Łódzki rower publiczny znika z ulic – miasto przesuwa akcent na infrastrukturę i zapowiada 50 mln zł inwestycji
W 2026 roku łodzianie nie zobaczą już na ulicach miejskich rowerów publicznych.
Władze miasta ogłosiły zawieszenie projektu, który w tym sezonie został wypożyczony około 600 tysięcy razy. Decyzja nie oznacza jednak definitywnego końca systemu – to raczej zmiana priorytetów i przekierowanie środków tam, gdzie zdaniem samorządu są dziś bardziej potrzebne.
Rozkład jazdy:
- Dlaczego Łódź zdecydowała się zawiesić miejski rower publiczny?
- Na co zostaną przeznaczone zaoszczędzone środki z systemu roweru publicznego?
- Jakie plany rowerowe czekają Łódź w 2026 roku?
Osiem milionów na rowery… ale inaczej
W minionym sezonie Łódź wydała 8 mln zł na utrzymanie systemu roweru publicznego. W przyszłym roku te środki mają zostać wykorzystane na budowę i modernizację rowerowej infrastruktury – od dróg dla rowerów, przez ciągi pieszo–rowerowe, aż po poprawę bezpieczeństwa na istniejących trasach.
– Jeżeli chcemy, żeby ludzie przesiedli się na rowery, muszą mieć je w swoim codziennym pasie ruchu – podkreśla wiceprezydent Tomasz Piotrowski. To jasny sygnał, że miasto stawia na trwałe, fizyczne zmiany w przestrzeni, zamiast finansować system, który wymaga regularnych, wysokich nakładów.
Projekt zawieszony, nie pogrzebany
Przewodniczący rady miejskiej Bartosz Domaszewicz uspokaja: decyzja ma charakter tymczasowy. Nie można jej traktować jako całkowitej rezygnacji z roweru publicznego.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Miasto bierze pod uwagę, że w 2026 roku część potrzeb mogą przejąć komercyjni operatorzy, działający w modelu rynkowym – tak jak w wielu europejskich miastach.
Rekordowe inwestycje w 2026 roku
Najważniejsza zapowiedź dotyczy jednak czego innego. Wiceprezydent Piotrowski ogłosił, że w nadchodzącym roku Łódź zamierza przeznaczyć aż 50 milionów złotych na rozwój infrastruktury rowerowej. To największa kwota w historii miasta planowana na ten cel.
Oznacza to szansę na:
- nowe, spójne odcinki dróg dla rowerów,
- modernizację istniejących tras,
- poprawę łączności między dzielnicami,
- rozwój bezpiecznych przejazdów i skrzyżowań.




Komentarze