Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Na ile ofert może liczyć Włocławek w przetargu na MAXI elektrobusy? Analiza SWZ

infobus
08.08.2025 15:01
0 Komentarzy

Gmina Miasto Włocławek ponownie szuka dostawcy kolejnych autobusów elektrycznych. Mają to być pojazdy klasy I kategorii MAXI. Nowe nabytki będą dofinansowane w ramach programu: Zielony Transport Publiczny.

Obecne postępowanie to skutek anulowania pierwszego zamówienia, w którym w części MAXI jedyną ofertę złożył Solaris. Przekraczała ona jednak możliwości finansowe zamawiającego i dlatego Włocławek unieważnił tę część zamówienia. O ogłoszeniu rozdania numer 2, pisaliśmy wcześniej w InfoBusie. Pora na analizę SWZ.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie elektrobusy chce kupić Włocławek?
  2. Jakie kryteria zdecydują o wyborze dostawcy?
  3. Kiedy poznamy oferty w przetargu na autobusy MAXI?
Na ile ofert może liczyć Włocławek w przetargu na MAXI elektrobusy? Analiza SWZ
Na ile ofert może liczyć Włocławek w przetargu na MAXI elektrobusy? Analiza SWZ

Kryteria oceny ofert

Miasto będzie punktować wykonawców w następujących kryteriach:

  • najniższej ceny – 60 pkt,
  • gwarancji zasięgu pojazdu w każdych warunkach pogodowych i drogowych na poziomie równym lub większym niż 350 km – 5 pkt,
  • poszycia bocznego wykonanego w sposób umożliwiający wymianę jego poszczególnych elementów poprzez odkręcenie i wymianę – 2 pkt,
  • 3-częściowej szyby czołowej, składającej się z szyby górnej, części dolnej lewej oraz części dolnej prawej, podzielonych w osi pojazdu lub szyby panoramicznej o zwiększonej odporności na uszkodzenia mechaniczne – 2 pkt,
  • silnika centralnego asynchronicznego umieszczonego wzdłuż osi pojazdu – 2 pkt,
  • najniższego zużycia energii elektrycznej – 3 pkt,
  • klimatyzacji działającej jako pompa ciepła – 3 pkt,
  • gwarancji na całość autobusu na okres 96 miesięcy – 9 pkt,
  • gwarancji na układ napędowy autobusu na okres 120 miesięcy – 4 pkt,
  • gwarancji na magazyny energii elektrycznej autobusu wraz z infrastrukturą sterującą (elektronika) na okres 156 miesięcy – 9 pkt.

MAXI elektrobusy

Nowe autobusy elektryczne dla Włocławka powinny mieć długość od 11,5 do 12,5 m, a ich wysokość nie może być większa niż 3,65 m. Wymiana pasażerów ma odbywać się przez drzwi w układzie 2-2-2, otwierane do wewnątrz. Jednostką napędową elektryków będzie silnik umieszczony w osi napędowej lub centralny o mocy minimum 160 kW. Zamawiający wymaga, aby zdolność magazynowania energii w pojeździe umożliwiała przejechanie autobusu przy zasilaniu elektrycznym co najmniej 350 km bez doładowywania baterii. Nominalna pojemność baterii nie może być mniejsza niż 440 kWh. Gniazdo ładowania autobusów ma znajdować się w prawym boku nad przednim kołem. Baterie mają być ładowane przez system plug-in.

Pasażerowie pojadą na siedzeniach wyklejonych wykładziną tapicerowaną. Stanowisko pracy kierowcy stanowić ma kabina typu zamkniętego z radiem i podwójną ładowarką USB. Przednie skrzydło I drzwi ma być oddzielone od przestrzeni pasażerskie i stanowić będzie wejście do kabiny kierowcy. Ładowarki USB znajdą się również w przedziale pasażerskim.

Z kolei system informacji pasażerskiej to tablice kierunkowe wykonane w technologii LED (w równoważnej technologii opartej na źródle światła pochodzącego z diod elektroluminescencyjnych). Ich uzupełnieniem będzie tablica wewnętrzna LCD, o przekątnej 22 cale. Jej zadaniem ma być wyświetlanie treści reklamowo-informacyjnych. Do tego, przewidziana jest także tablica boczna, o przekątnej 37 cali.

Dodatkowo, zamawiający wymaga, aby wykonawca wyposażył autobusy w system zliczania potoków pasażerskich. Bramki muszą działać w oparciu technologii sensorów podczerwieni. Sensory zainstalowane nad wszystkimi drzwiami pasażerskimi pojazdu z funkcją umożliwiającą rozróżnienie pasażerów wchodzących i wychodzących.

Podsumowanie

Ostatnim dostawcą autobusów elektrycznych dla MPK był Solaris. Jego pozycja w tym przetargu nie jest jednak pewna. Wprawdzie zyskuje on niewielką przewagę nad konkurencją za szybę przednią dzieloną na trzy części, to jednak przewaga ta jest na tyle niewielka, że można ją nadrobić choćby w kryterium ceny. Otwarcie ofert zaplanowano na dzień 11 sierpnia.

Więcej przetargowych informacji znajduje się na stronie: https://umwloclawek.logintrade.net/zapytania_email,203606,bae4701acd9b17a477824cc8ecd083dc.html

Komentarze