Środa Śląska stawia na elektrobusy z silnikiem centralnym i szybką dostawą. Analiza SWZ
Środa Śląska sięga po kolejne środki unijne i kupuje elektrobusy. Przetarg dotyczy trzech autobusów klasy I kategorii MAXI.
Zamówienie jest dofinansowane ze środków unijnych w ramach programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027. O ogłoszeniu przetargu na nowe pojazdy pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Pora na analizę SWZ.
Rozkład jazdy:
Kryteria oceny ofert
Zmawiający punktuje wykonawców w siedmiu kryteriach:
- cena – 60 pkt,
- termin dostawy pojazdów do dnia 30.06.2026 r. – 10 pkt,
- 38 i więcej miejsc siedzących – 5 pkt,
- pojemność baterii powyżej 410 kWh – 10 pkt,
- poszycie w poziomie – 5 pkt,
- najkrótszy czas zrealizowania naprawy gwarancyjnej układu napędowego – 5 pkt,
- najkrótszy czas zrealizowania naprawy gwarancyjnej kratownicy nadwozia oraz kratownicy podwozia – 5 pkt.
Aktualne wymagania Środy Śląskiej
Elektrobusy kategorii MAXI mają mieć długość od 11,5 do 12,5 m, a ich wysokość nie może przekraczać 3,4 m. Autobusy muszą przewieźć minimum 65 osób, z czego 36 na miejscach siedzących. Wymiana pasażerów odbywać się będzie przez drzwi w układzie 2-2-0.
Jednostką napędową będzie silnik centralny, którego moc znamionowa lub maksymalna moc netto ma być nie mniejsza niż 150 kW. Autobusy będą posiadały funkcję odzysku energii elektrycznej podczas hamowania autobusu dla potrzeb ładowania magazynu energii.
Środa Śląska dopuszcza rozwiązania, w których energia elektryczna może być magazynowana w akumulatorach, superkondensatorach albo innych urządzeniach pozwalających na efektywne wykorzystanie zgromadzonej w nich energii elektrycznej. Deklarowany zasięg ilości zmagazynowanej energii w pojeździe powinien umożliwić przejechanie autobusem 350 km. Wymagana minimalna, dostępna pojemność baterii (akumulatorów) trakcyjnych to 380 kWh. Ładowanie baterii będzie odbywać się przez wtyczkę plug-in.
Miejsce pracy kierowcy to kabina typu półzamkniętego lub całkowicie zabudowana, wyposażona w okienko do sprzedaży biletów oraz otwory w szybie ułatwiające komunikację głosową z pasażerem. Pasażerowie pojadą na fotelach typu „intercity” o ergonomicznym kształcie z tworzywa sztucznego. Siedzenia będą wyposażone w 3-punktowe pasy bezpieczeństwa. Przy każdym rzędzie siedzeń na ścianach bocznych znajdą się ładowarki USB.
Pojazdy będą wyposażone w tablice kierunkowe wykonane w technologii LED, posiadające układ automatycznej, ciągłej regulacji natężenia świecenia w zależności od warunków oświetlenia zewnętrznego oraz w jedną wewnętrzną tablicę informacyjną LCD. W tablicach kierunkowych zamawiający wymaga czcionki w kolorze białym.
Podsumowanie
SWZ premiuje pojazdy z silnikiem centralnym oraz szybki termin dostawy. Pojazdy z silnikiem centralnym oferuje m.in. Solaris, MAN, Yutong czy też Irizar. Jednak europejscy producenci mogą mieć problem z szybką dostawą pojazdów. Na placu boju prawdopodobnie pozostanie Busnex Poland z autobusami Yutong. Być może dołączą do tego inni dealerzy chińskich autobusów. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 14 listopada.
Na koniec podajemy link do przetargu: https://srodaslaska.logintrade.net/zapytania_email,212767,f2b552f9c09e14356b3e99bbb3d6c66b.html
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok










Komentarze