miesięcy od podpisania umowy.
Szczegóły postępowania dostępne są na stronie zamówienia: 👉 https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5b97134c-76b7-424e-8519-666528e6e29e
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze