Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wrocławskie lotnisko wraca do pracy. Terminal ma obsłużyć nawet 10 mln pasażerów

infoair
04.12.2025 16:45
0 Komentarzy

Port Lotniczy Wrocław 4 grudnia wieczorem wznowi operacje lotnicze. Władze lotniska podały, że najtrudniejsza faza prac budowlanych dobiegła końca. 

Lotnisko ma w planach rozbudowę terminala, co pozwoli obsługiwać rocznie 10 mln pasażerów.

Rozkład lotu:

  • O której godzinie przyleci pierwszy samolot po wznowieniu operacji na lotnisku we Wrocławiu?
  • Kiedy mają zakończyć się bieżące prace budowlane na wrocławskim lotnisku?
  • Do jakiej rocznej przepustowości ma zostać zwiększony terminal po rozbudowie?
Wrocławskie lotnisko wraca do pracy. Terminal ma obsłużyć nawet 10 mln pasażerów
Wrocławskie lotnisko wraca do pracy. Terminal ma obsłużyć nawet 10 mln pasażerów

Jak poinformował PAP rzecznik prasowy PLL Wrocław Bartosz Wiśniewski, pierwszy samolot, który zostanie obsłużony przez wrocławskie lotnisko, przyleci z Amsterdamu o godz. 23. Z kolei pierwsi pasażerowie odlecą z Wrocławia do Bazylei w piątek o godz. 5.30.

Wiśniewski zaznaczył, że wznowienie połączeń lotniczych nie oznacza zakończenia prac budowlanych, ale ukończenie fazy, która uniemożliwiała normalne funkcjonowanie lotniska. - Przed nami jeszcze rok prac, więc będziemy pracować nad dokończeniem tej drogi kołowania i resztą drogi szybkiego zjazdu, a także remontem jednej z dróg kołowania - powiedział.

Jak wskazał Wiśniewski, te prace nie będą jednak miały bezpośredniego wpływu na operacje lotnicze. Mają zostać zakończone w przyszłym roku.

Docelowo w ramach inwestycji w części operacyjnej lotniska powstaną: nowa płyta postojowa na 14 samolotów, droga szybkiego zjazdu, nowa droga kołowania o długości 2,5 km i płaszczyzna do odladzania. Zostaną również przebudowane istniejące drogi kołowania.

Jak przekazały władze lotniska, o wpływie tej inwestycji na rozwój portu będzie można mówić po jej całkowitym zakończeniu, czyli jesienią przyszłego roku.

Inwestycja na wrocławskim lotnisku rozpoczęła się w 2024 roku. Wybudowana została już baza paliw, czyli cztery naziemne zbiorniki na paliwo lotnicze JET A-1 o łącznej pojemności 400 metrów sześć. Wybudowano też dwa moduły przeładunkowe pozwalające na tankowanie cystern o dużej wydajności oraz moduł rozładunkowy oraz stację odwadniania zbiorników.

Rozbudowano też system obsługi bagażu, dzięki czemu obsługuje on obecnie 3,6 tys. bagaży na godzinę. Poprzedni miał wydajność 1,2 tys. bagaży.

Całkowity koszt inwestycji to 463,5 mln zł, z czego 175 mln zł pochodzić będzie z dofinansowania unijnego w ramach instrumentu CEF2 na lata 2021–2027.

Kolejną fazą rozbudowy lotniska będzie powiększenie terminala pasażerskiego. Ta inwestycja jest na etapie wyboru biura projektowego. - Nasze założenie jest takie, że terminal zostanie rozbudowany po 75 metrów, czyli łącznie 150 metrów - 75 metrów na wschód i 75 metrów na zachód - wyjaśnił Wiśniewski.

To pozwoli na zwiększenie przepustowości lotniska w latach 2031-2032 do zakresu od 8 do 10 mln pasażerów rocznie.

W 2024 roku wrocławskie lotnisko obsłużyło 4,5 mln pasażerów.

W spółce Port Lotniczy Wrocław 49,24 proc. udziałów posiada Miasto - Gmina Wrocław, właścicielem 31,02 proc. jest samorząd województwa, a niespełna 19,74 proc. - Polskie Porty Lotnicze S.A. Wysokość kapitału zakładowego wynosi 206 mln 830 tys. zł. (PAP)

Wrocławskie lotnisko wraca do pracy. Terminal ma obsłużyć nawet 10 mln pasażerów
Wrocławskie lotnisko wraca do pracy. Terminal ma obsłużyć nawet 10 mln pasażerów

Komentarze